Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Windstar I

IreX, 16 lat temu
Silnik 3.8 V6 GL 155KM 114kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Windstar I 3.8 V6 GL 155KM 114kW 1995-1997 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : To, jak się tym jeździ. Ten respekt jaki budzi się na drodze, ten uśmiech na twarzy jak jakiś małolat swoją bejcą "316" usilnie wyprzedza wszystkich przed sobą, a ja sunę potężną maszyną, V6 pod maską, automat pod ręką... wtedy czuje się radość z podróży tym cudem...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : uważać na poziom płynu i nie lekcewarzyć kontrolki smarowania!
Przeniesienie napędu : dbać o skrzynie, wymieniać olej i starannie dobrać mechanika w przypadku awarii.
4,0
Całokształt
Jest dobrze. Choć autem przejechałem może 20.000km to każdy z nich był dla mnie przyjemnością podróży, częste wypady w 7 osób nie mają porównania z czym kolwiek innym. Samochód doskonały, stosunkowo tani. Największy w swojej klasie. Nie jedna osoba się ogląda podczas przemierzania tym przez miasto, piękny dźwięk pracy na niskich obrotach V6-tki zwraca na siebie uwagę. Gdyby nie ta poważna awaria silnika jeździłbym nim dalej. W tej chwili remont jest dla mnie nieopłacalny, staram sie sprzedać to auto.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest niesamowity! średnia przejazdowa prędkość obrotowa pomiędzy 1200-2500rpm; co się przekłada na cichą pracę i wysoką kulturę. Trzeba bardzo uważać na poziom płynu chłodzącego (żeby NIGDY go nie było mniej niż minimum!!). Pozatym silnik ciągnie tym wielkim autem jakby się gdzieś paliło. Żadnych problemów z jazdą, mimo że na gazie, palił ładnie i z "pierwszego".
4,0
Skrzynia biegów
Bardzo przyjemna, elastyczna. Jak mi raz zrobiła redukcję z 4 biegu na 2 (przy wyprzedzaniu z OVERDRIVE) to nie wiedziałem co się dzieje, a w fotel nieźle wgniotło... Choć ostatnio zaczęły się problemy ze zmianą biegów pomiędzy 1. a 2. Polecam zamontować dodatkową chłodnicę i nie przekraczać V>140km/h - można posłać w piach planetarki.
4,0
Układ jezdny
Jak na polskie realia to jest dobrze. Jedyna usterka jaką stwierdziłem to wyrobienie się "zawiasu" wachacza przy sankach. Sama podróż - bardzo wygodna, masa pojazdu i to zawieszenie dobrze tłumi polskie "nierówności".
Komfort
5,0
Widoczność
chyba lepsza tylko na rowerze i na pieechotę:)
4,0
Ergonomia
Większość na swoim miejscu, choć spodziewałem się troszke większego bagażnika - teraz w nim jeździ 80l butla, więc sporo się uszczupliło. Mogłoby byc trochę więcej schowków, chociarz po jednym na każde miejsce.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jest dobrze, pewnie lepiej będzie przy podwójnym nawiewie, ale nie miałem okazji porównać. Klimatyzacja działa bardzo wydajnie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
można robić dyskoteki lub wyjąć wszystkie siedzenia pasażerów i zawieźć ponad pół tony owoców na skup:)
4,0
Wyciszenie
spośród samochodów napędzanych silnikami ze spalaniem wewnętrznym (benzyna, diesel, lpg itp) ten jest najlepiej wyciszonym jakim miałem przyjemność się poruszać, lecz podczas dużej ulewy z gradem wielkość dachu dała o sobie znać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam w domu drugi samochód - TICO na benzynie. Porównałem sobie koszty wycieczki (w sumie 350km) i różnica na 100km w cenie paliwa wyszła 3zł na korzyść tego mniejszego. Tico spala mi ok 23zł/100km (benzyna); Windstar ok 26zł/100km (LPG), sądze, że jest to bardzo dobry wynik
3,0
Stosunek jakość/cena
Jak się trafi model zadbany i będzie się o niego dalej dbać to będzie to najmilsza inwestycja w życiu. Jak się trafi model po przejściach to w przeciągu kilku lat można wyłożyć na remonty wielokrotną wartość samochodu.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
jak do tej pory to nie mam się czego czepiać, wymiana żarówek przednich reflektorów - obie w przeciągu tygodnia padły, jakby miały zegar czasu pracy:D
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Umarł mi silnik. Niedopilnowanie poziomu płynu chłodzącego sprawiło, że z powodu jego niedoboru poleciały obie głowice (pęknięcia w okolicy świec zapłonowych - nie do naprawienia). Następstwa to wygięcie korbowodu podczas rozruchu i zniszczenie tłoka. Ciśnienie oleju mierzone tylko w jednym miejscu (niedaleko pompy) może doprowadzić do zatarcia wału korbowego. Do tego skrzynia biegów, jak na taki wielki samochód powinna być zrobiona z lepszej jakości materiałów i bardziej wytrzymała na obciążenia. 10min. jazdy z Vmax może ją utrupić na zawsze, jak i silnik (przegrzanie).

LPG - zużycie paliwa dla silnika 3.8 V6 GL 155KM 114kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
16,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
13,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Windstar I