Szukaj

Informacje o Fiat Bravo

Lata produkcji: 1995 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej produkowany w latach 1995-2001 oraz ponownie od 2007 roku. Pierwsza, bardzo udana generacja Bravo (wraz z bliźniaczym modelem Brava) pojawiła się na rynku w miejsce modelu Tipo. W 2001 roku zaprzestano jej produkcji, a w ofercie Fiata auto zostało zastąpione przez model Stilo. Sześć lat później, po rozczarowującej karierze Stilo, zaprezentowano drugą, odmienioną generację Bravo utrzymaną w stylistyce znanej z Fiata Grande Punto.
Powagosław
Fiat zrobił krok w tył, żeby posunąć się o dwa, a nawet trzy do przodu. Powrót do Bravo kosztem Stilo, niezłego wozu, który okazał się jednak dyplomatyczną porażką, był wyjściem najlepszym z możliwych. Co więcej, Fiat zrobił z Bravo wyjątkowo urodziwego kompakta. Brawo. ~Powagosław
Luzacjusz
Stilo miał osobowość niemieckiego czołgu i wyglądał jak Oliver Kahn. Bravo to lekkość włoskiego pesto i wdzięk Moniki Bellucci. Czyli piękna i bestia. Jak w tej bajce. ~Luzacjusz

Fiat Bravo – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Fiat Bravo

Liczba ocen: 1 194
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Silnik

Wady

- Drobne usterki - Koszty utrzymania - Widoczność

Wybrane oceny

4,7
~Kacper
Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Auto nigdy mnie nie zawiodło. Żadnych usterek poza zmianą opon, akumulatora, klocków itp. Standardowe wynikające z bieżącej konserwacji. Osiągi przyzwoite zważywszy że to tylko 120 KM. Jedyny mankament to mały bagażnik. Kiedy urodziło mi się dziecko i trzeba było wozić wózek było ciasno. Poza tym auta nie zmienię jeszcze na pewno kilka lat. Acha plusem tego auta jest to że wiele napraw można wykonywać prosto we własnym zakresie. Wymiana świateł mijaniato jakieś 3 min. W np. BMW to jest grubsza robota...
4,4
~darek_skowroński
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 150KM 110kW
Fiat Bravo II
Ponadczasowy wygląd i dynamika tworzą z tego pojazdu bardzo fajny samochód. Kupiłem go z racji designu i udało mi się trafić na silnik 150KM. Przy tej masie to bardzo dużo, można niejednokrotnie zaskoczyć jakieś Audi czy BMW że zostawia się je w tyle. Gdyby nie skrzynia biegów (GM M32), która nie jest precyzyjna i posiada wadę fabryczną, samochód byłby idealny. Trzeba również bardzo uważać na dużych nierównościach oraz krawężnikach. Samochód ma bardzo niski przedni prześwit, jednak z tego powodu idealnie trzyma się w zakrętach.
4,3
~Anon
Hatchback 5d 1.4 T-JET 16V 120KM 88kW
Fiat Bravo II
Świetny samochód dla osób chcących mieć pod maską dużą moc, a jednocześnie oszczędny samochód. Żadnych awarii poza tragiczną skrzynią biegów, która jest zmorą tego samochodu. Prowadzi się lekko, jest zaskakująco dynamiczny mimo niepozornego wyglądu. Spalanie... jeśli chodzi o benzynę, spala ok. 8-10l w zależności od nogi - ja raczej nie oszczędzam silnika, ale też znam umiar ;). Po założeniu instalacji LPG i perfekcyjnym ustawieniu mapy i wtrysków - spalanie 9-11l/100km, co przy mojej jeździe jest ilością więcej niż zadowalającą. Przyśpieszenie, prędkość maksymalna, która dochodzi do 210km/h to wg. mnie największe zalety tego samochodu. Do tego oszczędność przy cenie w okolicy 20k. Na koniec kilka słów o owej nieszczęsnej skrzyni M32... bardzo szybko lewarek zaczyna trząść, najczęściej na 3 i 4 biegu. Trzeszczy strasznie, zmiana biegów staje się coraz dłuższa, przy próbie szybkiej zmiany zdarza się nieprzyjemny zgrzyt. Z tymi rzeczami trzeba się liczyć przy zakupie Bravo2. Mimo wszystko - sprawdziłem wiele samochodów w tej klasie cenowej, i jak dla mnie Bravo jest strzałem w dziesiątkę. Szczerze polecam - mimo zmiany samochodu na nowy, Bravo zostaje w rodzinie :)

Usterki Fiat Bravo

Liczba wpisów: 65
Jedna wielka niewiadoma co się dzieje z autem
  • Fiat Bravo I 1.6 16V 103KM 76kW 1996-2001
  • inne
Auto od 3 tygodni stoi w warsztacie, ale sami mechanicy rozkładają ręce, bo wszystko co możliwe wykluczyli z kręgu tajemnic... Trzy tygodnie temu nasza Fiacina się zbuntowała - samochód najpierw gasł w trakcie jazdy i przy gaszeniu szarpał, za drugim razem zgasł w trakcie jazdy i już nie odpalił. Na warsztacie wymieniono pompę paliwa, wyłączono immo, założono emulator, przejrzano wszystkie kable od elektryki, które są bez zarzutu... Elektromechanik przeglądając sterownik zauważył, że jest pęknięty, postanowił wymienić na nowy... zamówił, wkręcił i ****... Auto odpala, ale gaśnie po paru minutach... Ludzie, pomóżcie, bo ja już sama nie wiem co to może być, a moja głowa już przestaje to ogarniać. Auto potrzebne do codziennego użytku, a rachunek na warsztacie stale rośnie...
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Wyrzucanie na ekranie komputera komunikatu o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 120KM 88kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
  • 14 tys. km
Występowanie usterki:
Krótko po zakupie używanego Fiata zauważyłem, że przy odpalaniu na zimnym silniku na ekranie komputera pojawia się komunikat o nadmiernej temperaturze płynu chłodzącego. Przeszukałem internet i trafiłem na rozwiązanie. Powodem jest zły stan akumulatora. Przy odpalaniu napięcie w układach samochodu spada do bardzo niskich wartości co czasami wpływa na pracę komputera, który wyrzuca różne komunikaty (najczęściej opisany przeze mnie). Akumulator wymieniłem i problem ustąpił. Podobno przy jeszcze większym rozładowaniu akumulatora wyrzucany jest komunikat o uszkodzeniu wspomagania kierownicy, które zaczyna działać dopiero po dogrzaniu silnika.
2 komentarze
Przepływomierz.
  • Fiat Bravo II Hatchback 5d 1.9 TD MultiJet 150KM 110kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
brak mocy, ale co ciekawe nie zapaliła się kontrolka check engine. W trasie raz miał moc a za chwilę ją tracił. Od rana zawsze było dobrze, problem zaczynał się jak się nagrzał. I raz tylko wyświetlił mi informację "wyłacz silnik!" Później gdy elektryk się podpiął komuterem to wyczytał błąd który nawet po usunięciu i przejażdzce wyskakiwał ponownie. Wystarczyło odpiąć przewód podłączony do przepływomierza a moc wracała tyle że palił jak smok. Po wymianie i skasowaniu błędu już problem nie powrócił. Stało się to przy przebiegu ok 125 tyś km uszkodzony przepływomierz Wymiana przepływomierza i wykasowanie błędu
Oczekuje na rozwiązanie
Fiat Bravo