Szukaj

Stacyjka nie reaguje.
Opel Vivaro A

  • Autor: piortek90
  • Kategoria: układ kierowniczy
Witam. Szukałem podobnego tematu, ale każde pytanie w jakimś stopniu rózni się od mojego.
Otóż dziś zdarzył się pewien problem. Stacyjka w moim Vivaro przestała reagować na kluczyk w stacyjce. Ani na główny, ani na zapasowy. Centralny działa bez zarzutów. Za cholerę nie mogłem przekręcić kluczyka. Migała jedna czerwona kontrolka. Kierownica była zablokowana. Próbowałem zamykać/otwierać centralny, na tyle ile było możliwe ruszac kierownicą, wciskałem sprzęgło, próbowałem tez bez. Po jakichś 10 minutach bez problemu udało mi się odpalić. Nie wiem co zrobiłem, że udało mi się. Potrzebuję wiedzieć co było przyczyną blokady (zapewne immobilizera) czy ta blokada była czasowa, czy przypadkowo któraś z czynności doprowadziła do odblokowania. Na przyszłość przyda się wiedzieć, co zrobić w ewentualnej podobnej sytuacji. Z góry dzięki za odpowiedź! Tego staram się dowiedzieć. Tego też staram się dowiedzieć.

Komentarze

Raczej po opisie kolegi sądze ze wytarte juz jest coś w elementach mechanicznych stacyjki lub samej blokady kierownicy przy stacyjce, bo kolega pisze że nie mogl przekręcić kluczyka , co za tym idzie nie puscila blokada kierownicy. Ale owszem masz rację że kostki stacyjki są malo żywotne,gdyz mija przestała łączyć przy 120 tyś.km. Ale kluczyk po włożeniu mogłem przekręcić i odblokowac kierownice. Nawet kontrolki reagowaly, ale kiedy próbowalem odpalić silnik ,to w momencie przekrecenia na pozycję start,silnik owszem kręcił,ale kontrolki gasły i nie odpalał. Dopiero po kilku próbach udawalo sie. Niestety okolo tygodniu od wystąpienia usterki juz zmarła kostka na amen. Wiec kupilem używke z podobnego( tani zamiennik mnie nie przekonywał,nowy oryginał lekko za drogi). Ale trafilem pechowo bo ten NOWY pochulał około 2 tys.km. i od razu umarł. Wiec podkuliłem ogon i poleciałem po nówke oryginalną. Na te chwile juz 23 tys.km. i nic. Chociaz w Oplu zalecili kontrole instalacji ,zwlaszcza rozrusznika, pod kątem jakiegoś zwarcia przy odpalaniu, i wypalaniu przez to styków, ale auto za RZADKO stoi miejscu żeby sie za to zabrać. A wracając do problemu opisanego przez kolegę, to osobiście rozbierałem całą stacyjkę i nie wiedziałem w niej nic co mogłoby samoczynnie blokować stacyjkę. Tym bardziej immo, które miało by to zrobic elektronicznie. Nie ma tam mechanizmu ktory by na to pozwalał. Bynajmniej u mnie ,a mam ostatni wypust tego modelu auta z 2012 ,i pewnie ,jako że to ostatni , to bylby juz w takową blokadę wyposażony.Jest tylko mechanizm ktory fizycznie odblokowuje sie po wlozeniu kluczyka, ktory to pewnie uwalnia w jakis sposób rygiel kierownicy.. wiec stawiam raczej na przytarcie sie elementów blokady , ktore pewnie zniknie po porządnej aplikacji wd40, lub zużycie (wytarcie sie elementów mechanizmu blokady). W takim przypadku albo nowa stacyjka albo przekładka zurzytych elementów z innej,mniej zużytej stacyjki.
Odpowiedz
Kostka stacyjki się już sypie
Odpowiedz
Dziennik kosztów dla Opel Vivaro A
Średni koszt przejechania 100 km
58,00 zł
8,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Opel Vivaro A

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów