Szukaj

Informacje o Fiat Bravo

Lata produkcji: 1995 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej produkowany w latach 1995-2001 oraz ponownie od 2007 roku. Pierwsza, bardzo udana generacja Bravo (wraz z bliźniaczym modelem Brava) pojawiła się na rynku w miejsce modelu Tipo. W 2001 roku zaprzestano jej produkcji, a w ofercie Fiata auto zostało zastąpione przez model Stilo. Sześć lat później, po rozczarowującej karierze Stilo, zaprezentowano drugą, odmienioną generację Bravo utrzymaną w stylistyce znanej z Fiata Grande Punto.
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz

Fiat Bravo – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Fiat Bravo

Liczba ocen: 1 238
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność

Wybrane oceny

4,7
~Włoch
Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW
Fiat Bravo II
Samochód w moich rękach 7 lat i 70kkm, serwisy olejowe (Millers) co ok. 12kkm/co rok, pełna seria. Najmocniejszy silnik, pełne wyposażenie (Emotion). Opinia z okazji 200.000km. Samochód mocno powyżej przeciętnej: bardzo wysoka bezawaryjność, bardzo dobry silnik, bardzo dobrze zabezpieczona (a przy tym ładna) karoseria, bardzo dobre wyposażenie i bardzo dobra pojemność bagażnika. Reszta oscyluje w okół przeciętnej, z drobny zgrzytem w postaci (równie) drobnych usterek. A więc nie znajdziecie tu skrzyni z civica, wyciszenia/jakości wykonania z golfa, czy prowadzenia z focusa. Kwestia priorytetów. Prawdę mówiąc trudno będzie o następcę, jeśli przyjdzie na niego pora. Za zapach nowości i kilku (niedostępnych w 2009 r.) asystentów jazdy musiałbym obecnie wyłożyć 130k+ zł. I taki samochód nie byłby wcale szybszy, lepiej wyposażony, nie spalałaby mniej i nie mam gwarancji, że byłby bardziej bezawaryjny. Rozsądnym wyborem byłaby pewnie corolla 2.0 180KM, która (po wyłożeniu tych ok. 130k) zapewniałaby mi co najwyżej marginalny postęp. Tak naprawdę odczuwalną różnice zrobiłoby dopiero auto za 200k+ (rav4, stinger, sorento). A przecież za punkt odniesienia przyjmujemy 12-letniego fiata o rynkowej wartości (w porywach) do 15k…
4,8
~Gaspar77
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Jeżdziłem autem 11 lat i piszę ocenę już po jego sprzedaży i przy jeździe innym autem. Auto bezawaryjne. Poza kosztami eksploatacyjnymi- klocki, akumulator, rozrząd jedyną niespodzianką i usterką był przepływomierz, który z jakiegoś powodu był przypchany liśmi i generował błędy przepływu. Wymiana tania i wykonana samemu ze względu na banalność naprawy. Podobnie wymiana opraw oświetleniowych - łatwa do wykonania samemu a oprawy palą się bardzo rzadko. Silnik oszczędny i dynamiczny. Bardzo przyjemny w prowadzeniu. Auto nigdy mnie nie zawiodło. Naprawy dość tanie. Rekord oszczędnej jazdy na trasie Kraków - Radom to 4,7 l. Przy jeździe dynamicznej - trasach przejechanych 160 km/h spalanie na poziomie 6,5l, Przy oszczędniejszej jeździe na trasie ( do 130 km/h) ok 5,4 l. Po mieście (Kraków) średnio ok 8,4-9,4 -ale tylko w trybie miejskim - nie mieszanym- na krótkich trasach- zawieść dziecko do przedszkola, do pracy na krótkim dystansie. Myślę że to dość dobre osiągi. Ostanio zmieniłem na KIA Sportage 132 KM w Benzynie i doceniłem Fiata pod każdym względem... Kupiłbym ponownie Fiata gdyby mieli SUVy- ale fiatowskie a nie Chryslerowskie... Jedyne mankamenty auta to zbyt mały na moje potrzeby bagażnik i chyba dość słabe wyciszenie - powyżej 130 km/h w aucie jest dość głośno. Porównuję hałas do BMW3 i Volvo XC60. Natomiast w aucie jest ciszej niż w Golfie TDI i silnik ma ładniejsze brzmienie niż WW... Autem przejechałem 103 tys km - niby mało ale jednak głównie po centrum Krakowia- w znacznie większym obciążeniu wszystkich elementów silnika i układu jezdnego niż na trasie czy jeżdżąc po obrzeżach miasta...
3,7
~Tomek
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Sam przed zakupem czytam opinie autocentrum na temat Auta wiec rowniez poswiece i napisze pare zdan. Auto kupione z przbiegeim 50tys km zrobilem nim ponad 100tyskm. Moge powiedziec tylko tyle ze to dobry stosunek jakosci do ceny. Auto kupilem ze wzgledu na to ze silnik bardzo znosi LPG i to byl glowny czynnik zakupu. Plusy -Bardzo tanie czesci zamienne (rozrzad 250zl) -spory bagaznik ponad 400 litrow -duzo miejsca dla kierowcy i pasazerow mam 1.85cmwzrostu -Bardzo dobry silnik Prosty w swojej budowie wtrysk posredni - Dobre zabezpieczenie antykorozyjne Minusy - skrzynia m32 wysypala sie po 60 tys przebiegu jak mialbym kupic drugi raz szukalbym auta z drugiej polowy 2010 wzwyz - bardzo glosne zawieszenie (stukalo przy 50tys stuka i teraz po prostu nie wybiera ono iealnie) - duze spalanie w miescie spokojnie jezdzac 11 litrow trasa 8 - krotka skrzynia biegow przy predkosci 130 jest juz 3100obrotow przypominam ze jest to zkrynia 6 biegow - oscy delikatne zawieszenie szybko wytlukuje sie przed zakupem warto sprawdzic 1. skrzynie 2. turbo i kolektor czy nie sa pekniete 3. dwumas 4. sprawnosc modulu blue me

