Szukaj

Ocena kierowcy - Lancia Ypsilon II

moonwalker37@go2.pl, 18 lat temu
Silnik 1.1 54KM 40kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 135 tys. km
Lancia Ypsilon II 1.1 54KM 40kW 1997-1999 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
No ja jestem bardzo zadowolony. Rdza zaczyna go troche brać w nadkolach z tyłu ale którego nie bierze po 7,5 roku na polskich drogach. Plusy: Super jest ergonomia (czuje sie jak za biurkiem - no i ta półka na rupiecie:)) Fantastyczna ilość miejsca z produ, Biegi - aż chce sie wajchą machać :)) Układ jezdny - mogłby mocniej tłumić ale jeżdzi jak przyklejona, na zakrętach nawet nie drgnie Nie bierze oleju:))Po 135tys:))))))Fiat:))) Części pasują od CC i Punto 1 - tanio jak barszcz. U Pana Mietka/Włodka/Heńka za serwis płacisz jak za Fiata 126p Można jeżdzić aż się pasek zerwie bo jest bezkolizyjnie:)) Minusy: spalanie jak na taki mały silnik długo sie grzeje zimą szerokie słupki z przodu ale można sie przyzwyczaić czasem brakuje kilku kucy pod maską:)) W serwisie Lanci płacisz jak za Kappę:))
Wrażenia
4,0
Silnik
Ferrari to nie jest, taki zachowuje się bardzo przyzwoicie, pracuje równo, dzielny w mieście i na trasie. Mimo wszystko Polo 1.0 matki jest zwiniejsze na niższych obrotach.
5,0
Skrzynia biegów
Miód malina. 135 tys bez żadnych zgrzytów. Aż chce sie wajchą machać :)) Chciałbym ją przełożyć do następnego samochodu:))))))
5,0
Układ jezdny
Bardzo fajnie chociaż mógłby mocniej troche tłumić większe wyboje Prowadzi sie jak zaklęty. Bardzo dobrze reaguje na polecenia kierownika aczkolwiek jest bez wspomagania i trzeba sie jej nauczyć. Zakręty na odcinku Chojnice - Lipnica(kto zna wie o co chodzi) jak przyklejony przy prędkości 80km/h. Tylko barki opon cichutko grają:)) Punkt ciężkośći chyba wypada poniżej poziomu jezdni:)))) Byłym bardzo zaskoczony kiedy pierwszy raz jechłem:)) Polo matki wypada na pierwszym zakręcie:))
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie słupki A (te z przodu) czasem zasłaniają pieszych na pasach:))))) Generalnie dobrze, w lusterkach widoczność ok.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, tablica zegarów po środku(trzeba się przyzwyczaic), fantastyczna półka w desce rozdzielczej na całą szerokość samochodu na różne rupiecie:)))
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Najsłabszy punkt tego samochodu. Mały silnik więc bez klimy, latem ciężko, zimą zanim się dogrzeje to 5 km trzeba przejechać. Chyba że wstanie sie 10 min wczesniej i odpali zeby pochodził troche to wtedy ok.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przód fantastycznie, 169 cm od burty do burty na zewnątrz. W środku na szerokość miejsca więcej niż w Mercedsie 190 i Hondzie Civic. Porównywalny do Acorda i Avensisa jesli chodzi o szerokość (bez ściemniania):))))) To najfajniejsza rzecz w tym samochodzie. Przy wzroście 185cm mieszcze sie bez problemów. Szerokości też mi nie brakuje:)) Bardzo komfortwy. Najdłuższy odcinek na raz to 1000 km do Frankfurtu nad Menem, 17 h:))Żadnych odleżyn:)) Baaaaardzo wygodny. Z tyłu nie jeżdżę więc nie wiem:))))
3,0
Wyciszenie
Hmm...słucham radia:)) Jak wyłącze to też da sie wytzrymać. Współczynnik Cx = 0.29, szumów od lusterek brak(w Polo matki gwiżdze:))), przy otwartych oknach przy predkości do 100 km/h NIE WIEJE W GŁOWE (w innych samochodach rzecz nie spotykana)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jaka noga takie osiągi. 4,5l/100km na trasie przy prędkości 90- 100km/h(2 os + bagaży po dach) 6.5l/100km po mieście na 98 oktanach przestrzegając ograniczenia prędkości:)) 7,5-8,0l/100km po mieście w normalnej jeżdzie 10l/100km po mieście jak komputer miał błąd:)) 10l/100km na autobanie w Germanii przy 170km/h i 180km/h z górki:)))
5,0
Stosunek jakość/cena
Wydaje mi się że za te pieniądze trudno kupić samochód który: - nigdy Cie nie zawiedzie (jeśli o niego dbasz), - jest praktycznie bezawaryjny (tylko zużyte częsci) - fajnie wygląda (rzecz gustu) - ma fantastycznie dużo miejsca z przodu (czuje sie jak w samchodzie o 2-3 klasy wyżej kto nie wierzy niech sprawdzi) - ma bardzo tanie zamienniki części - trzyma sie drogi jakby był jej częścia:)) - wcale nie jest kobiecy tylko unisexualny jak perfumy CK One (znam wielu facetów którzy jeżdzą Ypsylonem:))
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód eksplaatowany po mieście + 1-2 wyjazdy w roku po Polsce. Wymiana pasa paseżara - bo sie nie zwijał do końca - na gwarancji Sprzęgło - ze zużycia po 90 kkm Alternator - po kałuży pękł - 100 kkm (teraz mam pancerny z uno:))) Poduszki tył, amorki tył, łożyska wahaczy tył- ze zużycia i po zimowym piruecia przez krawęznik:))po 110 kkm Szyba przednia - gołąb przy 80km/h Pasek rozrządu + napinacz i uszczlka pod pokrywą - z rozsądku - po 120 kkm (w op. techn pask po 60 kkm - a ten był jeszce dobry:))) tez byłem zaskoczony nawet jak SIE PASEK URWIE TO TŁOKI NIE ZNISZCZA ZAWORÓW BO JEST TO SILNIK BEZKOLIZYJNY:)))))) Tarcze przód i bębny tył po 125kkm Poduszki pod silnikiem (2) po 130kkm
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wymiana centralki komputera - 1sza polska zima - na gwarancji - zdarza sie w najlepszych rodzinach:))) Od tamtej pory bez zarzutu Kupuje tylko oryginalne części. Wyjątek zrobiłem dla tarcz przednich - teraz mam Brembo - wentylowane:))) i dla poduszki pod skrzynią ale szybko naprawilem błąd i kupiłem oryginalną:)) 135 tys i nie bierze oleju:)))

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.1 54KM 40kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Lancia Ypsilon II

Liczba wpisów: 5

Lancia Ypsilon II – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Lancia Ypsilon II