Nasza strona www używa technologii wykrywającej konfigurację przeglądarki użytkownika oraz Ciasteczek (Cookie). Korzystanie z serwisu oznacza, że akceptujesz politykę prywatności i wyrażasz zgodę na używanie Cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.
Sprawdź politykę prywatności.

Informacje o Ford Focus I

Lata produkcji: 1998 - 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Pierwsza generacja modelu pojawiła się na rynku w 1998 roku. Jego nazwa pochodząca od prototypu Ghia z 1991 roku do samej premiery była utrzymywana w tajemnicy. Pod względem stylistycznym, Focus kontynuował koncepcję New Edge stosowaną wcześniej w innych modelach Forda: Ka i Cougar. W 2001 roku samochód został poddany lekkiemu face-liftingowi. Choć w roku 2004 przedstawiono jego następcę, Focus I produkowany jest do dziś m. in. w Meksyku i Argentynie.
Powagosław
Zastanawiające, ile charakteru Focusa zostało w nowym Focusie. Obiektywnie, auto prezentuje się dynamicznie, ale gdzieś zatracił się jego duch z poprzednich generacji. Auto obiektywnie ładne, ale jak na Focusa, nieco przekombinowane. ~Powagosław
Luzacjusz
Patrzcie Państwo, tak robi się samochody, które mają podobać się wszystkim. Średnio wszystkim. Tak jak średnio w Polsce mamy temperaturę +8 stopni. Focus to dziś taka średniość na czterech kółkach. Średnio atrakcyjna. ~Luzacjusz

Ford Focus I – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Ford Focus I

Ogólna ocena
4,14
Średnia dla segmentu 4,07
Czy kupiłbyś ponownie to auto?
TAK(84%) NIE(16%)
ZALETY + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia
WADY - Koszty utrzymania - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

Jarosław Śmietana
Ford Focus I Sedan
1.6 16V 100KM 74kW (1998-2005) 3,77
Ogolnie to dobre auto, z swietnym zawieszeniem ale troche slabym silnikiem, auto sie nie psuje wiec jest to spory plus. Nie polecam silnika 1.8 bo nie ma lepszych osiagow a pali wiecej niz 1.6, 1.4 z kolei to wogole nie przyspiesza,wiec 1.6 16v jest optymalnym rozwiazaniem dla osob ktore jezdza w miare spokojnie. Dla szukajacych wrazen polecam 2.0 TURBO RS lub troche tanszego 2.0 ST170. Jezeli mialbym kupic focusa jeszcze raz to wlasnie z...
dodano 9 lat temu przez Jarosław Śmietana
peresik
Ford Focus I Kombi
1.8 TDDI 90KM 66kW (1999-2005) 4,23
Mam ten samochód od trzech lat. Przyjechałem prawie 80 tyś . więc coś powiedzieć już na jego temat mogę. zakup był czysto przypadkowy bo nigdy nie brałem Forda pod uwagę. Ale nie żałuję pomimo że wsadzilem w samochód prawie osiem tysięcy. Kupując 10-cio i więcej letni samochód trzeba liczyć się z tym że trzeba będzie wymieniać zużyte części. Z Focusa jestem bardzo zadowolony. Komfort jazdy najlepszy w klasie z tamtych lat. Jeździłem na prawdę...
dodano 4 lata temu przez peresik
araisa@wp.pl
Ford Focus I Kombi
1.6 16V 100KM 74kW (1999-2005) 4,08
Silnik nie jest demonem przyspieszenia więc ułańska fantazja nie wchodzi w grę ale w trakcie eksploatacji nie było z nim żadnego problemu pali od strzała nawet w zimie plus dla akumulatora do tej pory był tylko raz ładowany (zostawiony na włączonych światłach)Po 7 latach przegląd techniczny przeszedł bez najmniejszego problemu nie mieli do czego się doczepić fachmani . Po 6 latach wymiana cały rozrząd plus pompa wody tarcze i klocki...
dodano 6 lat temu przez araisa@wp.pl

Autodiagnoza Ford Focus I

Liczba wpisów: 117
nie odpala
dodał: ~marcin, 5 lat temu
witam dzis rano chciałem otwozyc swojego focusa pilotem [alarm nie orginalny ] i brak reakci sprubowałem kluczykiem i centralny nie działa i alarm sie włancza kluczyk w stacyjke zapalajom sie wszystkie kontrolki i rozrusznik nie krenci i niemozna wyłonczyc alarmu prosze o pomoc auto drugi dzien poza domem
Pregrzewanie układu chłodzenia/wskaźnik temperatury szaleje
dodał: ~ponczo26, 5 lat temu
witam, mam problem ze wskaźnikiem temperatury na zewnątrz minus 20 stopni a mi wlacza sie wentylator na chlodnicy która jest zimna ciecz chlodząca krązy tylko w malym ukladzie jeden wąż do chlodnicy jest cieply a drugi zimny chlodnica też jest zimna a wentylator dziala jak szalony gdzie nie powinien się nawet wlączyc. dzieje sie tak podczas jazdy jak jade pod jakąś wiekszą górke wskazowka idzie prawie na czerwone pole. Termostat i czujnik temperatury wymieniony. Jak auto podgrzeje na postoju to wszystko jest ok plyn idzie na duzy obieg a wentylator wacza sie w odpowienim momencie wskaznik...
w czasie jazdy wszystkie zegary się wyłączają i włączają
dodał: grzegorz, 5 lat temu
mam problem,kiedy auto się rozgrzeje zegary na tablicy włączją się i wyłączją a przy tym zapala się ikona silnika(serwis)
Problemy z uruchomieniem silnika
dodał: Andrzej Konopka, 5 lat temu
Po włączeniu auto alarmu, problem z jego wyłączeniem. Stuki w przekaźnikach (wymieniono przekaźnik zapłonu). Gasną i zapalają się na przemian wszyskie kontrolki na tablicy. Następuje zanik zasilania (objaw jak przy odłączeniu akumulatora). Dopiero po wielokrotnych próbach odpalenia, zasilanie powraca, ustają stuki przekaźników, silnik zaskakuje, aż do następnego razu.
Przy 160km/h podczas długej jazdy ma duże obroty
dodał: sosin, 4 lata temu
Dzień dobry , mam problem z moją foką gdyż podczas autostradowej jazdy 140-160km/h łapie duże obroty zamiast ponad 850 jak na diesla przystało, ma 1400 . Po zgaszeniu silnika i małym postoju wraca do normy na jakiś czas i od nowa . Dzieje się też to w korkach .Auto było dawane na komputer i nic nie wykazał . Pomocy

Dane techniczne Ford Focus I

Moc silników 75–215 KM
Pojemność silników 1,4–2,0 l
Prędkość maksymalna 168–232 km/h
Przyspieszenie 0-100 6,7–15,5 s

Dziennik kosztów

Statystyki dzienników dla aut Ford Focus I
Średni koszt na 100 km Liczba wpisów: 24384
Koszt ogólny 25,39 PLN
LPG22.01 PLN
ON29.16 PLN
PB41.92 PLN
Wydatki serwisowe 9,27 PLN Pozostałe wydatki 10,13 PLN

Publikacje o Ford Focus

Newsy o Ford Focus

Ford Focus I