Raporty spalania Fiat Bravo

Liczba raportów: 1 417
Średnie spalanie dla Fiat Bravo
6,8 – 10,6
l/100 km
4,4 – 6,7
l/100 km
7,8 – 12,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Hatchback 5d Seria 2 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Myślę, że po przejechaniu 95k km, 5 latach użytkowania i 130 tankowaniach mogę się wypowiedzieć na temat spalania tego samochodu. Zacznijmy od końca - obecnie dojeżdżam do pracy autostradą i Ską: praktycznie 95% to trasa. Między 100, a 110km/h nie ma różnicy w spalaniu. Wychodzi ok 6,4l/100km (nie dusimy do odcinki, nie przyspieszamy jeśli nie ma potrzeby, hamujemy silnikiem, zachowujemy odległość, przyspieszamy z górki, lekko odpuszczamy pod górkę) - więc trzeba się trochę nagimnastykować. Jazda 120km/h to spalanie ok 6,8/100. Powyżej 120 robi się wir w baku więc nie jeżdżę z takimi prędkościami ;) Do poprzedniej pracy miałem trochę górek - spalanie wychodziło ok 6,8/100 (trasa.miasto: 75/25, tylko DK). Nigdy nie jeździłem w 100% mieście ale myślę, że 8-8,5l by spalił.
10,2
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Niewielka różnica dla instalacji LPG w TJET 120 km czy jeżdzi się w mieście w korkach czy na autostradzie powyżej 130 km trzeba liczyć się w przedziale 10-11. Wynik powyżej 11 rzadko kiedy się przekraczało. Podobnie jak zejść poniżej 9l to max 70 km/h co się mija z celem :)
6,3
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
Fiat Bravo II
Spalanie lekko 90km.h ilość km około 240 średnie spalanie 5.3 bez klimy felga 15 195/65, 140km.h ilość km 650 felga 17 225/45 bez klimy średnie spalanie 6.6. moim zdaniem bardzo ekonomiczny silnik przy lekkiej nodze jak się wykorzystuje możliwości i jeździ agresywnie więcej niż 9.5 nie udało mi się osiągnąć. Polecam

