Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Kuga III SUV Plug-In

Arek, 3 miesiące temu
Silnik 2.5 Hybrid 190KM 140kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 66 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Kuga III SUV Plug-In 2.5 Hybrid 190KM 140kW 2020-2024 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Niskie spalanie i wzorowa dynamika łatwa do ustawienia wg potrzeb. Zaskakujący jest dźwięk podczas cofania - brzmi jak statek z Gwiezdnych Wojen.
4,0
Całokształt
Porównuje auto do wielu innych jakimi jeździłem ale z segmentu D. To mój debiut w SUV. Auto dobrze wygląda w wersji ST ale nie porywa za bardzo. Dobrze się prowadzi, przyjemnie brzmi przy ruszaniu i ogólnie jest bardzo ciche. Skutecznie działają tryby jazdy eko, sport, śnieg/piasek i śliska nawierzchnia. Doskonale działa aplikacja do zdalnej obsługi, można nagrzać auto zimą lub schłodzić latem bez wychodzenia z domu. Wnętrze daje wrażenie przestrzeni, nic nie zawadza ani nie ogranicza kierowcy. Mnie przeszkadzają krótkie siedziska z przodu i brak płaskiej podłogi od strony kierowcy. Spalanie zaskakuje pozytywnie, w cyklu mieszanym nie przekracza 6l/100km (dystans 9tys.km). Przez 2 lata i 60 tys. km tylko wymieniałem oleje i 2 żarówki w lampach przednich. Auto nigdy mnie nie zawiodło. Ogólnie auto nie szokuje, jest przyjemne, przyjazne kierowcy i rodzinie, takie w eksploatacji i dobrze wykonane.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pozwala odczuć że jedziemy prawdziwym autem a nie statkiem kosmicznym czy skuterem. Niezawodny, elastyczny, płynnie działa, nie dławi się, dobrze brzmi. Kiedy jest zimny wydaje przez chwile dziwne odgłosy na postoju ale podobno ten typ tak ma. Niskie spalanie, średnio poniżej 6 litrów. Nigdy nie jeździłem bardziej oszczędnym autem a było ich sporo, w tym też diesel.
5,0
Skrzynia biegów
Działa tak jak chce kierowca - eko, sport lub śnieg, czuć wyraźną różnice. Pozwala na płynną jazdę, nie wyje, daje lekkie wrażenie zmiany biegów. Brak szarpania. Działa wyśmienicie z tempomatem aktywnym w trasie. W trybie sport czuć wyraźnie dynamikę - poniżej 10s do setki to niezły wynik dla rodzinnego SUV-a
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się dobrze choć czuć otyłość SUV i wysoki środek ciężkości. Na poprzecznych nierównościach podskakuje tył, czasem słuchać jak zawartość bagażnika podskakuje i opada.
5,0
Karoseria
Po 2 latach mogę jedynie ocenić wygląd i trwałość - jest bardzo dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
Brak ograniczeń z przodu, z tyłu widać dobrze - zagłówki tylnej kanapy nie przeszkadzają. Dużym ułatwieniem są kamery z widzeniem kątowym - można zobaczyć to czego nie widzi kierowca np. podczas wyjeżdżania z bramy lub z parkingu na drogę.
5,0
Ergonomia
Dużo schowków, obsługa jest intuicyjna. Przesuwana tylna kanapa pozwala wygodnie siedzieć lub zapakować bagażnik. Brak ograniczeń przestrzeni wewnątrz.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto jest dobrze izolowane i wydajnie działa wentylacja. Latem nigdy nie odczułem upału w podróży. Podgrzewane wszystkie siedzenia, kierownica, 3 tryby auto, itd. - podróż jest komfortowa
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przeszkadza mi brak płaskiej podłogi pod prawą nogą - w podróży nie można położyć nogi na płasko na podłodze. Siedziska przednich foteli są za krótkie. Pasażerowie są zadowoleni i nie narzekają.
5,0
Wyciszenie
Auto jest ciche, nie wyje, nie buczy, jeśli przyspiesza to brzmi przyjemnie jak prawdziwy samochód. W trasie słychać bardziej szum powietrza i opon niż sam silnik.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie poniżej 6l/100km, tanie naprawy lub właściwie brak napraw, jedynie wymiana olejów i filtrów. Nigdy nie jeździłem bardziej oszczędnym autem a było ich sporo, w tym też diesel.
5,0
Stosunek jakość/cena
Warto dobrze przeanalizować i porównać konkurencję. Czasem wydaje się taniej ale dostajemy słabe silniki i drogie w eksploatacji. Ford nie jest krzykliwy ale za to nudzi się zbyt szybko.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak awarii, tylko przepalona 1 żarówka H7 w ciągu 2 lat.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.5 Hybrid 190KM 140kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Kuga III SUV Plug-In