Szukaj

Ocena kierowcy - Kia Sportage V SUV

margolazo, przed chwilą
Silnik 1.6 T-GDI 160KM 118kW
Rok produkcji 2025
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 160KM 118kW od 2024 - Oceń swoje auto
3,07
30% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
3,0
Całokształt
Kia Sportage to auto bardziej jednak azjatyckie niż europejskie. Jak ktoś jeżdził wcześniej autami europejskimi parę rzeczy może mu przeszkadzać. W szczególnośći moim zdaniem: szeroko pojęta ergonomia - największy minus to fotele!-małe wąskie, krótkie, zbyt twarde,za wysoko umieszczone.Twarde ,czarne ,połyskujące plastiki we wnętrzu(takie mało przytulne), za twarde zawieszenie o zbyt małym skoku .Jednemu będzie coś przeszkadzać,drugiemu nie -to bardzo subiektywne.Mnie trochę rzeczy jednak przeszkadza a w zasadzie uważam je za wady. Wczesniej jezdziłem bardziej ergonomiczną i wygodniejszą (moim zdaniem) motoryzacją. Ogólnie średnio raczej.Nie ukrywam, że liczę na małą awaryjność ,jak będzie w czasie użytkowania - czas pokaże. Wady ,zalety auta widać dopiero po jakimś czasie.Jazda próbna to za mało .Podsumowując -ładne auto ,ale w szczegółach wg. mnie już słabiej. Sportage to nie jest ,moim zdaniem najwygodniejszy ogólnie samochód . Mam wrazenie,że wyższa cena aut konkurencji czasem wydaje się jednak uzasadniona(materiały ,wygoda,napęd) .Dobrze, że to auto żony -jej się podoba i dobrze jeżdzi.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik głośny przy mocniejszym(bez przesady) przyśpieszaniu -taki szorstki, ryczący -kultura pracy na minus .Wiadomo cichy przy delikatnej jeżdzie ,tak jak każdy.Osiągi przyzwoite,duże opóznienie w reakcji na dodanie gazu.Spalanie jak zawsze- dynamiczna jazda(bez przesady-to nie auto do dynamicznej jazdy)) dużo :10-11l.Delikatna , spokojna to 7-8l.ITaka jest u mnie średnia: między 7-8l przy delikatnej jeżdżie w większośći poza miastem ,więc sporo.W mieśćie wiadomo powyżej 10l.Chyba jednak trzeba było brać hybrydę -dla lepszej dynamiki,jednak lepszej ekonomii ,sprawniejszego ruszania -większej przyjemnośći z jazdy. Wspomaganie silnika(silników elektrycznych} jednak swoje robi(szczególnie przy ruszaniu,przyśpieszaniu) ,tym bardziej ,że brak jest instalacji mhev! -oszczędnośći producenta?. Ten napęd ma największy sens do jazdy pozamiejskiej i raczej spokojnej, gdzie nie trzeba często ruszać;.Do mieszanej,miejskiej-zdecydowanie hybryda.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia 7-dct- hmm ,to pierwszy mój automat.Biegi zmienia ,bez szarpnięc ,ale zmiany czuć-duże opóżnienie na dodanie gazu Finalnie spełnia swoje zadanie(nie wajchuje się drążkiem-tyle)Czasem trochę się gubi. Duże opóznienie przy ruszaniu ! Plusy: ergonomia pokrętła zmiany kierunku jazdy. Jest to moim zdaniem wygodne ,ergonomiczne rozwiązanie .Przy trybie sport, za długo trzyma wysokie obroty . Tryb sport do w miarę "normalnej" jazdy (w miarę dobra reakcja na gaz -choć też opóżniona), minusem jest utrzymywanie wyższych obrotów . W ogóle te wszystkie tryby jazdy jak się człowiek zastanowi są bez sensu moim zdaniem i takie sztuczne.Nie możesz jechać jak chcesz tylko masz trzy skalibrowane przez producenta tryby jazdy .Niestety, nie ma opcji "indiwidual" .To takie ograniczające.Starszymi autami moim zdaniem jezdzi się poprostu przyjemniej .
3,0
Układ jezdny
Sportage to sztywny samochód-sportowy? .Do tego opony 235 55 18 wydają się za szerokie ,trochę czuć ich ciężkość na kierownicy, tak jakby koła lekko wpływały na układ kierowniczy -dziwne uczucie. W sumie przyjemniej ,wygodniej jeżdzi się na 17-stkach-oponach podstawowych. Wspomaganie dla mnie jest za słabe-szczególnie w mieśćie,ciężkawe i takie gumowate . Typowy dla aut koreańskich mały skok zawieszenia ( wiem bo to samo mam w i 20) .Szybko kończy się tłumienie -szczególnie z tyłu , gdzie zaczyna podskakiwać, dobijać.Wtedy jest też głosne.Wg.mnie auto na dobre drogi ,wtedy jest ok ,ale tak jest przecież w większośći aut.Słabszej jakośći drogi szybko ujawniają ograniczenia komfortu . Sportage na polskie drogi nie jest moim zdaniem najwygodniejszym autem.Auto mimo że dośc wysokie ma stosunkowo niewielki prześwit -17cm ,także na większych nierównośćiach trzeba uważać.
