Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Carens IV Minivan Facelifting

T, 5 lat temu
Silnik 2.0 GDI 166KM 122kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 8 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Carens IV Minivan Facelifting 2.0 GDI 166KM 122kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,93
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Karoseria
5,0
Całokształt
Auto bardzo zwinne. Układ kierowniczy precyzyjny, daje dobre czucie drogi. Nie czuje się masy auta na kierownicy. Zawieszenie komfortowe lecz sprężyste. Wersja 2.0 GDI 6 AT bardzo komfortowa na co dzień i cicha w trasie. Warto zapłacić za automatyczną skrzynie, która działa płynnie i szybko jednocześnie podnosząc niesłychanie komfort prowadzenia auta w mieście. Przy 150km/h (2970 obr/min.) w aucie niezwykle cicho. Można rozmawiać jak w domowym pokoju. Duży i obszerny bagażnik + przesuwane tylne fotele pozwalają na przewożenie dużych przedmiotów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Szybko łapie obroty. Delikatnie traktowany pozwala rzadko odwiedzać stacje benzynowe. Na polskich drogach bardzo ułatwia bezpieczne wyprzedzanie w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów. Cichy na autostradzie. Klasyczna wolnossąca konstrukcja tak jak na pojemność przystało.
5,0
Skrzynia biegów
Klasyczna automatyczna hydrokinetyczna skrzynia biegów z 6 przyłożeniami do przodu i jednym wstecznym. Rusza bardzo płynnie nawet przy wolnym puszczaniu pedału hamulca nożnego. W ruchu miejskim ani razu nie pogubiła się z biegami mimo przyhamowań i przyśpieszań. W mieści dobrze sprawdza się tryb eco, który obniża moment zmiany biegów o ok. 500 obr a wykorzystując moment obrotowy silnika auto sprawnie nadal porusza się po ulicy. W trasie szybko redukuje biegi w trakcie wyprzedzania.
5,0
Układ jezdny
Układ daje wrażenie lekkości samochodu. Posiada zmienną siłę wspomagania, z której warto korzystać. Samochód nie myszkuje po pasie w żadnym zakresie prędkości, trzyma kierunek i nie wymaga korekt. Kierownica mięsista dobrze leży w dłoniach.
5,0
Karoseria
Klasyczna bryła vana, czyli karoseria w klin. Taki profil powoduje, że w aucie jest cicho a równocześnie przestronnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do przodu i na boki bardzo dobra. Duże lusterka i szyby bardzo użyteczne podczas manewrowania. Przy cofaniu niezastąpiona jest kamera cofania, bo przy tej długości auta i gabarytach ciężko byłoby nie raz zaparkować.
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu i logicznie jak w klasycznym samochodzie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wydajne ogrzewanie zimą, instalacja antyoblodzeniowa nie raz sprawdzana w warunkach oblodzenia zawsze dawała radę. Latem klimatyzacja wydajna, szybko schładza wnętrze do zadanej temperatury.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca i obszerna kabina jak przystało na średniego vana. Czuć przestrzeń.
5,0
Wyciszenie
Po prostu zawsze cisza. Silnik rzadko kiedy słychać. Auto nie przeszkadza w rozmawianiu nawet z tylnym rzędem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Paliwo i wymiana oleju przy docieraniu, czyli standard jak na auto poruszające się w mieście.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto warte swojej ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 GDI 166KM 122kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Carens IV Minivan Facelifting