Ocena kierowcy - Seat Alhambra II (7N) Van Facelifting
Wiesław,
10 miesięcy temu
Silnik 2.0 TDI 177KM 130kW
Rok produkcji 2017
Przebieg:
70 tys. km
Okres użytkowania:
ponad 6 lat
5,00
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
samochód rewelacyjny pod każdym względem użytkowym i ekonomicznym, a przy tym bardzo komfortowy w najbogatszej wersji wyposażenia FR.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dal tak dużego pojazdu moc jest wystarczająca. Ochoczo przyspiesza, równo pracuje i jest przy tym szalenie ekonomiczny
5,0
Skrzynia biegów
Automatyczna 7-stopniowa DSG jest reweelacyjna
5,0
Układ jezdny
auto trzyma się wspaniale na zakrętach, a przy tym zawieszenie jest odpowiednio dobrane. Przez 7 lat użytkowania nigdy nie miałem problemów z prowadzeniem samochodu
5,0
Karoseria
Może wygląd jest mało efektowny, ale wszystko idealnie pasuje. Od samego początku furorę robią elektrycznie przesuwane tylne drzwi, które ułatwiają wsiadanie i wysiadanie
Komfort
5,0
Widoczność
Z każdej strony widoczność jest wręcz wzorcowa, a do tego system czujników dookoła samochodu i kamera cofania. To wszystko bardzo ułatwia jazdę i parkowanie w mieście. A jeśli za kierownicą siądzie osoba o małych kwalifikacjach można zastosować system atematycznego parkowania i samochód sam zaparkuje
5,0
Ergonomia
Na medal. Fotele bardzo wygodne i świetnie wykonane. Alhambra jest przewidziana do dalekich i długich podróży, więc siedzenia muszą być wygodne. Nawet po 5-6 godzinach jazdy non stop nie odczuwałem dyskomfortu. Wsiadanie/wysiadanie łatwe nawet dla starszych osób. Wewnątrz dużo schowków oraz rozkładane stoliczki z tyłu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na tak duży samochód klima daje sobie radę podobnie jest z wentylacją
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeń w Alhambra daje wiele radości i komfortu oraz spełnia wszystkie oczekiwania transportowe. Dopiero gdy podróżuje 7 osób wraz z bagażami robi się ciasno - ale wtedy zakładam duży bagażnik dachowy i jest po kłopocie. Ze wszystkich samochodów jakie miałem lub testowałem, więcej przestrzeni zapewniała tylko Toyota Sienna.
5,0
Wyciszenie
nie mam żadnych uwag. Nawet przy mocnym przyspieszaniu, dźwięk silnika nie jest drażniący, natomiast przy prędkości do 140 km/h nie zbyt wielkich szumów a silnika prawie nie słychać. obroty wynoszą wtedy ok 3 tys na min lub mniej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przez 7 lat użytkowania (od nowości) nie maiłem żadnych wydatków - tylko opłaty serwisowe i eksploatacyjne.
Jedyny koszt dla Alhambry to paliwo, a że spalanie jest bardzo niskie to i wydatki na paliwo są umiarkowane.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kupując te auto w 2017 roku zapłaciłem prawie 200 tys zł. (najbogatsza wersja Alhambry FR ze wzmocnionym silnikiem do 204 KM). Biorąc pod uwagę bardzo bogate wyposażenie, wielkość auta, oraz ekonomiczną eksploatację dokonałem świetnego zakupu. Dziś taki samochód kosztuje ok 130-150 tys zł. więc po 7 latach niewiele stracił na wartości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Dwa razy podczas obsługi serwisowej niwelowano piszczenie podczas otwierania bocznych drzwi elektrycznych (oczyścili i nasmarowali suwnice w ramach gwarancji)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez 7 lat nigdy mnie nie zawiodła Alhambra. Nigdy nie było żadnej awarii. Nawet akumulator jest ten sam od nowości.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 TDI 177KM 130kW
[l/100km]