Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Optima II Kombi

bidzej, 6 lat temu
Silnik 2.0 T-GDI 245KM 180kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Optima II Kombi 2.0 T-GDI 245KM 180kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,79
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Ten silnik to dla mnie najmocniejszy (doslownie i w przenosni ;) ) punkt samochodu. Rozpedza Optime znacznie powyzej katalogowych 232km/h, zapewnia rezerwe mocy i momentu w kazdych warunkach (w trybie Sport daje ich momentami az za wiele), a przy tym zachowuje rozsadny apetyt na benzyne.
5,0
Całokształt
Wyglad, bardzo przyjemna charakterystyka i osiagi wersji GT, ogromna ilosc miejsca, bogate wyposazenie, sprawdzone rozwiazania, przyzwoite zuzycie paliwa - bardzo przyjemne auto. A do tego rozsadna cena.
Wrażenia
5,0
Silnik
245KM i 350Nm dostepne praktycznie od samego dolu wystarczaja ze sporym zapasem. Do tego kulturalna praca i rozsadne zuzycie paliwa. Dzwiek rowniez przyjemny, chociaz wspomagany z glosnikow
5,0
Skrzynia biegów
Klasyczny hydrokinetyk radzi sobie bardzo dobrze. Nie szarpie, zmienia biegi dokladnie wtedy, kiedy bym sobie tego zyczyl, nie redukuje panicznie biegow kiedy tylko dotknie sie gazu (czego bardzo nie lubie). Troche "miekko" startuje od zera, prawdopodobnie stad bierze sie niezbyt imponujace 7.6s do setki.
4,0
Układ jezdny
4.85m dlugosci i 1.6t masy wlasnej nie predysponuja Optimy do bycia wyscigowka, ale zawieszenie daje sobie rade bardzo przyzwoicie, pracujac przy tym wzglednie cicho. Prowadzenie jest wg mnie przyjemniejsze niz w przypadku np. duzo twardszego i bardziej nerwowego Passata. Jedno czego Optima nie lubi, to poprzeczne pekniecia albo uskoki w szybkich zakretach - wtedy czuc, ze kola gdzies troche odplywaja. Uklad kierowniczy jest precyzyjny, ale jednoczesnie daje niezbyt wiele informacji o drodze - nie mozna powiedziec, ze jest zle, ale idealnie tez nie. Nadsterownosc, o ktorej w tescie wspominal Zachar zupelnie mi nie przeszkadza, zeby ja wywolac trzeba sie na prawde mocno postarac. Za to w normalnej jezdzie auto bardzo chetnie "wchodzi" w zakrety.
5,0
Karoseria
Bardzo duza ilosc miejsca dla wszystkich pasazerow, do tego duzy bagaznik. Narzekac moga ewentualnie tylko bardzo wysocy, bo moze im brakowac miejsca nad glowa.
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc bardzo dobra, w kombi pomagaja spore okna boczne miedzy slupkami C i D. Wyjatkiem sa tu slupki A i mocowane do nich lusterka boczne (dosc spore) - czasem utrudniaja obserwacje zakretow.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, latwo dostepne, czytelne i dzialajace jak nalezy. Brak tylko mozliwosci zmiany niektorych drobnych ustawien, ale nie wplywa to na odbior auta jako calosci.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dziala. Swietnym dodatkiem w wersji GT sa podgrzewane i wentylowane fotele oraz podgrzewana kierownica.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu problematyczna moze byc ilosc miejsca nad glowa dla bardzo wysokiego kierowcy, w zaleznosci od tego jak ustawi sobie fotel i jak lubi w nim siedziec. Majac 195cm wzrostu nie mam tu zadnych zastrzezen, mimo wyposazenia samochodu w dach panoramiczny, chociaz czasem gdziestam czuje dotkniecie podsufitki fryzura. Z tylu nad glowa miejsca nad glowa jest jeszcze troche mniej, ale miejsca na nogi jest pod dostatkiem - wiec zawsze mozna sie przesunac troche w dol kanapy.
4,0
Wyciszenie
W porzadku, chociaz na wiekszych wybojach slychac zawieszenie. Do 160km/h (moja standardowa "predkosc przelotowa") da sie spokojnie rozmawiac.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Stosunkowo niedrogi serwis (chociaz wersja GT wymaga wizyty w serwisie co 10 tys. km), przyzwoite zuzycie paliwa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Moje poprzednie auto (VW Golf Variant), nie w pelni wyposazone, kosztowalo niewiele mniej niz Optima wyposazona po dach (doslownie). Biorac pod uwage wielkosc, komfort i osiagi Optimy - cena jest rewelacyjna.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z jednej strony przy 4 tys. km przebiegu o usterkach nie powinno byc mowy, z drugiej - w poprzednim aucie przy tym przebiegu zaczely sie problemy z geometria zawieszenia. Optima poki co chyba nie zamierza sie kompromitowac.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyzej. Zero przygod, wszystko w porzadku.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 T-GDI 245KM 180kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Optima II Kombi