3,0
Karoseria
Ładny wygląd .Wg.mnie ładnie narysowane auto -to plus.Widać jednak niedociągnięcia montażu takie jak: nierówne szpary karoserii-duże zaskoczenie ! ,odstająca po jednej stronie bardziej klapa bagażnika z nierównymi szczelinami .Do tego lekko ,tak bez odczuwalnej jakośći zamykające się drzwi -szczególnie przednie .Przy trochę większej prędkośći tak od 90- 100km/h szum wiatru słyszalny w środku,-słabe uszczelki drzwiowe,cienkie szyby?- irytujące, przecież to nie tani samochód !.Cienki lakier trzeba uważać eko pewnie.Aha ,całe połacie spodu auta niczym nie zabezpieczone.Największa zaleta moim zdaniem to ładny wygląd, a jak wiadomo kupuje się oczami. Za dużo na zewnątrz srebrnych wstawek.Takie to trochę bazarowe.Można kupić wersję anniversary.Przedni pas ma wyjątkowo duże szczeliny -dziwne.Mam wrażenie że producent gdzie tylko może oszczędza-spód słabo zabezpieczony,brak powłoki wierzchniej lakieru w mniej widocznych miejscach ,słabe wyciszenie ,brak amortyzatorów maski,zwykłe żarówki we wnętrzu,twarde plastiki w bagażniku ,a to wersja bisnessline druga od góry!.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność niezła .Są czujniki ,kamera tylna.Do przodu ok .Trochę dużo pola widzenia na boki moim zdaniem zabierają lusterka zewnętrzne -dość duże.Do tyłu wiadomo grube słupki C ograniczają widocznośc .Światła matrycowe led- ok,ale nie mają doświetlania zakrętów-to duży minus (w małym aucie hyundai i 20 jest! ). .Migacze mocno widoczne w środku po zmroku -mnie to przeszkadza.Spore zaskoczenie to oświetlenie wnętrza na zwykłych, żółtych żarówkach! tak samo w bagażniku.Przecież to wysoka wersja wyposażenia i spodziewałem się zarówek led. Taka drobnostka a psuje obraz całośći.
2,0
Ergonomia
Tu według mnie jest najsłabiej.Ale od początku:małe ,twarde fotele z przodu i tyłu auta( po godzinie jazdy mam dość} w hyundaiu i 20 są wygodniejsze! . Nie zgadzam się z większośćią testujących ,że są wygodne- moim zdaniem zdecydowanie nie są. Do tego zrobione z materiału {niby welur}nieprzepuszczającego powietrza, takie sztuczne trochę -pocisz sie latem nieprzyjemnie .Oparcia foteli niskie i wąskie! . Siedziska krótkie.Fotele to moim zdaniem zdecydowanie największy minus wnętrza! a przecież to one razem z komfortem resorowania najbardziej decydują o wygodzie jazdy.Nawet w najniższym położeniu są wg.mnie za wysoko(nisko umieszczona deska)potęguje to wrażenie , Schowki małe ,podłokietniki nieergonomicznie,twarde, umieszczone -środkowe{bez żadnej regulacji} za wysoko ,boczne za daleko od łokci , wąskie i sporo niżej niż środkowy. Schowki małe ,wąskie niczym nie wysciełane.Panel klimatyzacji nieergonomiczny -małe ,dotykowe ikonki niewygodnie ustawiać w czasie jazdy-nieergonomiczne rozwiązanie.Plastiki w okolicy kolan nieprzyjemnie twarde .Na wysokośći kolan bardzo twardo ,mało miejsca na szerokość.W środku dużo połyskliwych,twardych,czarnych plastików-to wada, takie w odczuciu wg.mnie, mało "przytulne" wnętrze.Nawet podświetlenie ambientowe wnętrza takie skromne praktycznie niewidoczne,ale można odhaczyć ,że jest.Brak schowka na okulary. Roleta w bagażniku wg.mnie dużo mniej funkcjonalna niż unoszona tylna półka. Brak schowków ,porządnych zaczepów w bagażniku siedzenia można złożyc tylko po otwarciu bagażnika,plastikowe,twarde rysujące się boczki .Nawet uchwyty do trzymania nad drzwiami z przodu są umieszczone nieergonomicznie- za bardzo do środka-dziwne!.Aha, o zmierzchu migające kierunkowskazy mocno widać w środku- mi to przeszkadza.Ogólnie ergonomia wg.mnie słaba.To wszystko zauważa się dopiero po pewnym czasie użytkowania. .Oczywiście nie każdemu te wymienione prze ze mnie rzeczy będą przeszkadzać czy uzna je za wady ,dla mnie są to jednak minusy z zakresu ergonomii. Plusy: wygodna zmiana kierunku jazdy. .Pokrętło "shift by wire" jest ok.