Pierwsza limuzyna Suzuki
Suzuki postanowiło zwiększyć wymiar swoich samochodów i wchodzi w segment D, w którym dotychczas aut nie miało. Samochód nazywa się Kizashi i niedługo pojawi się także w Polsce.
Nowy sedan Suzuki ma długość 465 cm, szerokość 182 cm i wysokość 148 cm. Stylizacja, dobór proporcji przywodzi jednak na myśl mniejsze Suzuki SX4 w wersji czterodrzwiowej. Duża atrapa chłodnicy, uzupełniona sporym wlotem powietrza w zderzaku nadaje dynamiczny charakter, ale też wraz z dużymi światłami i wysoką maską dają Kizashi proporcje mniejszego auta. Przednie i tylne światła mają ciekawe, indywidualne kształty, po których łatwo można będzie ten model rozpoznać.
|
|
|
|
Samochód ma osiemnastocalowe koła, aerodynamiczny spojler w klapie bagażnika i podwójną końcówkę układu wydechowego.
Wnętrze samochodu jest interesująco i bardzo praktycznie zaprojektowane. Deska rozdzielcza jest podzielona na kilka płaszczyzn z mocno zaznaczoną centralną konsolą. Konsola wygląda jak kompletny, jednorodny element. Nie jest za mocno przeładowana przyciskami i przełącznikami. Ma czytelny i przejrzysty układ, pozwalający na skuteczną, intuicyjną obsługę.
Na konsoli znajduje się radio z odtwarzaczem CD, posiadającym także gniazdo USB, a także panel sterowania dwustrefową, automatyczną klimatyzacją.
Wielofunkcyjna kierownica na elementy sterowania systemem audio, tempomatem, komputerem pokładowym i systemem bezprzewodowej łączności z telefonami Bluetooth. Za kierownicą są także skrzydełka do zmiany przełożeń skrzyni biegów w trybie sekwencyjnym.
|
|
|
|
Przednie fotele mają komfortowy charakter, ale rozbudowane boczne poduszki sugerują także dobre trzymanie boczne. Mają elektryczne sterowanie, a fotel kierowcy ma pamięć trzech ustawień położenia.
Tylna kanapa jest trzyosobowa, ale dwa skrajne miejsca są wyraźniej zaznaczone, a w oparciu środkowego jest rozkładany, szeroki podłokietnik z wysuwanymi uchwytami na kubki.
Wnętrze zostało wyposażone w sporą ilość przydatnych schowków i półek. Na drzwiach są pakowne kieszenie z miejscami butelki. Miejsca na kubki są także na tunelu między fotelami, który kończy się dużym schowkiem w podłokietniku.
|
|
|
|
Bagażnik samochodu ma pojemność 461 litrów.
Na razie w ofercie jest jeden silnik benzynowy o pojemności 2,4 l. Dysponuje on mocą 178 KM i maksymalnym momentem obrotowym 230 Nm. Samochód będzie dostępny w dwóch wersjach – z napędem na przednią oś i sześciostopniową, manualną skrzynią biegów i wersja z inteligentnym napędem na 4 koła i bezstopniową skrzynią biegów CVT.
Samochody z napędem na 1 oś są o 110 kg cięższe od aut z napędem na 4 koła. Przednionapędowe samochody osiągają maksymalnie prędkość 215 km/h, a pierwszą „setkę" osiąga w 7,8 sekundy, natomiast auta z napędem 4WD maksymalnie mogą jechać z prędkością „tylko" 205 km/h, a przyspieszenie do 100 km/h zajmuje mu 8,8 sekundy. Spalanie pierwszej wersji to 7,9 l/100 km, a drugiej – 8,3 l.
Zastosowany w Kizashi napęd na wszystkie koła to zmodyfikowana wersja napędu i-AWD stosowana w modelu SX4. W tym modelu napęd na tylną oś jest przekazywany dopiero wówczas gdy wykryty zostanie poślizg przedniej osi. W Kizashi elektroniczny moduł przetwarza informacje dotyczące dotychczasowej jazdy, warunków drogowych, sposobu przyspieszania i proporcjonalnie do potrzeb włącza napęd na tylną oś, gdzie może go trafić do 50 procent. Dzieje się tak także podczas przyspieszania, dzięki czemu podczas dynamicznej jazdy samochód jest stabilniejszy.
|
|
|
|
Kierowcę wspomaga także system kontroli dynamiki SVDC, który monitoruje i koordynuje pracę wspomagania kierownicy EPS, systemu stabilizacyjnego ESP i napędu 4WD. Samochód ma także systemy bezpieczeństwa biernego z siedmioma poduszkami powietrznymi.
W standardowym wyposażeniu jest system elektronicznego kluczyka SmartPass, automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja, tempo mat, skórzana tapicerka i czujniki parkowania.