Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Windstar I

darioso, 17 lat temu
Silnik 3.8 V6 GL 155KM 114kW
Rok produkcji 1996
Przebieg: 273 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Windstar I 3.8 V6 GL 155KM 114kW 1995-1997 - Oceń swoje auto
4,54
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Odkąd kupiłem amerykańskiego vana poprostu inaczej "oddycham". W życiu już nie kupię więcej europejskiego badziewia. Jestem po 40, lubię ciepło, wygodę, komfort i w tym samochodzie to wszystko mam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Model z 96 roku ma już inny silnik niż starsze modele. Trzeba dbać o niego i regularnie wymieniać płyny a w zamian da ci wspaniałą frajdę z cichutkiej pracy. Silnik nie do zdarcia, możesz przejechać nawet 500 tys. km - nie wymieniasz paska rozrządu bo tam jest łańcuszek.
4,0
Skrzynia biegów
O nią to już musisz szczególnie dbać, regularna wymiana oleju co 30.000 km i koniecznie dodatkowa chłodnica zrekompensuje ci jej bezawaryjną jazdę. Przy kupnie samochodu koniecznie podjedź do warsztatu na test komputerowy, aby ci nie wcisnęli złomu do generalnego remontu, a to już droga zabawa co najmniej 3.000 - 6.000 zł. Ja niestety jako laik kupiłem swojego pierwszego Windstara ze skrzynią do remontu. Koszt remontuy w Warszawie w najlepszym zakładzie, specjaliści od automatów 5.000 zł.
4,0
Układ jezdny
Wprowadziłbym dodatkową opcję "b. dobry". Ceny końcówek drążków, stabilizatorów, gum, amortyzatorów bardzo przyzwoite - wymienić co puka albo ma luz i dalej jazda. Na 17 calowych felgach i oponach o rozmiarze 215 jeździ się komfortowo i bezpiecznie.
Komfort
5,0
Widoczność
Nic dodać,nic ująć poprostu rewelacja.
5,0
Ergonomia
No AQmerykanie tojuż potrafią zrobić ergonomiczny samochód. Mnóstwo schowków w samochodzie, w wersji podstawowej GL jest wszystko, a nawet więcej. A w wersji bogatej LX to już przepych.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W ubiegłą zimę 2006 przy -30 stopniach to w środku mogłem jeździć w slipach. Podwójna klima (osobno przód i tył) jest super wydajna. Latem przy włączonych obu nawiewach macie prawdziwą Arktykę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ludzie to amerykański van. Tam musi być luźno i wygodnie.
5,0
Wyciszenie
Jak przesiadłem się Toyoty Corolli do amerykańca to otworzyłem japę z wrażenia. Przy 120 km swobodnie rozmawiasz ze współpasażerami.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Hmm, no tu mam problem z oceną. W sumie dałem ocenę "dobrą" bo mało paliwa to Windstar raczej nie spala. No ale autko świetnie sprawuje się na gazie - a gaz jest prawie o połowę tańszy. Dla Windstara do 1997 rocznika wystarczy instalacja II generacji tzn. parownik+ centralka (komputer gazu - u mnie Autronic AL700) + emulator wtrysków - koszt to ok. 1.700 - 2.000 zł. Dla nowszych roczników myślę, że trzeba dać sekwencję, ale znowu nie tę najdroższą za 6.000 zł. Spalanie gazu w mieście 19 litrów/ 100 km, w trasie nawet do 13 litrów. Benzyna jest do odpalania i przejechania ok. 50 - 100 km miesięcznie, żeby wtryskiwacze nie po zasychały.
4,0
Stosunek jakość/cena
Ceny tych samochodów obecnie nie są wygórowane. I raczej nie kupujcie Windstarów niemieckich 3.0l tylko oryginalne amerykańskie lub kanadyjskie produkcje w maksymalnej pojemności i mocy, czyli 3.8l przy 215 KM. Jestem użytkownikiem na forum amerykańców www.asu.pl pod nickiem ´darioso´.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dam ocenę "b. dobrze". Jeśli dbasz o autko, to ono cię nie zawiedzie, a drobiazgi zawsze mogą wyjść. Jest świetna strona użytkowników amerykanów w Internecie (www.asu.pl) - tam cię w potrzebie nie opuszczą. Książka napraw na CD jest dostępna i jak ktoś ma zacięcie do majsterkowania to tylko sama przyjemność podłubać w swoim smoku.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza skrzynią biegów, na którą wsadził mnie właściciel autokomisu i moje lamerstwo w kwesti amerykanów z ASBto w sumie nic poważnego przez 2 lata użytkowania nie padło. No może alternator, który rozsypał się i nie ładował - koszt naprawy w Warszawie 250 zł.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.8 V6 GL 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
17,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
17,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
21,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
13,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Ford Windstar I

Liczba wpisów: 3

Ford Windstar I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Ford Windstar I