Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Galaxy III Van Facelifting

Radosław, 7 lat temu
Silnik 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 187 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Ford Galaxy III Van Facelifting 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW od 2010 - Oceń swoje auto
4,69
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : bardzo komfortowe i bezpieczne
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : klimatyzacja
5,0
Całokształt
im dłużej jeżdżę tym autem, tym bardziej go doceniam, na początku byłem trochę sceptyczny, taki gabaryt i masa nie mogły wróżyć nic dobrego, a jednak na przekór temu auto bardzo zwinne i niesamowicie pojemne, przede wszystkim oszczędne i bardzo niezawodne, komfortem zawieszenia nie dorównują mu nawet auta z pneumatycznym zawieszeniem, ok delikatnie przechyla się w ostrych zakrętach ale można się przyzwyczaić a system ESP działa rewelacyjnie, 2 razy skutecznie wyprowadził mnie z opresji, według mnie jest to jedyne auto osobowe ( nie wliczając busów ) gdzie w drugim rzędzie siedzeń bardzo wygodnie podróżują 3 osoby a i w trzecim rzędzie 1,8 metrowe osoby wytrzymają dłuższe podróże, co do bagażnika to na wakacyjne wyjazdy pakujemy co nam wpadnie w oczy i bardzo trudno całkowicie zapełnić, bardzo duża liczba przeróżnych schowków ( trzeba tylko nie zapomnieć gdzie co włożone ), chciałem zamówić następnego Galaxego, niestety w nowym modelu kilka drobiazgów zostało popsutych jak choćby komfort foteli w 2 rzędzie i nawiewy z przodu bez możliwości regulacji intensywności nadmuchu
Wrażenia
5,0
Silnik
po tym, co słyszy się o współczesnych dieslach ten silnik jest chyba z innej planety :-), bezawaryjny, oszczędny dynamiczny, cichy nawet przy dużych prędkościach ( jedynie przy hamowaniu silnikiem wyraźnie słyszalny ), chciałoby się zapytać: co to jest koło dwumasowe albo wtryskiwacze, czy on w ogóle ma coś takiego ? 1 wymiana paska rozrządu wypada dopiero przy 200.000 km !
5,0
Skrzynia biegów
dla mnie idealna, zmiana biegów to czysta przyjemność, dwójka nie "haczy" jak u większości aut, dosyć długie przełożenia
5,0
Układ jezdny
nie miałem wcześniej auta ( a było tego kilkanaście sztuk ) z tak komfortowym a jednocześnie bezpiecznym zawieszeniem, bardzo dobrze czuję, co robią przednie koła i jaką mają przyczepność, mimo swojego gabarytu praktycznie nie czuły na boczny wiatr, idealnie trzyma prostą, jedyny mankament to przy dużym obciążeniu kierownica nie wraca po skręcie sama do położenia neutralnego, trzeba uważać !
Komfort
5,0
Widoczność
zawieszenie jak wyżej - idealne, komfort dla pasażerów porównywalny do bardzo komfortowego autokaru ( z widocznością włącznie ), dla mnie bardzo ważne: podgrzewana przednia szyba ( niech skrobią inni )
4,0
Ergonomia
tu jedyna uwaga: przy długich nogach kierowcy mogłoby być trochę więcej miejsca na lewą nogę, podpórka zbyt blisko i krótka ( na mniejszy rozmiar buta :-) no może jeszcze przyciski podgrzewania szyb mogłyby być trochę bliżej
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zarzutu, naprawdę świetnie daje radę zarówno latem jak i zimą
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
pasażerowie zwłaszcza 2 rzędu czują się jak w domu na wygodnych fotelach, są 3 osobne wygodne fotele z regulacją pochylenia oparcia i wzdłużną, co ciekawe w trzecim rzędzie też regulowane
4,0
Wyciszenie
że diesel, to słychać tylko na zewnątrz i na zimnym silniku, co ciekawe, w środku silnik słychać wyraźniej tylko przy niskich prędkościach i przy intensywnym hamowaniu silnikiem
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
można przy spokojnej jeździe zejść poniżej 6 l/100 km a na niemieckich autostradach przy jeżdzie do 180 km/h nie przekraczało 9 l
4,0
Stosunek jakość/cena
cena może nie najniższa ale za to kawał dobrego auta
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
tylko raz nie mogłem uruchomić z powodu usterki akumulatora, nigdy poza tym nie stanął w drodze
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
2 razy wysiadła klimatyzacja, z czego raz mechaniczne uszkodzenie przewodu, drugi raz nie wiem dokładnie ale tym razem usunięto na gwarancji, raz akumulator na skutek usterki alternatora, poza tym tuleje tylnego zawieszenia i łożysko przekładni kierowniczej przy 120 tys. km, raz jakaś wiązka powodowała wyświetlanie błędu w oświetleniu, to wszystko ( oprócz klocków hamulcowych i raz tarcz ) i warte podkreślenia auto nigdy nie stanęło w drodze, a oprócz klimatyzacji i akumulatora reszta usterek odkryta na okresowych przeglądach

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 Duratorq TDCi DPF 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Galaxy III

Liczba wpisów: 8

Ford Galaxy III – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Galaxy III Van Facelifting