Szukaj

Ocena kierowcy - Omoda 5

Grzesiek, 3 miesiące temu
Silnik 1.6 T-GDI 147KM 108kW
Rok produkcji 2024
Przebieg: 39 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Omoda 5 1.6 T-GDI 147KM 108kW od 2024 - Oceń swoje auto
1,50
66% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Cena i wygląd jak było nowe :) było tanie, ładnie wyglądało i to mnie skusiło
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Bardzo złe spasowanie, powiększające się szczeliny po przebiegu powyżej 30 k km. Trzeba po prostu mało jeździć i będzie ok :)
Silnik : Jak już jednak będziesz kupował to wspaniałe auto OMODA - nigdy 147 km.
Zawieszenie : Wyraźne stuki na nierównościach, moje inne auto (bez marki i reklamy) ma 13 lat i lepiej się spisuje jak roczna Omoda. Głośne skrzypienie w kabinie może człowiekowi zniszczyć radość z jazdy
1,0
Całokształt
OGÓLNIE - bardzo ładnie wyglądające auto, gdybym nim nie jeździł a postawił w garażu i je podziwiał - wszystko byłoby super. A ja postanowiłem normalnie nim jeździć - to był błąd. Skusiła mnie cena i wygląd oraz chiński marketing... Najważniejsze, że udało mi się go sprzedać Zapłaciłem 125 K zł, a po ponad roku sprzedałem za 86 k zł, strata - 32%. Więcej tego błędu nie powtórzę. Opiszę jakie były moje doznania po przejechaniu 39 k km, z reguły autostrady - obiektywnie, bez żadnego uprzedzenia do marki, opieram się na tym co się z tym autem faktycznie się działo. W ciągu 14-tu miesięcy było 9 (!!!) razy w serwisie na usuwaniu usterek, mniejszych i poważnych... oceń sam, czy to tak powinno być. Aby uniknąć reklamy innych producentów nie porównuje tego auta z innymi, raz tylko ogólnie piszę o japońcach i koreańczykach - to słowa mechanika a nie moje.
Wrażenia
1,0
Silnik
Silnik 147 KM jest za słaby, z wyprzedzaniem trzeba uważać, ewidentny brak mocy. Nie jestem typem sportowca, jeżdżę zgodnie z przepisami ale ten silnik to porażka. Powyżej 100 km/h BARDZO głośny, i to BARDZO to delikatne określenie. Wysokie zużycie paliwa nawet 13 l na sto przez miasto Poznań, bez jakichś dużych korków, normalne zagęszczenie ruchu
1,0
Skrzynia biegów
PORAŻKA! Padła po 19k km, szarpała niemiłosiernie na niskich przełożeniach - wymienili na gwarancji. Ta też szarpie, ale mniej - podobno tak powinno być... nie zgadzam się z tym ale nic nie mogę zrobić. I jeszcze jedno - tą skrzynię bardzo słychać, jest głośna i ten hałas jest nieprzyjemny, irytujący.
2,0
Układ jezdny
Awaria asystenta pasa ruchu i to po 5 k km!!! Bez żadnego powodu zaczynał zmieniać pas ruchu - serwis usunął wraz z komentarzem - "W tym modelu to normalna sprawa, ten typ tak ma". Moja główna uwaga - nie wiem dlaczego, ale ani ja, ani moja żona nie czuliśmy się pewnie prowadząc to auto. Zrobiliśmy sprawdzian - w trasę z Poznania do Świnoujścia posadziliśmy za kierownicą szwagra, ma 49 lat i wiele jeździ. Po dojechaniu do celu zapytaliśmy go o odczucia, cytuję - "nie jest wygodnie bo boli mnie kręgosłup, fotele są do niczego, silnik nie do tego auta, i jakoś nie mogłem wyczuć tego auta, nie czułem się pewnie je prowadząc" Bez komentarza.
1,0
Karoseria
Generalnie spasowanie jest na bardzo niskim poziomie, szczeliny maja różną szerokość, które wraz z przejechanymi kilometrami zmieniają się! Tak było z drzwiami po prawej stronie - przód i tył, konieczna regulacja po około 23 k km. Ale najgorzej jest w środku - po około 35 k km wszystko zaczyna głośno skrzypieć, fotele, w konsoli centralnej, pokrywa bagażnika. Ocena serwisu - to normalna sytuacja związana z przebiegiem auta - he he he!!! Przy 35 k km??? Oczywiście nic z tym nie dało się zrobić... ten typ tak ma, koniec...
Komfort
3,0
Widoczność
D....y nie urywa, ale powiedzmy jest ok.
1,0
Ergonomia
Niewygodne, krótkie fotel, mam 187 cm wzrostu i po 200 km boli mnie kręgosłup. Może to auto jest tylko dla osób do 170 cm? Może.. ale nie dla mnie i moje żony
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Awaria po dwóch miesiącach, wymiana silniczka na nowy, ale trzeba było czekać... 3 tygodnie bo serwis nie miał w magazynie. Przy silnym zaparowaniu, np. w górach w zimie trzeba sporo poczekać zanim szyby będą bez pary
2,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pewnie dla niskich osób poniżej 180 cm będzie ok, ja mam 187 cm, żona 181 cm i ... jest słabo. Ale uznaję, że to nasza wina, po co żeśmy tak rośli? ... Mea culpa
1,0
Wyciszenie
Ogólnie - wyciszenie jest bardzo słabe, do 100km/h można wytrzymać, na autostradzie powyżej 130 km/h to normalny huk powietrza, opon, świst w drzwiach. Problem nie rozwiązany przez serwis - od prędkości 60 km/h zaczyna się nieprzyjemny świst w drzwiach kierowcy, a powyżej 100 km/h słychać go na miejscu pasażera, wymienili uszczelki - nic nie pomogło, świszcze. Serwis umywa ręce, a ... to było dobre, pracownik serwisu na jeździe próbnej powiedział, że - "trochę świszcze, ale u Pana to tak cicho jednak, trzeba się przyzwyczaić, czasami naprawdę głośno świszczy ". Żona nie wytrzymała i wybuchła....
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystkie naprawy w ramach gwarancji, czasami trzeba było czekać dość długo na części - daję średnie 3 gwiazdki bo nie mam danych
1,0
Stosunek jakość/cena
(-1) gwiazdka. Auto przez 14 miesięcy było 9 (!) razy w serwisie! Mechanik, uczciwy człowiek stwierdził - "Panie, to chińskie auto, nie chcesz Pan przebywać w serwisie kup sobie japońca albo koreańczyka, inni byli u nas więcej razy niż Pan" Utrata wartości za ten okres 32%.
Niezawodność
1,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Opisałem powyżej
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Opisałem powyżej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Omoda 5 1.6 T-GDI 147KM 108kW
Średni koszt przejechania 100 km
57,00 zł
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Omoda 5

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów