Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Thunderbird X

supermario@rogers.com, 21 lat temu
Silnik 3.8 i V6 141KM 104kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 190 tys. km
Ford Thunderbird X 3.8 i V6 141KM 104kW 1989-1997 - Oceń swoje auto
3,69
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Komfortowe auto dla ludzi ktorym nie zalezy na przyspieszaniu od 0-100km w 6 sec za to lubiacych jechac wygodnie. Nie polecam na zime. duzy nadmiar mocy na malych biegach i niedociazony tyl powoduja stresy na sliskiej jezdni. Uwazac na przegrzewanie sie silnika (wymiana uszczelek pod glowica troche kosztuje) - w sumie lubie za plynnosc i cisze w czasie jazdy
Wrażenia
3,0
Silnik
Standartowy V6 uzywany potem w Vanach. Negatywnie -> Tendencja do przegrzewania sie w duzych temperaturach. Dosc skomplikowany servis. Wady glowicy i halasliwa pompa wspomagania (odnosi sie tez do Windstara). Pozytywnie. Cichy i dynamiczny.
4,0
Skrzynia biegów
Automatyczna zabiera polowe mocy silnika ale przyrzuca biegi sprawnie i nie zastanawia sie pomiedzy 3-cim a 4 tym biegiem jak wiekszosc amerykanskich skrzyn. Szkoda ze tak malo modeli wyszlo ze standartowa skrzynka - T-bird`a mozna nazwac sportowym dopiero z V8 i manualna skrzynia. Auto V6 to tylko samochod ze zwiekszonym komfortem.
4,0
Układ jezdny
Przednie zawieszenie OK, Nie jest to zawieszenie sportowe i auto ma tendencje to zarzucania tylem. Niezbyt przyjemne do jazdy zima, duzy nadmiar mocy, tylny naped i nieobciazany tyl daje niezle wyniki na sliskiej nawierzchni. Polecam pare workow piasku w bagazniku na zime (ja dawalem ok 100kg)
Komfort
3,0
Widoczność
Doskonala z przodu, troche gorsza z tylu (mniejsza tylna szyba i dosc niska pozycja kierowcy), duza martwa strefa boczna - szczegolnie dla nizszych kierowcow.
4,0
Ergonomia
Dobra. Wszystko w zasiegu reki. Niezbyt fortunne polaczenie kierunkowskazow z wycieraczkami. Zmienilem 2 przelaczniki
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na 2 drzwiowe auto - doskonala. B. dobre ogrzewanie i klimatyzacja
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
doskonala dla przednich foteli - jazda z tylu dla doroslej osoby mniej interesujaca, kanapa wygodna ale za malo miejsca na nogi
5,0
Wyciszenie
doskonale. silnka nie slychac do 3000 RPM a bardzo rzadko rozkreca sie go wyzej
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na 3.8l to nie ma niepodzianek. 15l/100km w miescie i ok 10-11l/100km na trasie przy stalej predkosci 100-120km/h - klima dodaje extra 3 litry
4,0
Stosunek jakość/cena
Po zakonczeniu producji i ataku mniejszych samochodow udajacych sportowe mozna dosc tanio kupic a nie ma porownania w jezdzie p/dzy T-birdam a np Toyota Celica czy Honda Prelude
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
uwaga na progi ! Samochodzik nie robiony na solone drogi. Kabel hamulca recznego zapiecze sie po pol roku jak sie go nie uzywa (malo kto uzywa w automacie) Przelacznik migaczy/wycieraczek wymienialem juz 2 razy - ale ogolnie niezle
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
tragiczne uszczelki pod glowice. Jezeli juz poszla jedna to polecam od razu wymienic i ta druga na pozostale 3 cylindry zeby nie zdejmowac "calej gory" za miesiac znowu. I uzywac nowych nakretek. Zdjete raz nie nadaja sie do uzycia.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Thunderbird X