Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Windstar I

Marek, 11 lat temu
Silnik 3.8 V6 GL 155KM 114kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 453 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Ford Windstar I 3.8 V6 GL 155KM 114kW 1995-1997 - Oceń swoje auto
4,92
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Zaskoczyła mnie mała awaryjność, gdyż czytałem wcześniej co innego. Wiem jednak że to jakaś pomyłka, wynikająca z tego że trafiało do nas sporo szrotów z USA, które tam po prostu zostały zużyte.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy : wymian klocków
Silnik : wymiana filtrów
Układ elektryczny : bezpiecznik fotela elektrycznego
5,0
Całokształt
Jeździmy w rodzinie małymi japońskimi samochodami oraz dużymi vanami. Windstar uważam, jest najlepszym samochodem w swoim przedziale cenowym i muszę was zaskoczyć, ale mniej się psuł od Japończyków. Dziwią mnie te wszystkie opinie, ze skrzynia się sypie że uszczelka pod głowicą padła. Owszem może się to zdarzyć jeśli samochód ma milion kilometrów, to normalne, zwłaszcza że większość egzemplarzy sprowadzona z USA ma faktycznie tyle przejechane. W amerykańskich testach Windstar jest luksusowym pojazdem zbierającym najwyższe noty. Samochód nieprzeciętnie wygodny oraz bardzo pakowny. Europejskie vaniki nie mają z nim żadnych szans, no może niższe spalanie w dieslach, lecz od czego mamy gaz.Polecam to auto. Od 4 lat właściwie nic przy nim nie robię. Regulacja gazu, jakieś drobiazgi w zawieszeniu i tyle. Lepszego komfortu podróżowanie nigdzie nie znajdziecie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik nie wysilony. Właściwie wieczny, jeśli nie będzie piłowany. Nie wymaga żadnego serwisu. Możliwe jednak przegrzanie w zajeżdżonych egzemplarzach, skutkujące wypaleniem uszczelki.
5,0
Skrzynia biegów
Uważam że jest dobra. Jeżdzi w milionach aut w stanach. To że się ludziom sypie, to wina jej zwyczajnego zużycia. Dożo aut ma nawet ponad milion km a ponadto jak już do nas trafiły, to nie wszyscy u nas potrafili o nią dbać. Warsztaty zaś tylko kombinują jak tu coś zepsuć by zarobić.
4,0
Układ jezdny
mięciutko, lecz tak ma być. To nie telepadło, więc trzęsawki nie będzie.
Komfort
5,0
Widoczność
lepszej nigdzie nie ma
5,0
Ergonomia
wszystko na swoim miejscu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Super. Chyba większość posiada 2 strefową klimę. Każdy ma regulację dla siebie. Nie ma co pisać w stanach to standard.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dla mnie normalne bo od lat jeżdżę Vanami, kto zaś siądzie pierwszy raz, czuje się trochę jak w autobusie. Po wyjęciu siedzeń robimy dostawczaka. Idealne auto na wakacje. Nie tylko zmieścimy bagaże, ale po prost, można w nim spać. Mieści się standartowy pompowany materac 2os. i jeszcze miejsca sporo zostaje.
5,0
Wyciszenie
Tu nie ma porównania do zwykłych osobówek. Jest jedynie szum wiatru, bo silnika przy spokojnej jeździ zwyczajnie ni słychać. Sama kabina również doskonale wygłuszona.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na taką pojemność spalanie jest bardzo małe. Chociaż przyznam że tak mam wyregulowaną instalację gazową, by było jak najmniejsze. Pali trochę więcej niż zwykły samochód z 2L silnikiem. Oczywiście po mieści z ciężką nogą będzie wir w baku, lecz w trasie malutkie obroty sprawiają że pali minimalnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
chyba nie ma większego i tak wygodnego samochodu za te pieniądze.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi się trafiają. Jakiś bezpiecznik, żarówka, lampeczka. Normalne jak w każdym aucie. W porównaniu z Voyagerem ten samochód jest bezproblemowy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych awarii. Silnik dostaje w kość i jakoś nie siada uszczelka.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.8 V6 GL 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Windstar I