Szukaj

Ocena kierowcy - Seat Ateca SUV Facelifting

Konrad, 2 miesiące temu
Silnik 1.0 EcoTSI 110KM 81kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Seat Ateca SUV Facelifting 1.0 EcoTSI 110KM 81kW od 2020 - Oceń swoje auto
4,93
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Naprawdę dobre wykonanie i zabezpieczenie antykorozyjne. Plastiki owszem niektóre twarde ale dobrze spasowane, poza tym super wyciszenie.
5,0
Całokształt
Niewiele można znaleźć opinii na temat tego modelu z silnikiem 1,0 TSI więc z racji tego że zakupiłem, przedstawiam parę informacji może komuś to pomoże w wyborze. Ateca to bardzo udany i dopracowany projekt , jest przestronna, świetnie się prowadzi. Z silnikiem 1,0 TSI daje radę a nawet zaskakuje elastycznością. Oczywiście taka wersja jest dla osób znających się na jednostkach TSI (turbodoładowanych) bo inni się niesłusznie ich boją, szczególnie osoby które wcześniej miały auta z silnikami diesla lub wolnossącymi benzynami bo im po prostu nie przychodzi do głowy że auto o takiej pojemności może sprawnie i bezawaryjnie jeździć (taka bryluje opinia że jak nie ma pojemności 1,5 lub 2,0 to już do jazdy się nie nadaje). Ja poprzednio miałem kompakta z silnikiem 1,2 TSI i świetnie się nim jeździło przez sześć lat co więcej nie było żadnej nawet najmniejszej awarii, dlatego wiem jaki silniki TSI nowej generacji zrobiły postęp mowa o serii EA 211. Co więcej aby być w pełni zadowolonym trzeba umieć takim autem jeździć - zasada jest taka : nie wolno kręcić go wysoko jak silnik wolnossący i odpowiednio wcześnie zmieniać przełożenia, wtedy jeździ się dynamicznie i oszczędnie.
Wrażenia
5,0
Silnik
Daje radę i jest zupełnie wystarczający do sprawnej jazdy. Jednostka jest cicha szybko wkręca się na obroty. Zadziwia elastycznością, na piątym biegu pod górę przyspiesza (!) i jeszcze komputer sugeruje 6 bieg co już jest przesadą i dlatego skrzynia automatyczna w tej wersji jest niewskazana bo będzie zamęczać silnik.
4,0
Skrzynia biegów
Fajny manual z ładną dźwignią o małym skoku czasami zdarza się mu delikatne haczenie.
5,0
Układ jezdny
Super się prowadzi, prosto i przewidywalnie ale w seatach to standard.
5,0
Karoseria
Auto przez tyle lat już się opatrzyło ale i tak ładnie wygląda, oczywiście nie ma efektu WOW po li
Komfort
5,0
Widoczność
Akwarium na kołach, ktoś tak kiedyś napisał i istotnie widoczność bardzo dobra ale czujniki tył zawsze ułatwiają parkowanie więc dobrze że są.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobra za sprawą pokręteł i przycisków
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Climatronic dwustrefowy jest wydajny więc bez uwag. Szybko się nagrzewa to zaleta małego silnika.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca, rewelacja.
5,0
Wyciszenie
Bardzo dobre wyciszenie, jestem zaskoczony, silnika praktycznie nie słychać , bardzo cichych opon NOKIAN również nie słychać, tylko szum opływającego powietrza
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy spokojnym stylu jazdy spalanie średnie na poziomie 5,7- 6,1 litra na tak duże auto to super wynik. oczywiście jak będziemy go kręcić wysoko o czym pisałem wypije więcej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak poza tym modele po liftingu są dopracowane nie słyszałem o awariach, ewentualnie o zawiechach systemu multimedialnego w wysokich wersjach wyposażeniowych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Nowe auto , poza tym to Seat,

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 EcoTSI 110KM 81kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Seat Ateca SUV Facelifting