Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Proceed Shooting Brake

Rafał, ponad rok temu
Silnik 1.5 T-GDI MHEV 160KM 118kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 30 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Kia Proceed Shooting Brake 1.5 T-GDI MHEV 160KM 118kW 2021 - Oceń swoje auto
4,50
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Wygląda nie jak KIA
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : brak w moim ebzeplarzu
5,0
Całokształt
Kupując swoje pierwsze salonowe auto trzeba zadać sobie pytanie czego tak naprawdę oczekujemy od zakupu i co by to nie było czy auto za 50kk czy też za 130kk trzeba ten zakup skroić na miarę swoich potrzeb. Auto jak dla gosp domowego 2 osobowego uważam za strzał w 10. U nas wyszło to trochę przypadkowo, na stronie KIA proceed wygląda jak podrasowany ceed kombi natomiast w salonie przykuwa uwagę i tak było w naszym przypadku że zakup ten był bardzo przypadkowy. KIA wygrała wyścig z golfem VII generacji w kombi dlatego że oferowała dużo więcej za mniej $( o toporności VW nie wspominam), wygrała także z CAMRY (cena za toyotę oscylowała w granicy 150kk) oraz używanym A6. W podobnych pieniądzach mogliśmy kupić golfa ale golasa, camry dużo większe i droższe w utrzymaniu oraz A6 TDI ale 2-3 letnie z przebiegiem ok 150-300 tak więc postawiliśmy na benzynę i to dość przypadkowo bo nie tego szukaliśmy:) Póki co mamy 30kk przebiegu żadnych usterek i piękne auto skonfigurowane na maxa, znajomi którzy posiadają zasobniejszy portfel gdy zobaczą auto pytają co to itp na prawdę KIA może się podobać tym bardziej ze nie jest to flotowe auto tak jak to ma miejsce w przyapdku ceed kombi.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.5 Pb, 160 km. Hmm na początku uważałem że to zbyt wiele z takiej pojemności jako że użytkowałem fordowskiej jednostki 2.0 146km. Jest turbo, auto nowe na gwarancji więc usterki jeżeli by wystąpiły to w sumie problem serwisu. Daje radę ten szatan auto waży 1300 kg ma 160km z pojemności 1.5 i 4 cylindry KIA odrobiła lekcje bo wcześniej było to 1,4 i 3 cylindry ? Auto pali 7,2 litra 95 dane z prawie 9 tys km nie ukrywam że obawiałem się że średnie spalanie bd na poziomie 9l/100. Jak dla mnie auto mega dynamiczne, wahaliśmy się czy nie wybrać 1.6 204km z perspektywy czasu uważam że dobrze że tak się nie stało przy dzisiejszych cenach paliw:)
3,0
Skrzynia biegów
Automat w moim przypadku. Po przejechaniu 30kk wszystko ok ale. Jazda na tempo na autostradzie przy dużym ruchu jest wkur...... Skrzynia ma tylko 2 tryby klasyczny i sport a przydało by się aby był tryb autostrada np. Ustawiamy tempomat na 160km/h auto zwalnia nam do 120 po czym redukcja 4i w górę 5 piłuje do 150km/h 6 do 158km/h i wbija na 7 przy czym piłuje na wysokich obrotach co jest mega nie oszczędnę ja rozumiem że tak to może wyglądać w trybie sport ale na autostradzie czy tez expresowej nie mam potrzeby by było takie falowanie i dynamika na trybie comfort, tu zdecydowanie minus do poprawy, dziwne że gdy jedziemy bez tempomatu to skrzynia przy tych samych warunkach zachowuje się zdecydowanie inaczej widocznie 1.5 nie ma takiego momentu obrotowego jak silniki diesla by to odbywało się płynniej.
5,0
Układ jezdny
Zawrócić możemy na wąskiej drodze. Przy dużych prędkościach przyklejony do drogi, super reaguje na ruchy kierownicą przypomina pod tym względem focusa.
5,0
Karoseria
Wszystko ok wykonanie spasowanie wizualnie petarda!
Komfort
3,0
Widoczność
Faktycznie z tym jest jak jest ale to za sprawą designu coś za coś ja osobiście mam problem przy skrecie w prawo z oszacowaniem gdzie jest krawężnik.
4,0
Ergonomia
Czy to ten dział gdzie możemy ocenić funkcjonalność? Jeśli tak to duży minus za brak podświetlenia klawiszy na podsufitce odpowiadających za szyberdach, oraz minus za brak możliwości otwierania szyb z pilota, duży plus za składane lusterka, el klapę, dzieloną tylną kanapę 212 mnóstwo schowków w bagażniku jest to petarda nawet oryginalny schowek na roletę czego nie ma np w golfie?
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok tak jak być powinno.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla kierowcy ok jest wszystko co powinno być kokpit jak w bolidzie pasażer także ma wszystko czego potrzeba. Tak jak wspominałem auto dla 2 dorosłych osób więc to czy pasażer z tyłu będzie podróżował mniej komfortowo mnie absolutnie nie interesuje. Faktem jest że kształt nadwozia ogranicza i osoby wysokie z tyłu nie będą podróżowały wybitnie komfortowo, tak samo w przypadku dzieci z ich fotelikami jest tam po prostu mniej miejsca w mojej ocenie ja tego auta jako rodzinne bym nie wybrał.
4,0
Wyciszenie
No i tu wydaje się że mogło by być lepiej. Strasznie słychać szum opon, początkowo myślałem że opony są najtańsze i dlatego ale okazało się że to micheliny czy też pirelli z najlepszym współczynnikiem toczności i dB w moim przypadku 18" po prostu zaoszczędzono na wytłumieniu podłogi i nadkoli z przodu i tyłu możliwe że to trochę ustało jak już opony po roku się trochę wytarły lub przestało mnie to tak drażnić z przyzwyczajenia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
7,2 na 100km * 6,52= 47 zł/100km dane z 9tys km, żona nie kasuje komp także jest ok przy obecnych cenach ropy 7,7 i średnim spalaniu 6,5 jest na plus.
5,0
Stosunek jakość/cena
Myślę że jest mega skrojony. Kto to liczył koreańczycy czy niemcy?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Co tu pisać nic się nie wydarzyło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mogę napisać bezawaryjność:)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 T-GDI MHEV 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Kia Proceed

Liczba wpisów: 3

Kia Proceed – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Kia Proceed Shooting Brake