Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Proceed Shooting Brake

Neo, 4 lata temu
Silnik 1.4 T-GDI 140KM 103kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Proceed Shooting Brake 1.4 T-GDI 140KM 103kW 2019-2021 - Oceń swoje auto
4,71
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : Czytałem, że skrzynia działa ospale i się gubi - chciałbym aby DSG tak dobrze jak DCT działały:)
Układ elektryczny : Systemy pokładowe (utrzymywanie pasa, aktywny tempomat itd.) - byłem do nich nastawiony negatywnie jednak teraz bym już nie chciał jeździć bez nich:D
Karoseria : Nieziemski design - ludzie oglądają się na ulicy i podziwiają tą "imitację" Porsche
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Stukanie rolety bagażnika i czegoś jeszcze (trwa identyfikacja problemu)
5,0
Całokształt
Samochód fantastyczny - jeździłem kilkoma nówkami (Octavia Sedan/Kombi, Mondeo MK5) zarówno w automacie jak i manualu. Jakość wykonania, silnik i skrzynia biegów - naprawdę poziom premium mimo iż to usportowiony kompakt. To dopiero 3000km i sezon letni (2 miesiące użytkowania) ale jeździłem w różnych warunkach i jestem szczerze zachwycony
Wrażenia
5,0
Silnik
Do miasta i na trasę, nawet przy pełnym załadunku, w zupełności wystarczy - dobry stosunek moc/dynamika/spalanie. Jedyny mankament to spalanie w samym mieście jeśli dużo jeździmy po centrum - wtedy silnik potrafi wziąć ponad 10l/100km. Jeśli komuś brakuje wrażeń przy 140km można zrobić chip (oczywiście po gwarancji) i wtedy dostajemy +25KM albo kupić silnik 1.6. Mi wystarczy 1.4:)
5,0
Skrzynia biegów
Niektórzy narzekają na zmianę biegów - że długo, że się gubi itd. Ja nic takiego nie zauważyłem. A porównanie mam bo jeździłem trochę czasu VAGiem z DSG - uważam, że skrzynia DCT jest znacznie lepsza - mniej szarpie i płynniej zmienia biegi w sposób praktycznie niezauważalny. Nawet przy miejskiej jeździe temperatura jest w bezpiecznych granicach
5,0
Układ jezdny
Bardzo bezpośredni - nasze działania na kierownicy od razu są przenoszone na koła i auto jest przewidywalne - mimo iż jeżdżę dynamicznie (także na zakrętach) nigdy nie miałem sytuacji w której czułbym się niepewnie (to też zasługa wielowahaczów z tyłu). Dobre tłumienie nierówności mimo felg 18 cali (na progach poprzecznych komfort bardzo spada dlatego trzeba bardzo wolno je pokonywać)
5,0
Karoseria
Lakier niebieski wygląda kozacko jednak jako że to lakier eko - ceramika lub folia jest niezbędna aby lakier posłużył nam długo i miał swój efektowny styl
Komfort
4,0
Widoczność
Szyba z coupe - wygląda super ale widoczność z przodu jest ograniczona (żeby zobaczyć światła trzeba się nachylić). Nadwozie Shooting Brake, mimo iż efektowne wizualnie, sprawia, że widoczność w tylnej szybie jest bardzo mała i trzeba się wspierać bocznymi lusterkami aby ocenić jak szybko nadjeżdża ktoś z tyłu
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasięgu wzroku i ręki. Ekran zwrócony odrobiony w stronę kierowcy. W czasach dotykowych ekranów, wielki plus za fizyczne przyciski klimatyzacji po prawej stronie oraz włączania/wyłączania systemów pokładowych po lewej stronie
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Z ogrzewania nie korzystałem jeszcze ale klima działa wyśmienicie - dwustrefowa z nadmuchem na tył momentalnie schładza wnętrze i nie zmniejsza efektywności nawet podczas stania w korkach
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mimo iż Shooting Brake, zarówno z przodu jak i z tyłu przy komplecie pasażerów każdy ma swoje miejsce i czuje się komfortowo. Oczywiście gdyby jechali sami mężczyźni o wzroście 190cm i wadze 100kg to jest ciasno ale to chyba tylko limuzyny premium dałyby w takim przypadku radę (i to pewnie nie wszystkie):)
4,0
Wyciszenie
Mimo iż pięknie mruczy przy przyspieszaniu (jak na silnik o małej pojemności z turbo) jest to dźwięk, który cieszy a nie wkurza. Przy prędkości 140km/h nadal jest cicho. Przy 160km/h słychać delikatnie wiatr. Najbardziej jednak słychać opon Michelin Pilot Sport 4 (miłośnicy ciszy powinni je wymienić na wstępie)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik 1.4 myślałem, że spalanie będzie mniejsze (ok. 7l/100km) Jeśli ktoś jeździ głównie w mieście w trybie start/stop (światła, ronda, korki) to spalanie tego małego motorka go niemiło zaskoczy (10l/100km). Na trasy i w trybie mieszanym znośnie (ok. 8l/100km). Jako, że to nowy samochód innych kosztów nie poniosłem
5,0
Stosunek jakość/cena
Uważam, że ten samochód w cenie 120 tysięcy złotych bije na głowę całą stajnie VAG w podobnej cenie - przede wszystkim nietypowy i kozacki design, świetny środek i dobra jakość wykonania. Wielki plus za systemy pokładowe i skrzynię DCT
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co nie stwierdzono nic poważnego, poza stukającą roletą bagażnika i czymś jeszcze - właśnie serwis sprawdza co to jeszcze jest dokładnie
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie stwierdzono

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 T-GDI 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Kia Proceed Shooting Brake