Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Carens II

właściciel latającego KIjA, 20 lat temu
Silnik 2.0 CRDi 112KM 82kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 20 tys. km
Kia Carens II 2.0 CRDi 112KM 82kW 2002-2006 - Oceń swoje auto
2,85
31% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
auto bardzo rozrywkowe, nie można się nudzić a jaka rozrywkową sieć ASO i jakie fajne ceny za przeglądy gwarancyjne mają
Wrażenia
2,0
Silnik
po 10tys. km dala o sobie znac turbina, auto zrobilo sie mułowate. Diagnostyka w serwisie ogranicza sie do sprawdzenia parametrów na postoju a nie przy pełnym obciążeniu (gdzie turbina jest najbardziej potrzebna). Serwisy na poziomie "barbie" jak odpali to znaczy, że wszystko jest OK
2,0
Skrzynia biegów
niestety kolejny niedopracowany element, kombajn zbożowy ma lepszą. Jedyną zaletą jest akustyczna sygnalizacja włączonego biegu (słychać jak coś wskoczy)
3,0
Układ jezdny
jeszcze żadne z kół sie nie urwało (jestem pod wrażeniem). W zakręty trzeba wchodzić bardzo ostrożnie bo autko zbudowano na podłodze Shumy i niestety rozstaw osi gwarantuje tylko poprawna jazde na wprost przy bezwietrznej pogodzie i po rownym gruncie
Komfort
4,0
Widoczność
z przodu (jak nie zaparuje) i na boki OK, do tyłu kiepsko
3,0
Ergonomia
Żółte ludziki chyba nie jeździły tym autem podczas testów. Fotele jak dla krasnoludków, sterowanie automatyczną klimą za nisko (temp. zewnętrzna tylko na żądanie), włącznik tylnej wycieraczki przy lewym kolanie, otwarcie bagażnika włącza oświetlenie kabiny a nie bagażnika. Dobrze, ze nie ma lampy w podłodze i drzwi pod prądem
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
zimno albo gorąco i w dodatku bardzo śmierdząco (klima zagrzybia się w przedziwnie szybkim tempie), trzeba często wymieniać filtr przeciwpyłkowy (koszt samego filtra to 360zł w ASO, zamienników nie ma albo nie pasują)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
nad głową jest OK, na szerokość to trochę wąsko (w Korei pewnie to wystarcza)
3,0
Wyciszenie
lusterka powyżej 140km/h tak ladnie gwiżdżą, ze nie słysze silnika - system wczesnego ostrzegania o silnym wietrze bądź alarm o rozwinięciu prędkości absurdalnej, jak na tą XIXwieczną konstrukcję
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
na autostradzie pije jak nałogowiec (podgwizdując sobie lusterkami) 9,5-10l/100km przy 150km/h. W mieście podobnie. Najlepiej jeździć z wiatrem, nie przekraczając 80km/h wtedy mozna uzyskać 6l/100km. Mozna zapomnieć o materiałach propagandowych z salonu
1,0
Stosunek jakość/cena
ceną przypomina auto, wyglądem rownież zaczyna ale cała reszta to ...
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
utrata mocy, rozlatujące się turbo, pękające węże gumowe to dla serwisów drobiazg
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
z poważniejszych rzeczy to jeszcze nic sie nie stalo, karoserii podczas jazdy nie zgubiłem, podwozie przy hamowaniu jeszcze nie wyjechało

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 112KM 82kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Carens II

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów