Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sorento I

Lechu, 16 lat temu
Silnik 2.5 CRDi 140KM 103kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 95 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM 103kW 2002-2009 - Oceń swoje auto
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Moim zdaniem najlepsze auto w tym segmencie. Rama i reduktor zostawiają w tyle terenówki-bulwarówki (SUV). Wykończenie i wyposażenie jest dużo bardziej przyjaźniejsze niż w typowych terenówkach, które są dla twardzieli, a nie ojców dwojga dzieci. W sumie jest to auto kompromisem, ale bardzo udanym.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonały diesel. Samodzielna konstrukcja KII bardzo udana, ale przydałby się jakiś V6. Po dodaniu CHIPu i podniesieniu mocy z fabrycznych 140 KM do 165 KM można cieszyć się jazdą, choć i tak z tej terenówki nie da się zrobić sprintera.
4,0
Skrzynia biegów
W manualu drugi bieg nieco haczy.
4,0
Układ jezdny
Jak na terenówkę na ramie to bardzo poprawnie. W zakręty nie należy wchodzić jak sportowym bolidem, bo trzeba się wtedy przygotować na szybką kontrę lub korektę. Przy dodaniu gazu przy skręconej kierownicy tył dość szybko potrafi wyprzedzić przód.
Komfort
4,0
Widoczność
Można przywyknąć. Czujniki parkowania pozwolą uniknąć kontaktu z niskimi przedmiotami za tyłem pojazdu.
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Włożenie butelki PET 0,5 litra (oczywiście Pepsi) w okrągły uchwyt przy hamulcu ręcznym ogranicza możliwość wrzucania 2 biegu. Duży plus za 3 gniazda zapalniczek w całym samochodzie. Nie palę, ale do zasilania telefonu i modułu GPS w jednym czasie przydaje się to bardzo często.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa się dość szybko i wydajnie klimatyzuje, choć ja osobiście zamiast klimatyzacji wolę otwierać okno - zdrowiej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczająca. Szkoda że w boczku drzwi nie mieści się butelka 1 litrowa.
4,0
Wyciszenie
Na szczęście słychać cudowne wycie turbiny około 2500 obr./min. Silnik nie mruczy zbyt pięknie, bo oszczędzono mu niestety 2 cylindrów, które poprawiłyby nieco doznania słuchowe. Powyżej 100 km/h najbardziej w samochodzie słychać opony AT toczące się po asfalcie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
8 litrów w trasie, 10-11 po mieście przy oponach AT (firmowe ´łyse´ Hankooki można śmiało oddać wielbicielom gumowych donic ogrodowych)
5,0
Stosunek jakość/cena
Za koreańskie pieniądze masz prawie niemiecki samochód.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wysuwająca się automatycznie antena wymaga stałej konserwacji lub wymiany po zimie. Zegarek w konsoli środkowej działa kiedy chce i nikt nie wie dlaczego (ozywiście zepsuł się 2 tygodnie po upłynięciu gwarancji). Niedługo sprawię sobie nowy na najbliższym przeglądzie za 250 zł i zacznę nękać serwis o naprawy z rękojmii.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 CRDi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
10,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Sorento I