-wygodne ,bezproblemowe, intuicyjne.,Jest też sporo przycisków do bezpośredniego dostępu do niektórych funkcji samochodu więc też w porządku. Panele dotykowe przed kierowcą mają prostą intuicyjną funkcjonalność więc ok..Nisko umieszczona deska plus wysoko umieszczone fotele(za wysoko}. Aha i jeszcze te wszystkie ostrzegacze, wspomagacze jazdy.mogłyby być w pełni konfigurowalne przez kierowcę na stałe, nie tylko na czas jazdy-choć do niektóryh jest bezposredni dostęp. Wszystkie te przypominacze,ostrzegacze mam wrażenie ,ze czasem bardziej przeszkadzają i absorbują niż pomagają.Podsumowując: nie jest to,moim zdaniem zbyt wygodne,ergonomiczne auto.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Normalnie- chociaż obsługa na minus .Wszystkie ikony małe dotykowe, trzeba trafiać w czasie jazdy absorbujące ,nieintuicyjne,niewygodne.Kratki nawiewów takie o specyficznej regulacji manualnej . Najlepsze jednak do obsługi panelu klimatyzacji są poprostu normalne przyciski-najprostsze i najbardziej ergonomiczne i najbezpieczniejsze w trakcie jazdy rozwiązanie -szkoda że tak rzadko stosowane.Dmuchawa jest wg. mnie zle skalibrowana- głośna już na drugim biegu,na trzecim jest już bardzo głośna.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń w środku dobra , .Bagażnik przeciętny -płytki ,niezbyt obszerny.W środku na wysokośći ramion dużo miejsca .Na kolana- szczegolnie z przodu mało miejsca- szeroki tunel środkowy który ogranicza przestrzeń dla nóg.Do tego twarde, nieprzyjemne plastilki po obu stronach nóg z przodu -trochę jednak ograniczają przestrzeń.Niewygodne fotele i kanapa- małe i twarde.
2,0
Wyciszenie
Czytając komentarze przed zakupem raczej wychodziło że dobre ,jednak ja zgadzam się z jednym ze znanych testujących który słabo ocenił wyciszenie-szczególnie przy wyższych prędkośćiach poza terenem zabudowanym (test MarekDrives).Zgadzam się z nim niestety.Wyciszenie dobre tylko przy małych i umiarkowanych prędkośćiach i delikatnym przyśpieszaniu- tak do 100km/h(tak jak w prawie każdym aucie),póżniej jest dużo gorzej wszystko słychać wyraznie-podmuchy wiatru ,przejeżdżające samochody.Wyraznie też słychać zmianę nawierzchni po której jedziemy ,więc wyciszenie od nadkoli,podwozia- słabe.Silniejszy wiatr mocno słychać w środku- słabo.Silnik przy mocniejszym przyśpieszaniu głośny- taki szorstki ,ryczący.Twarde zawieszenie też słychać -szczególnie z tyłu(mały skok -szybko dobija) na krótkich nierównośćiach np.progi zwalniające.Wyciszenie to następna rzecz obok ergonomii która wg. mnie jest ogólnie słaba...
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Do tej pory brak problemów z autem ,ale to malutki przebieg. Spore spalanie ,więc koszty tutaj spore
3,0
Stosunek jakość/cena
Uważam że samochód nie jest tani i do tego w cenie wersji bisnessline wg.mnie ma pewne braki .Nie ma np.ledowych żarówek oświetlenia wnętrza - są zwykłe żółte żarówki!,doświetlania zakrętów (w hyundai i 20 jest! ),pamięci elektrycznych foteli(bardzo ogranicza funkcjonalność elektryki foteli).,czujników martwego pola,słaby standardowy zestaw audio,minusy w zakresie ergonomii Z drugiej strony są wg. mnie mniej potrzebne rzeczy jak:podgrzewane fotele i kanapa z tyłu czy kierownica.Wiadomo wszystko można dokupić ale to wersja bisnesline , pewnych rzeczy można spodziewać się w standardzie..Do tego wszystko takie twarde ,plastikowe ,połyskujące,utrzymane w czarnej ,ponurej tonacji.Wg.mnie takie mało przytulne.Ogólnie średnio.Trzeba oddać to, że samochód w środku jest przyzwoicie zmontowany nic nie piszczy ,skrzypi,klekocze- także tu ok. Ogólnie wg. mnie stosunek jakość cena -średni .Koreańskie auta moim zdaniem nie są jakąś okazją, tym bardziej ,że mają wg.mnie pewne braki a ceny już wysokie.Może w większośći kupujemy jednak oczami a póżniej...no cóż jest różnie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mały przebieg. Na razie brak problemów
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mały przebieg .Na razie brak problemów.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Kia Sportage V SUV 1.6 T-GDI 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
50,00 zł
8,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Kia Sportage V SUV

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów