Szukaj

Ocena kierowcy - Lancia Ypsilon III

Marek Krupa, 11 lat temu
Silnik 1.4 16v 95KM 70kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 200 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Lancia Ypsilon III 1.4 16v 95KM 70kW 2003-2010 - Oceń swoje auto
4,38
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Owoc pracy stylistów. Jazda tym samochodem to relaksacyjna przyjemność. Po modernizacjach uwielbiający wysokie \"C\" silnik.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Za słabe wyciszenie wnętrza
Silnik : Niedokładność wykonanie głowicy, problemy z sądami lambda
5,0
Całokształt
Piękna w każdym calu. Zawsze zwraca uwagę na ulicy. Czarne nadwozie, szklany dach, skórzane wnętrze w kolorze kość słoniowa i jasno niebieski. Idealna dla kobiety z klasą. Super nagłośnienie BOSA. Można porównywać tylko z Mini, ale całkiem inna awaryjność i cena części.
Wrażenia
4,0
Silnik
Fatalnie wykonana głowica-klasyczna jakość pracy robotów. Po korekcie kształtów kanałów, ich polerce i adaptacji kolektora wydechowego od Alfy 1,4 TS silnik pięknie kręci. Układ zmiennych faz rozrządu powoduje, że na niskich obrotach silnik jest elastyczny. Może być problem z doborem zamienników sond lambda.
4,0
Skrzynia biegów
Fatalnie, nowomodnie rozwiązano mocowanie łożyska wyciskowego sprzęgła do widełek poprzez plastikowe zatrzaski. Po 20 tyś. km patent ten ulega uszkodzeniu, sprzęgło ciągle dociska do słoneczka i za chwilę mamy uszkodzone sprzęgło.Niestety nie kupicie poszczególnych elementów sprzęgła tylko cały kpt. Zastosowanie dorobionych zapinek z stalowego drutu eliminuje wadę. Zestopniowanie skrzyni biegów poprawne podobnie jak wybieranie biegów.
5,0
Układ jezdny
Bardzo pozytywne zaskoczenie. Proste, tanie, nie psujące się zawieszenie. Miękko zestrojone ale nadal zapewniające pewność prowadzenia. Praktyczne, elektryczne wspomaganie układu kierowniczego. Należy jednak uważać przy max skręceniu kół, aby nie dobijać do końca, gdyż w ten sposób można uszkodzić układ. Mimo bębnów z tyłu układ hamulcowy wystarczająco sprawny
Komfort
4,0
Widoczność
Może trzeba przyzwyczaić się przy cofaniu do tyłu. Czujniki cofana eliminują problem
5,0
Ergonomia
Wszystko cudownie z zewnątrz i w środku. Odlotowy szklany dach. Bardzo dużo miejsca z przodu. Mieszczą się osoby o wzroście 185 cm. Praktyczne przesuwanie tylnej kanapy. Okazuje się, że centralne umiejscowienie zegarów jest super. Może mało schowków i półek. Słabo wyprofilowane przednie fotele
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Fenomenalnie szybko odmarza przednia szyba i nagrzewa się wnętrze. Klima strefowa pracuje poprawnie. Tempomat dodaje szyku. Chociaż jest problem, wadliwie mocowana jest chłodnica klimatyzacji. Od dołu ma takie aluminiowe kołki, które wchodzą w plastikowe uchwyty z otworami. Występuje tam nadmierny luz powodujący wytarcie i rozszczelnienie chłodnicy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super z tyłu raczej dla dzieci lub na torebkę z podręcznymi kosmetykami. Pojemny i ustawny bagażnik
3,0
Wyciszenie
Silnika praktycznie nie słychać. Jednak w samochodzie jest za mało materiałów tłumiących. Zwłaszcza z tyłu słychać szumy ogumienia. W środku przednich plastikowych błotników od strony drzwi zastosowano wyciszenie, które pochłania wodę!!! Zastosowanie sporej ilości karimat bardzo poprawiło komfort jazdy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mamy do wyboru. Ekonomiczna jazda starszaka samochodem wyposażonym w mały silnik, lub dynamiczne śmiganie pięknym maluszkiem. Uważam, że do tego pięknego i drogiego samochodu powinny być jeszcze mocniejsze silniki. Dla 1,4/16v/>95 KM zużycie paliwa w mieście, przy ostej jeździe, jest na poziomie 7,5 l/100km, na trasie 6 litrów. Zużycie paliwa zależy bardzo od właściwego doboru sąd lambda, a z tym jest problem
4,0
Stosunek jakość/cena
Coś za coś. Niestety piękno, dobra jakość wykonania i zastosowanych materiałów kosztuje w tym przypadku dużo za dużo. Dla samochodów używanych zwłaszcza, że model jest totalnie nieznany, relacja jakości do ceny jest zdecydowanie lepsza
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
To co w Polsce najważniejsze, proste, niezawodne zawieszenie. Jak ktoś potrafi sam coś mechanikować, to może usunąć powyższe niedoróbki.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Proszę sobie wyobrazić, że w kolektorze dolotowym obok prowadnicy zaworowej sterczał ogromny aluminiowy wiór. Jego odłamanie i przedostanie się do cylindra byłoby jednoznaczne z uszkodzeniem silnika. W czasach gdy silniki były składane nie przez roboty tylko ludzi, takie przypadki nie występowały.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 16v 95KM 70kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lancia Ypsilon III