Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Ka Plus Hatchback 5d

Ewa, 6 lat temu
Silnik 1.2 TI-VCT 85KM 63kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Ka Plus Hatchback 5d 1.2 TI-VCT 85KM 63kW 2017-2018 - Oceń swoje auto
4,93
24% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Zawieszenie
Karoseria
5,0
Całokształt
Po rozstaniu się ze starym nissanem micrą oglądałam i próbowałam kilka samochodów do miasta. Po obejrzeniu w salonie KA+ myślałam, że troszkę za obszerny, ale po jeździe próbnej już wiedziałam - to jest to! Samochód spełnia moje wszystkie wymagania. Jest zwrotny i poręczny, wszędzie mogę nim zaparkować. Dynamika do jazdy miejskiej wystarczająca, wyposażenie - lepiej niż myślałam (najbardziej podobają mi się składane elektrycznie lusterka i system multimedialny sync). Gdzieś czytałam, że kiepsko zamyka się bagażnik - tylko kilka razy na początku trzeba było mocniej zamykać, teraz jest dobrze, ie trzeba zwiększonej siły
Wrażenia
5,0
Silnik
Do miasta wystarczający, chociaż jazda autostradą też jest OK. 85 KM i ok 13 s przyspieszenia do spokojnej jazdy wystarcza.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo precyzyjna, bezproblemowa obsługa. Do tej pory bez żadnych niespodzianek, jak to u forda.
5,0
Układ jezdny
Jak to w fordzie wręcz wzorcowa. Jeździłam wcześniej fokusami i mam również mondeo. Układ jezdny KA+ nie odbiega od tamtych.
5,0
Karoseria
Właśnie wygląd samochodu mnie bardzo pozytywnie zaskoczył.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest OK, może trochę przedni słupek zasłania widok. Rozumiem, że zamontowane jest lusterko i mechaniz elektryczny sterowania, ale chyba lepszym wyborem byłoby zainstalowanie lusterka na dzrzwiach, a nie na słupku.
5,0
Ergonomia
Bez żadnych zastrzeżeń, wszystko bardzo intuicyjnie się obsługuje, wszystko na miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W czasie zimy problemów nie zauważyłam, ogrzewanie i przewietrzanie samochodu tak jak można się spodziewać, czyli dobrze. W innych samochodach forda mam (miałam) klimatyzację automatyczna, w KA+ ręczną, ale daje radę. Jest skuteczna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na tej wielkości samochód wręcz wzorcowa. W fieście wydaje się dużo mniej miejsca. Cztery osoby słusznych rozmiarów podróżują swobodnie, zaskakująco swobodnie!
5,0
Wyciszenie
Też duże zaskoczenie, samochód jest bardzo dobrze wyciszony. Nawet jadąc autostradą na wyższych obrotach nie jest z większymi, autostradowymi prędkościami, jadących nie męczy zbyt głośny szum, można swobodnie rozmawiać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pewnie jak w innych samochodach tej wielkości i masy bardzo porównywalnie - zależne od "ciężkości nogi".
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo korzystny współczynnik, chyba nic z takim wyposażeniem nie można kupić w tej klasie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie bez żadnych niespodzianek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zbyt wcześnie wypowiadać się w tym temacie.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 TI-VCT 85KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Ka Plus Hatchback 5d 1.2 TI-VCT 85KM 63kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Ka Plus Hatchback 5d