Szukaj

Ocena kierowcy - Maserati Gran Cabrio

TheTata, ponad rok temu
Silnik 4.7 V8 440KM 324kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 75 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Maserati Gran Cabrio 4.7 V8 440KM 324kW 2011-2012 - Oceń swoje auto
5,00
18% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Brzmienie silnika i spalanie.
5,0
Całokształt
Przepiękny, absolutnie jedyny w swoim rodzaju kabriolet, z najlepiej brzmiącym silnikiem świata.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pochodzi ze stajni Ferrari. Na łańcuchu rozrządu, jak dotąd (dwa sezony, łącznie ok. 15.000 km) absolutnie bezobsługowy (poza regularną wymianą oleju). Moc i brzmienie nie mają sobie równych.
5,0
Skrzynia biegów
Automat, ale z opcją zmiany biegów łopatkami przy kierownicy. Zero zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Gran Cabrio nie jest samochodem do driftowania, to typowe gran turismo do jazdy między Monako a Paryżem. Wspaniały w zakrętach, szeroki rozstaw kół, niski środek ciężkości, świetne wyważenie masy przód-tył. Często ktoś mi siada na ogonie (najczęściej Skody ;) i ta zabawa zawsze się kończy w chwili jazdy po łuku. Idzie jak przyklejony, nieosiągalne dla normalnych samochodów. Generalnie zestrojony komfortowo, to nie jest twarde, betonowe zawieszenie.
5,0
Karoseria
Mogę się na niego patrzeć godzinami. Ma prawie 13 lat, a wygląda lepiej niż wszystko co widzę na drodze. Jestem szczególnie zadowolony, że Maserati w nowym Gran Turismo zachowało dokładnie tę samą stylistykę i proporcje (nie ma rewolucji, jak w poszczególnych generacjach BMW itp.)
Komfort
5,0
Widoczność
Jak to w cabrio;)
5,0
Ergonomia
Bardzo wygodne fotele (ja mam w brązowej skórze), super pozycja i widok na maskę jak lotniskowiec. Natomiast ma solidne słupki A i trzeba być uważnym na pieszych, potrafią się za nimi schować.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zastrzeżeń.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cztery pełnowartościowe fotele. Nie wiem jak się jeździ z tyłu, nikogo tam nie wpuszczam. Zresztą prawie w ogóle nikogo do tego samochodu nie wpuszczam.
5,0
Wyciszenie
Trzywarstwowy dach składany jest zadziwiająco dźwiękoszczelny, ale jazda ze złożonym dachem mija się z celem - w tym aucie chodzi o pełny kontakt z dźwiękiem silnika i wydechu, a zwłaszcza wydechu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zaskakująco niskie koszty serwisowania (serwisuję u chłopaków z Arkuszowej w Warszawie). Bieżąca obsługa na poziomie kosztów Mitsubishi Outlandera.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za egzemplarz z Europy i w odpowiednim stanie (czyli od kogoś, kto miał pieniądze na serwis i rozumiał, że o Maserati się dba, czyli auto było w ceramice, nie wyprowadzane na ulice z solą) trzeba zapłacić powyżej 300 tysięcy złotych (w 2022 roku). Za tę cenę w grę wchodzi egzemplarz ok. 10-letni. Rewelacyjna relacja jakości do ceny i do wrażeń. Samochód zapewnia 100% unikalności na drodze i do tego drożeje jako używany - jest to ostatnie wolnossące V8 i ostatni kabriolet Maserati. Obecnie już tylko V6 z turbo, które nie brzmią nawet porównywalnie dobrze do silników V8.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mechanika i elektryka całkowicie niezawodna. Wszystko działa (ale to zadbany egzemplarz, przede wszystkim nie z USA i bez przygód). Czasami buntuje się zwijacz pasa bezpieczeństwa na jednym z tylnych foteli (odkryła to ekipa od detailingu, impregnując skóry;).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero problemów. W przeciwieństwie do np. Ferrari California bezawaryjny mechanizm składania dachu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 4.7 V8 440KM 324kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
13,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
22,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Maserati Gran Cabrio