Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sorento I

danielR, 7 lat temu
Silnik 2.5 CRDi 140KM 103kW
Rok produkcji 2004
Przebieg: 261 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM 103kW 2002-2009 - Oceń swoje auto
3,85
10% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Dosyć dobre tłumienie nierówności, zawieszenie raczej twardsze niż miękkie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny : Problem z climatronikiem niby wieje ale słabo grzeje i wieje gdzieś a nie przez nawiewy
4,0
Całokształt
Sprzedałem Grand Cherokee i na pewien czas kupiłem to SORENTO 2004 CRD EX. Pominę kulturę silnika bo do V8ki nic nie może się równać a od czterocylindrowego diesla nie oczekuje się zbyt wiele, nie jest za cicho ale też nie przeszkadza jakoś bardzo. Spalanie w jeździe poza miejskiej nie jest niskie bo 10-11 litrów przy spokojnej jeździe. W mojej wersji mam a'la skóry, automat, climatronic, webasto, które pomaga przy niższych temperaturach zagrzać silnik, tempomat, zamiast radia ktoś wstawił kombajn multimedialny z kamerą cofania i nawigacją. Powiem tak - jest poprawnie, przyzwoicie, jazda cieszy, pojazd ma 13 lat bez śladów rdzy. Dobre tłumienie nierówności, zawieszenie raczej twardsze niż miękkie. Całkiem niezły wykrzyż. Załączone faktury sugerują, że była robiona regeneracja turbosprężarki co jest bardzo ważne w tym modelu - to słaby punkt. Czeka mnie jeszcze rewizja baku czy nie występuje u mnie problem z łuszczeniem się farby. Zamierzam pojeździć tą kijanką ze dwa lata i wtedy wypowiem się więcej.
Wrażenia
3,0
Silnik
Jak wspomniałem po amerykańskiej V8'ce nic nie będzie cieszyć zwłaszcza klekot. Żonę zadowala bo to diesel;)
4,0
Skrzynia biegów
Automat fajnie zmienia biegi, bez szarpnięć. Myślę, że to najlepszy wybór.
4,0
Układ jezdny
Mały jak na SUV'a promień skrętu, bardzo dobre wspomaganie - można kręcić jednym palcem. Zawieszenie dobrze wybiera nierówności, choć jest raczej twarde. Napęd 4x4 + reduktor było wymogiem tam gdzie mieszkam a mieszkam w Borach Tucholskich kilka km od asfaltowej drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność z przodu, lepsza niż w Grand Cherokee minimalnie gorsza niż w Oplu Fronterze B. Na minus najmniejsze lusterka z trzech wymienionych.
4,0
Ergonomia
Jest dobrze, wszystko pod ręką.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj mam problem i nie wiem czy ten typ tak ma, czy jest usterka ale nie mogę zapanować nad nadmuchami...
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Sporo miejsca z przodu, jestem słusznej wagi facetem i raczej potrzebuje szeroko na plecach - tutaj nie mam problemu. pasażerowie też podróżują wygodnie.
3,0
Wyciszenie
Przeciętnie, słychać klekot ale nie jest dokuczliwy. Poziom Opla Frontery... może ciut lepiej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Robiłem rozeznanie na rynku i będzie taniej niż w Grand Cherokee, który tez nie należał do drogich.
5,0
Stosunek jakość/cena
Stosunek tego co otrzymałem za 22 tysiące złotych bo tyle dałem za diesla z 2004 roku w wersji EX z wodotryskami - BARDZO DOBRY, wręcz REWELACYJNY.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Padł silniczek regulacji reflektorów, właściwie chyba nie silniczek a jakieś tryby bo słychać go jak mieli.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Sam nie uświadczyłem jeszcze ale straszą turbiną, jak puści olej to podobno silnik na nim dostanie obrotów i będzie nie do zatrzymania. Łuszcząca się farba baku w pewnej grupie egzemplarzy - sam muszę sprawdzić jak jest u mnie.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 CRDi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Sorento I 2.5 CRDi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
38,00 zł
10,7
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Sorento I