Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sorento I

Mirek58, 17 lat temu
Silnik 3.5 i V6 24V 195KM 143kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 63 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Sorento I 3.5 i V6 24V 195KM 143kW 2002-2009 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Obserwowalem to auto od momentu pojawienia sie na rynku w 2002r. Od poczatku budzilo moje nadzieje i sie nie zawiodlem. Daleki jestem od zachwytow "oooch" i "aaach" na tym autem ale sadze ze to kawalek solidnej fury za rozsadne pieniadze.
5,0
Całokształt
Swietne auto w swojej klasie. Sprawdzajace sie na dlugich trasach i dobrze manewrujace w miescie. Znow w porownaniu z Grandem 2005 czy Honda CR-V 1999 jakosc materialow wykonczeniowych i spasowanie plastikow bez porownania lepsze. Po przebiegu 63 tys. zadnych skrzypien, stukow czy piskow nawet na naszych drogach. Auto godne polecenia dla lubiacych SUV-y i ceniacych komfort. Jedna z cennych zalet jest to ze auto nie budzi zainteresowania amatorow cudzej wlasnosci, wola BMW X5 czy ML-e :-)
Wrażenia
4,0
Silnik
Wysoka kultura pracy jakiej sie oczekuje od jednostki w ukladzie V. Zywo reaguje na pedal gazu bez problemu wkrecajac sie na wysokie obroty. Troche zbyt duze zuzycie paliwa jak na tak niewysilony motor.
4,0
Skrzynia biegów
To nie moj pierwszy automat. Bardzo dobrze wspolpracuje z silnikiem, plynnie, prawie niezauwazalnie zmienia przelozenia. Zbyt dlugo "mysli" nad zmiana biegu na wyzszy po lekkim odjeciu gazu (dlatego 4). Reakcja na kick down bardzo dobra.
4,0
Układ jezdny
Ogolnie bardzo dobrze, ale jak w kilku innych opiniach zbyt slabo wybuera poprzeczne nierownosci i stosunkowo slabo tlumi dziury, studzienki i "laty" na asfalcie co troche denerwuje przy stanie naszych ulic w miastach. Na trasie prz sredniej jakosci drobi bez problemow. Coz, zawieszenie zestrojone na kompromis "cos za cos". Duzo lepiej niz w Hondzie CR-V ale gorzej niz w Grand Cherokiee 2005. Mam porownanie bo posiadam oba w/w auta.
Komfort
5,0
Widoczność
Bardzo dobra do przodu i na boki, to zaleta aut klasy SUV gorsza do tylu, to wada tego typu samochodow nie tylko Sorento. Mialem BMW E-34 kombi i tam bylo nawet gorzej. Dla mniej wprawnych pomocne beda czujniki cofania.
5,0
Ergonomia
Wszystko w zasiegu reki, duze i czytelne przyciski. Po krotkim "zgraniu" sie z autem obsluga niemal intuicyjna. Jak na ta klase auta kierownica powinna byc regulowana w dwoch plaszczyznach ale to nie wada bo wygodne ustawienie fotela kierowcy nie stanowi problemu nawet dla stosunkowo wysokich (ja mam 185).
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daje 5 ale jest -5. Ten "-" to za brak mozliwosci recznego zamkniecia nawiewow na konsoli srodkowej (zdaje sie ze w modelu po face liftingu juz jest). Troche czasu wymaga opanowanie automatycznej klimy ktora czasem "zyje swoim zyciem" :-) ale jak juz sie zrozumie jej "filozofie" to jest OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rzadko woze kogos z tylu, ale czasem trzeba. Testuje przestrzen ustawiajac fotel kierowcy pod siebie (z reguly prawie max cofniety) i siadam z tylu za kierowca. Jesli jest mi wygodnie i nie brak miejsca na nogi auto zdaje egzamin. Tu bez problemow - duzo miejsca. Nienawidze jak pasazer jadacy z tylu kopie kolanami w oparcie mojego fotela przy kazdym poruszeniu :-)
5,0
Wyciszenie
Duzy plus tego samochodu. W zakresie "normalnych" predkosci 120-130 km/h praktycznie nie ma halasow dochodzacych z zewnatrz czy z komory silnika. Powyzej tych predkosci tak od 150 km/h zaczyba byc slyszalny oplyw powietrza ale w normie. To nieuniknione przy takiej bryle nadwozia + duze lusterka + relingi. Przy mocnym wcisnieciu gazu rajcuje pomruk silnika, choc nic nie pobije dzwieku V8 5,7HEMI w tej klasie aut ;-)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik musi cos palic, albo benzyne albo wlasne zawory. Przy bardzo delikatnej jezdzie miejskiej udalo mi sie osiagnac dane producenta tj. 17 l/100km. Auto pali troche za duzo jak na ta pojemnosc w obecnych czasach. Ceny przegladow w normie (auto mam na gwarancji). Dostepnosc niektorych czesci "od reki" slabsza niz marek europejskich, ale to ma sie zmienic jako ze Kia buduje duze centrum logistyczne w EU zachodniej. Podane spalanie to pierwsze testy wiec trzeba barac poprawke. Pozniej podam bardziej adekwatne cyfry.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jesli ktos nie ma "Kiawstretu" i nie dowartosciowuje sie posiadaniem znaczka marek europejskich to za ta cene/jakosc chyba nie dostanie nic lepszego choc ostatnio konkurencja w tym segmencie bardzo wzrosla. Kia modelem Sorento dokonala duzego kroku naprzod. Inne modele np. Ceed czy nowy Carnival potwierdzaja ze auta Made in Korea to zupelnie cos innego niz zaledwie kilka lat temu choc oczywiscie zawsze trzeba brac poprawke :-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam auto zbyt krotko by cos konkretnie napisac. Jak do tej pory wymiana dwoch zarowek oswietlenia konsoli srodkowej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory jezdzac tym autem jeszcze nie wracalem do domu "na piechote".

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.5 i V6 24V 195KM 143kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
11,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Sorento I 3.5 i V6 24V 195KM 143kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
19,0
l/100km
15,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Sorento I