- Autor: Jokerino
- Kategoria: układ napędowy
- usterka wystąpiła przy przebiegu 29 tys. km
po weekendowej trasie około 1000km głównie autostradami, w jedną stronę działało wszystko cacy, na powrocie zauważyłem, że pedał sprzęgła chodzi inaczej i zaczął łapać bardzo nisko, juz przy delikatnym popuszczeniu sprzęgła pojazd zaczyna jechać.
Zaznaczę, że prowadzę dość spokojną jazdę bez zrywu, usilnego wyprzedzania, choć dość często hamuje silnikiem i redukuje biegami, przy średnio 2tyś obr, wyzszy wbijam przy 2,5 - 3,5 jak na benzynę przystało.. aby wbić bieg głównie 1,2 oraz wsteczny potrzebne jest maksymalne wciśnięcie pedału sprzęgła, inaczej drążek się blokuje i dopóki nie wcisnę całego pedału, przy innych biegach funkcjonuje tak jak powinno i funkcjonuje tak jak wcześniej, przy wyprzedzaniu czy wprowadzeniu pojazdu do obrotów 3-3,5 tys przy zmianie biegów zawsze towarzyszyło delikatne drganie na pedale sprzęgla, po tej trasie zupełnie tego nie ma, pedał sprzęgła jest jakby dużo luźniejszy chociaż odbija normalnie, przy wprowadzeniu auta na wyzsze obroty i dynamicznym zmianie biegów auto nie ma charakterystycznego '' Ciągu bądź lekkiej zadyszki podczas szybkiej zmiany biegów na wyższych obrotach ( miało miejsce to podczas wcześniejszego prowadzenia pojazdu tak jak to normalnie w pojazdach bywa ) Natomiast podczas redukcji biegów pojazd zachowuje się normalnie i ma ten delikatny '' ciąg czy jak to nazwać delikatne zaduszenie czy jaką kolwiek reakcje podczas zmiany biegów ''
Pedał sprzęgła również jest luźny z początku jakies 30% potem już zaczyna łapać opór, choć taka jak wspomiałem wcześniej muszę wciśnąć do końca aby zmienić bieg ( nie tylko niskie biegi są problemem, większe też zaczeły się czasem blokować )
Dzwoniłem do serwisu ale najbliższa wizyta 5 marca a auto musi codziennie jeździć, Pan coś wspominał o zużyciu Tarczy sprzęgła, choć na tyle niedoświadczony w tym temacie nie jestem aby przy spokojnej jeździe tarcza sprzęgła się wykończyła przy ledwo 30 tyś, chyba, że są robione z plastiku.
Komentarze