Szukaj

Informacje o Mazda 6

Lata produkcji: 2002 – teraz
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz

Mazda 6 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Mazda 6

Liczba ocen: 1 195
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,4
~Stachu1231
Kombi Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW
Mazda 6 II
Przyjemny samochód, z wymagań które miałem przy zakupie wywiązuje się znakomicie. Przepiękny wygląd wraz z 18 calowymi felgami i i srebrnymi transparentnymi światłami z tyłu robi robotę. Zawsze jak wysiądę, to rzucam spojrzeniem za siebie ;) Wnętrze nie najgorzej wykonane,( w wersji sport) czarna konsola wraz z niebiesko-czerwonym podświetleniem zegarów to po prostu poezja. Konsola niby taki tam plastik, jednak świetnie znosi próbę czasu, wszystkie przyciski wyglądają jak nowe, jedynie po fotelach i kierownicy widać ślady zużycia. Lakier na samochodzie bardzo cienki, trzeba mieć oko na korozję, która potrafi sobie czasem wyskoczyć tu i ówdzie, najczęściej na drzwiach. Po zakupie miałem niestety trochę kłopotów z zawieszeniem i sprężarka klimatyzacji i chłodnica wyzionęły ducha, ale łączny koszt zamknął się w 1500 zł i odtąd zero problemów. Obsługa silnika sprowadza się do nalewania płynów i wymiany filtrów, nie pije grama oleju. Silnik z poprzedniej generacji jedynie lekko zmodyfikowany, dużo jeżdżę, spalanie mieści się w granicach rozsądku, koszty rekompensuje brak usterek.
4,0
~O ! E... Mazda
Kombi 2.0 MZR-CD 121KM 89kW
Mazda 6 I
Rozwiązanie z elektrozaworami podciśnienia doprowadza do szału. Nowe nie są produkowane, pozostają tylko używane, których żywot po 14 latach się kończy i pozostaje wymiana na takie same - używane. Działają parę miesięcy i koniec. U mnie już po roku i 4 miesiącach wysiadł trzeci komplet (dziewczyna poradzi sobie sama z wymianą) Padają zarówno te Mazdy, jak i Mitsubishi. Jazda ze świecącym się check enginem - brak dołu od 1250, zaczyna jechać od 1750. To są skutki "innowacyjności" Mazdy, która wymyśliła sobie swój własny autorski sposób na zmniejszenie spalania, ekologię i osiągi - za pomocą elektrozaworów podciśnienia. Mazda kontynuuje to w nowych modelach. Nie można tego było zrobić w prosty i niezawodny sposób, jak chociażby Honda (VTEC), Toyota (VVTi) lub Mitsubishi (MIVEC), Ford (Ti-VTC) ? Nie, Mazda musiała po swojemu - w dieslach i benzynach. Zupełnie jak z systemem odzyskiwania energii - Mazda wymyśliła, że energia trafi do kondensatorów bo te szybko przyjmują i oddają duży ładunek. OK, niech będzie na plus dla nich. Tylko po co zmarnotrawili środki nad rozwojem Wankla, skoro wiadomo było, że to projekt bez przyszłości? Nie lepiej było popracować nad zabezpieczeniem antykorozyjnym lub zawieszeniem? Mazda wymyśliła sobie, że zmniejszy zużycie paliwa jeśli podniesie ciśnienie w benzynach, a obniży w dieslach. Wszystko działa i jest OK - do czwartego/piątego roku użytkowania, później już tak różowo nie jest... Mazda skończyła się na 626 GE, dalej to już tylko sztuka inżynieryjna dla samej sztuki - problemów przybywa. Owszem, jest to w miarę bezawaryjne auto - nie dorównuje Toyocie, ma ciut lepszą politykę reklamacyjną i gwarancyjną od Hondy, jest nieco lepsza od Mitsubishi.
4,6
~Mazda 6
Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW
Mazda 6 II
Jest to moja pierwsza mazda (ale już wiem, że nie ostatnia). Auto prezentuję się fantastycznie, zdecydowanie jego największym atutem to ponadczasowy wygląd, mazda ma aktualnie 12 lat, a w kwestii designu mogła by spokojnie konkurować z autami dużo młodszymi. Przy wyborze samochodu kierowałem się nie tylko wyglądem auta ale też jego "sercem". Pamcerny wolnossący silnik benzynowym o pojemności 2 litrów na łańcuchu rozrządu jest praktycznie bezobsługowy. Jedyny mankament to karoseria, ale to jak w każdym japońskim wozie, o blachy trzeba dbać.

