Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Tourneo Courier II

Romek, 7 miesięcy temu
Silnik 1.0 EcoBoost 125KM 92kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 9 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Tourneo Courier II 1.0 EcoBoost 125KM 92kW od 2023 - Oceń swoje auto
4,43
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Super
5,0
Całokształt
Dokładnie tego oczekiwałem- funkcjonalnego, pakownego auta dla ludzi aktywnych za rozsądne pieniądze. Zaznaczam, że kupiłem prywatnie nie do celów zawodowych.
Wrażenia
4,0
Silnik
Pracuje cicho. Najgorzej jak jest zimny przy ruszaniu. Wtedy trochę klekocze. Potem prawie go nie słychać. Na lokalnych drogach świetny. Trochę częściej trzeba zmieniać biegi na wzniesieniach. No i na autostradach najlepiej czuje się tak do 120 km/h. Powyżej lepiej nie jeździć bo pali jak smok i jest mulasty. Olej pierwszy raz zmieniłem po 3500 km. Następne planuję co 10 tys. Obroty utrzymuję między 2,5 a 3 tys.
5,0
Skrzynia biegów
Idealna, jak to fordowska. Zmiana biegów to poezja, a miałem już kilkanaście samochodów
5,0
Układ jezdny
To co wyżej. To ford. Zakręty to przyjemność. Mimo wysokiej budy prowadzi się idealnie
3,0
Karoseria
Średnio. Drzwi przesuwne trzeba było regulować po zakupie, tu i ówdzie odstające uszczelki i plastiki. Ale za tą cenę i inne zalety można przymknąć oko
Komfort
5,0
Widoczność
Doskonała. Potężne szyby i duże lusterka, fotochromatyczne wsteczne, doskonała kamera, z pozycji kierowcy widać maskę
4,0
Ergonomia
Zalety- dużo miejsca, dobra pozycja za kierownicą, drzwi przesuwne. Minusy małe i duże- brak regulacji góra dół fotela pasażera. Auto raczej dla max 4 osób. Brak podłokietnika ze schowkiem. Brak podświetlenia schowka. Sterowanie klimą z poziomu ekranu, brak nawiewów na tył- za to jest wydajna. Najgorsze to alarmy i pikania systemowe- na szczęście system rozpoznawania znaków i kontrolę trakcji można wyłączyć przyciskami na kierownicy. Start Stop wyłączam regularnie- niestety za każdym razem z poziomu ekranu. Brak regulacji pochylenia oparcia dla pasażerów z tyłu choć siedzi się wygodnie
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
O klimie było wyżej. Pakiet zimowy rewelacja, szczególnie podgrzewana kierownica i szyba przednia- uwielbiam. Szyby przy klimie w trybie auto nie parują. Auto szybko się nagrzewa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla 4 osób dużo. Fantastyczna przestrzeń nad głową, górna półka z przodu
4,0
Wyciszenie
Przyjemne zaskoczenie przy tych gabarytach- spodziewałem się gorzej. Prakycznie poza prędkościami autostradowymi poziom hałasu jak w minivanach, które miałem poprzednio. Na autostradach szumy wiatru, jednak nie trzeba ich przekrzykiwać- dla mnie ok. W mieście bardzo cichy, do 90/h cichy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie trudno powiedzieć. Póki co przy prawie 9000 km przebiegu średnie spalanie to 6,5l/100. Ale ja mam lekką nogę. Jak ktoś lubi dynamiczną jazdę niech spodziewa się sporo więcej. To mały benzyniak bez hybrydy, a buda spora. Choć na krajówkach i lokalnych drogach przeciętnie spalanie (przynajmniej u mnie) oscylowalo w granicach 5,8l/100
5,0
Stosunek jakość/cena
Dokładnie na to czekałem, chcąc kupić w końcu pierwszy swój nowy samochód. Max przestrzeni i praktyczności za rozsądne pieniądze
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Początkowo telefon- chiński Infinix miał problemy z łączeniem się z Android auto. Potem system się go ,,nauczył". Teraz nie ma problemu
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie ma

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoBoost 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Tourneo Courier II

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów