Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Tourneo Connect II Grand

jakurra, 6 lat temu
Silnik 1.5 TDCi 120KM 88kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 32 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Tourneo Connect II Grand 1.5 TDCi 120KM 88kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,38
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Niezwykle funkcjonale, pakowne ładnie zaprojektowane i wygodne wnętrze dające nutkę komfortu aut znacznie droższych.
4,0
Całokształt
Kupiłem ten samochód bo potrzebowałem auta tego typu, ale miałem jedną fanaberię - musiało być z automatyczną skrzynią biegów (tak wiem, zaznaczyłem, że jest manual, ale admin strony nie przewidział, że ten model występuje równiez z automatem). W tym segmencie jedyny sensowny automat miał Ford. Kupiłem wersję najdroższą, z tempomatem, szklanym dachem i nawigacją bo dużo podróżuję. Jednak nawigacja jest raczej słaba, ten wydatek ratuje fakt, że dzięki temu mam bardzo rozbudowane radio, świetnie działający system głośnomowiący, sterowanie klimą z ekranu dotykowego i widok z kamery cofania na dużym ekranie nawigacji, a nie jak w innych wersjach w lusterku wstecznym.
Wrażenia
4,0
Silnik
Mam najmocniejszego diesla, w automacie to 130 KM, ale nie czuć tej mocy. Auto do 80 przyspiesza przyzwoicie, a potem jest już wyraźnie gorzej. Pewnie winny jest klockowaty charakter nadwozia i duże opory powietrza przy wyższych prędkościach. Na autostradzie trzeba mocno uważać gdy w dużym ruchu trzeba się "wstrzelić" na lewy pas. Na plus - wysoka kultura pracy silnika, niski poziom hałasu, umiarkowane zużycie paliwa. Na minus - niedostatki mocy. Słabsze diesle to musi być niezła katorga.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia pracuje bez zarzutu, jest bardzo szybka, płynna i chętna do współpracy z kierowcą. Jest nawet ciekawie wymyślony tryb manualny - przyciskiem na lewarku, który naciskając u góry zmieniamy bieg na wyższy, a na dole redukujemy. Jednak praca w trybie automatu jest tak dobra, ze z manualnego wcale nie korzystam.
4,0
Układ jezdny
Bez zarzutu. Auto ma spora ładowność, więc komfortowy nie jest bo i być nie może, za to dale poczucie bezpieczeństwa i panowania nad samochodem, nawet w ostrzejszych zakrętach.
Komfort
5,0
Widoczność
Duże szyby, wielkie lusterka boczne, kamera cofania + czujniki.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W duże upały klima chodzi na najwyższych obrotach, co nieco irytuje. Choć biorąc pod uwagę przestrzeń jaką ma do schłodzenia i ilość przeszkleń (mam wersję ze szklanym dachem, można jej to wybaczyć. Za to bardzo dobrze działa w zimie ogrzewanie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jedno słowo - Grand
3,0
Wyciszenie
Silnik jest cichutki, ale aerodynamika klocka daje o sobie znać przy wyższych prędkościach powodując głośne szumy opływającego powietrza, cóż, taka jego uroda i każdego jemu podobnego.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zawsze mogłoby być lepiej, ale nie ma co narzekać.
4,0
Stosunek jakość/cena
Max wyposażona wersja z automatem, nawigacją i większymi felgami kosztowała mnie 99 tys. Nie jest źle. Konkurencja jest znacznie droższa, a cena przedłużanego, brzydkiego jak noc listopadowa VW Caddy, ze skrzynią DSG, dieslem i nawigacją to ponad 140 tys - bez komentarza.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic

On - zużycie paliwa dla silnika 1.5 TDCi 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Tourneo Connect II Grand