Usterki Fiat Bravo

Liczba wpisów: 70
Smarowanie
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 2.0 TD Multijet 165KM 121kW 2007-2012
  • silnik
  • 181 tys. km
Witam. Silnik po uruchomieniu stracił moc nierówno pracował. Nie wkręcał się, max 2 tys.obr/min. Po zgaszeniu odzyskiwał wigor na chwilę... Znowu nierówno pracował.... I tak koło kilku takich kombinacjach, zapaliła się dioda silnik i komunikat sprawdź silnik. Zaprowadziłem.do mechanika (niedawno była zrobiona obsługa olejowa z uszczelką smoka "poprawioną"). Błąd to niby EGR dziwne odgłosy pozostały... Okazało się: panewki korbowe.... Po odbiorze... niby ok... Ale zdarzyło się, coś nieswojo pokekotywał krótkimi chwilami silnik. Co mu się zaczyna (nie daj Boże jego kres?). Mam ochotę na taką modyfikacje https://www.olx.pl/oferta/uszczelka-smoka-opel-insignia-astra-zafira-pompa-oleju-CID5-IDDnY1S.html
Oczekuje na rozwiązanie
Jedna wielka niewiadoma co się dzieje z autem
  • Fiat Bravo I 1.6 16V 103KM 76kW 1996-2001
  • inne
Auto od 3 tygodni stoi w warsztacie, ale sami mechanicy rozkładają ręce, bo wszystko co możliwe wykluczyli z kręgu tajemnic... Trzy tygodnie temu nasza Fiacina się zbuntowała - samochód najpierw gasł w trakcie jazdy i przy gaszeniu szarpał, za drugim razem zgasł w trakcie jazdy i już nie odpalił. Na warsztacie wymieniono pompę paliwa, wyłączono immo, założono emulator, przejrzano wszystkie kable od elektryki, które są bez zarzutu... Elektromechanik przeglądając sterownik zauważył, że jest pęknięty, postanowił wymienić na nowy... zamówił, wkręcił i ****... Auto odpala, ale gaśnie po paru minutach... Ludzie, pomóżcie, bo ja już sama nie wiem co to może być, a moja głowa już przestaje to ogarniać. Auto potrzebne do codziennego użytku, a rachunek na warsztacie stale rośnie...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Wyrzucanie na ekranie komputera komunikatu o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 8
Krótko po zakupie używanego Fiata zauważyłem, że przy odpalaniu na zimnym silniku na ekranie komputera pojawia się komunikat o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego. Przeszukałem internet i trafiłem na rozwiązanie. Powodem jest zły stan akumulatora. Przy odpalaniu napięcie w układach samochodu spada do bardzo niskich wartości co czasami wpływa na pracę komputera, który wyrzuca różne komunikaty (najczęściej opisany przeze mnie). Akumulator wymieniłem i problem ustąpił. Podobno przy jeszcze większym rozładowaniu akumulatora wyrzucany jest komunikat o uszkodzeniu wspomagania kierownicy, które zaczyna działać dopiero po dogrzaniu silnika.
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 48
4,0
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
Fiat Bravo II
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 25 tys. km
Silnik 1.4 tjet 150km potrafi działać idealnie na gazie. Problem z instalacją gazową polega na znalezieniu kompetentnego warsztatu. Ten silnik wymaga dobrego wystrojenia. Przy złym ustawieniu ECU zmienia korektę długoterminową dla benzyny i samochód ma problemy z odpalaniem na zminym silniku. Ja do montażu wybrałem AUTOGAZ RAWA w Wałowicach, zakład polecany przez wszystkich....
5,0
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Fiat Bravo II
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
LPG zamontowane w Łomży. Instalacja na sterowniku AGIS OBD CAN. Po przebiegu 10 000 km bez problemów. Silnik nic nie stracił na mocy i rozwija ją bez żadnych szarpnięć nawet przy mocnych przyśpieszeniach. Ostatnio robiłem test spalania. Na 1425 km auto spaliło 22,2 l Pb 95 na rozgrzanie silnika + 108,2 l LPG. Łącznie daje to 130,5 l. zatem 130,4 l / 1425 km daje 9,2 l/100km...
5,0
Hatchback 5d 1.4 i 16V MPI 90KM 66kW
Fiat Bravo II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 135 tys. km
użytkowana przez: 26 tys. km
Silnik działa bez zarzutu po zamontowaniu instalacji (KIT ALBA). Nie ma się do czego przyczepić. Chodzi czysto, nie wraca na Pb, szybko wchodzi na wyższe obroty, nie zamula. Spalanie w granicach 8-9l/100km. Instalacja mu zdecydowanie pasuje:)
Fiat Bravo