Usterki Mazda 6

Liczba wpisów: 84
Auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR-CD 143KM 105kW 2005-2008
  • inne
  • 270 tys. km
Witam, mam nietuzinkowy problem generalnie auto wpada w wibracje przy prędkościach powyżej 70km/h, nie zdarza się to na każdym kroku ale najczęściej po jeździe miejskiej, kiedy wyjeżdżam na trasę szybkiego ruchu, przypominam że dzieje się to spontanicznie. Samochód wpada w drgania i traci moc, co jest dość odczuwalne, jednakże po przejechaniu jakiegoś odcinka trasy problem zanika. Sprawdzałem na innych portalach że może to mieć związek z krzywą felgą lub ewentualnie ze złym wyważeniem opon lub ich stanem, lecz gdyby to było problemem, to usterka była by praktycznie na każdym kroku. Czy może to mieć związek z dpf'em , egr'em ?
Oczekuje na rozwiązanie
I-sop
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018
  • instalacja elektryczna
  • 17 tys. km
Występowanie usterki:
w moim aucie przebieg 17tys mazda 165km/automat 2019 pojawia się problem włączania i-stop. Auto postało tydzień w warsztacie i nie chciał się włączyć. w serwisie powiedzieli że zrobili reset i zadziałał. po miesiącu auto stało prawie dwa tygodnie na lotnisku i znów ten problem. Serwis niby aku pomierzył podładował i wyjechałem. po 10 km nie działał wróciłem z powrotem do serwisu uruchomili. po około 200km znowu przestał działać ( zawsze pokazywało ikonkę aku) jednak zrobiłem akurat około 1000km i się włączył. Teraz czekam na dalsze objawy i jestem umówiony jak to nastąpi. Mam nadzieję, że uda mi się odstawić auto choć na weekend, a zaznaczam że robię minimum 1000km w tygodniu.
Odpryski na lakierze
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018
  • nadwozie
  • 3 tys. km
Występowanie usterki:
W roczniku 2018 z lakierem premium Soul Red i Machine Grey często pojawiają się niewielkie odpryski lakieru. W moim samochodzie pierwsze odpryski zauważyłem po 4 msc, ale myślałem, że to od kamienia. Po 8 miesiącach zauważyłem kilkanaście odprysków ma klapie silnika, na obu przednich nadkolach, na słupku od strony kierowcy, na dachu, na lewych przednich i tylnych drzwiach od strony kierowcy. Zacząłem zgłębiać temat i okazuje się to WADĄ, która Mazda nie chce uznawać w ramach gwarancji powołując się na to, że to są uszkodzenia mechaniczne. A z drugiej strony czasem usuwają te wady w ramach "gestu handlowego". Odsyłam do odpowiednich wątków w internecie. Nadmieniam, że lakier premium kosztuje ekstra pieniądze. Ja dodatkowo pokryłem samochód ceramiką, więc totalnie stracone pieniądze.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 69
5,0
Hatchback 1.8 MZR 120KM 88kW
Mazda 6 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 201 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Witam mam mazdę 6 z 2004r. 1,8 benzyna 120 koni. Postanowiłem założyć gaz by oszczędzić. Zdecydowałem że założę w Tarnowie w BRC. Autko jeździ super, pali nawet na największych mrozach. Spadek mocy nieodczuwalny. No po prostu ekstra. Po 2 latach zaczęło brać olej. Po 3 latach na 2000 kilometrów wlewam około jednego litra. Super nawet nie muszę już zmieniać oleju(olej lałem...
4,5
Sedan 2.5 MZR 170KM 125kW
Mazda 6 II
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 18 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Witam. Mazdę mam już 3 lata i właśnie szykuję się do zakupu nowego modelu. Kupiłem ją w 2012 roku i od razu założyłem gaz. przejechałem przez 3 lata na gazie 50000km i gdybym pisał tą opinię miesiąc temu była by to najlepsza opinia o gazie. Zero utraty mocy ,dynamiki i problemów przez trzy lata. Regularny serwis gazu wymiana filtrów świec i jedna awaria wtrysku gazu to...
5,0
Sedan Facelifting 2018 2.5 Skyactiv-G 194KM 143kW
Mazda 6 III
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 75 tys. km
użytkowana przez: 55 tys. km
Silnik jest bardzo dynamiczny i bardzo oszczędny dzięki solidnej instalacji lpg . Samochód spala niewiele więcej lpg w granicach 2 litrów . Instalacja bardzo szybko się zwróciła . Polecam Każdemu kto chcę zaoszczędzić założyć dobrą instalacje żadnych składaków .
Mazda 6