Szukaj

Informacje o Mazda 6

Lata produkcji: 2002 – teraz
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz

Mazda 6 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Mazda 6

Liczba ocen: 1 275
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,0
~Michał
Hatchback 2.5 MZR 170KM 125kW
Mazda 6 II
Samochód sprowadzony z niemiec w 2016 roku z przebiegieł 150 000 km, od pierwszego właściciela. Samochód do 150 000 km bez żadnych usterek, był w idealnym stanie, w środku wyglądał jak nowy, idealny stan techniczny. Udokumentowany przebieg, wszystko serwisowane w ASO. Przy przebiegu 35 000 km założono instalację gazową. Chcę zaznaczyć, że samochód był prowadzony w bardzo zdrowy sposób, żadnego gazowania na zimnym silniku, żadnych krótkich dystansów typu do sklepu i z powrotem, żadnych szaleństw, wszystkie naprawy na bieżąco itd. Przy przebiegu około 170 000 km zaczęły się problemy z silnikiem. Skaczące obroty, szarpanie, gaśnięcie, przerywanie gazu, lekki pobór oleju, co chwile nowy błąd w silniku wyskakiwał. Samochód na bieżąco był naprawiany, od razu po pojawieniu się problemu. Przy przebiegu 235 000 km silnik wymagał remontu, została zregenerowana głowica, koszt bodajże 3500 zł lub coś takiego. Sytuacja się uspokoiła, silnik pracował idealnie, żadnych problemów, lecz po 10 000 km od regeneracji, silnik zaczął pobierać kolosalne ilości oleju, więc samochód był rzadziej używany. Od momentu, gdy samochód zaczął pobierać bardzo dużą ilość oleju do odstawienia go do mechanika minęło jakieś 1000 km. W tym czasie w czasie jazdy spod maski zaczął wydobywać się dym(wypaliło dużo oleju). Kolejny remont, tym razem pierścienie tłokowe. Podobny koszt, więc jest już 7000 zł. Przy przebiegu 225 000 km maglownica wymagała regeneracji, koszt 2150 zł. Spalony wzmacniacz w okolicy 240 000 km, koszt 450 zł. Drobnych napraw rzędu kilkudziesięciu/kilkuset złotych było multum, np. przesunięcie się całej konstrukcji tłumika, skutkiem czego było jego zachaczanie/uderzanie o obudowę plastikową błotnika, awaria gniazd zapalniczek, awaria grzania fotela, samowłączający się alarm, itd. itd. itd. Generalnie o samochód dbałem jak o żonę, żadnego jeżdzenia po dziurach, żadnej szarży, po prostu traktowałem jak własne zdrowie, niestety w samochód włożyłem mnóstwo pieniędzy i nadal co chwilę jest jakaś awaria. Silnik do tej pory nie pracuje równo, jego dźwięk jest bliższy dieslowi niż benzynie. Spotkałem tę samą wersję mazdy z przebiegiem 414 000 km(autostradowy) i silnik nigdy nie sprawił żadnego problemu właścicielowi! To tyle jeśli chodzi o koszty, tutaj zdecydowanie PONIŻEJ jednej gwiazdki! Samo prowadzenie samochodu, rewelacja! Spalanie również bardzo niskie jak na ten silnik. Karoseria, zawieszenie, skrzynia biegów, układ jezdny SUPER! Średnie minimalne zużycie paliwa(gaz/benzyna): 9,0 L/8,0 L Średnie maksymalne zużycie paliwa(gaz/benzyna): 11,6 L/10,5 L Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe na długiej trasie(gaz): 7,5 L gaz
4,9
~Wojtek
Sedan Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW
Mazda 6 III
Wspaniałe prowadzenie pojazdu, doskonale resorowanie. Auto jedzie jak po szynach, daje ogromna przyjemność jazdy. Piękny design. Naprawdę ciekawe wnętrze, dobre spasowanie. Design oszczędny, uporządkowany ze świetnym wykończeniem. Auto pojemne, bagażnik bardzo duży, mimo, że to sedan. Silnik - zaskakuje momentem obrotowym w niskim zakresie obrotów. Brakuje dynamiki przy wyższych prędkościach. Nie jest to demon prędkości, dla lubiących szaleństwo zapewne lepszy będzie silnik 2,5. Natomiast wersja 145/165 wynagradza spokój kierowcy ogromnym pozytywnym zaskoczeniem przy dystrybutorze.
4,6
~marcinZet
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
Mazda 6 III
Mazda rzeczywiście stworzyła auto, które daje przyjemność z prowadzenia. Szczególnie w trasie. Auto nie jest pozbawione pewnych wad, ale generalnie daje dużo przyjemności dla użytkownika, który docenia komfort i nie potrzebuje dużej mocy. W aucie bardzo wygodnie się siedzi. Wykończenie wnętrza jest bardziej niż przyzwoite, cieszy oko i wszystko jest na swoim miejscu. Aktywny tempomat spisuje się znakomicie, wystarczy trzymać kierownicę. Lane assistance działa poprawnie i trzyma auto w torze jazdy. Dość obszerny bagażnik, który pozwala załadować całą rodzinę na wakacje. W długiej trasie z prędkościami 120-140 można osiągnąć poziom 6,2-6,4l/100km. Jazda mieszana autostrady i Warszawa średnia z długiego przebiegu to 7,8. Jazda tylko w mieście to spalanie max 9l/100km.

Raporty spalania Mazda 6

Liczba raportów: 1 633
Średnie spalanie dla Mazda 6
6,6 – 14,2
l/100 km
5,5 – 7,8
l/100 km
8,5 – 14,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,9
Hatchback 2.5 MZR 170KM 125kW
Mazda 6 II
W poprzednim raporcie spalania podawałem wartości dla PB. Aktualnie auto jest z instalacją LPG Prins VSI 2.0 - przejechane już ponad 11 tysięcy kilometrów. Instalacja droga ale totalnie bezproblemowa. Spalanie LPG różni się jednak od tego co podają w broszurach (spalanie 26% więcej LPG z własnych wyliczeń vs to co było w reklamówkach czyli 10-15%) co jest następstwem komputera tej instalacji którą steruje komputer benzynowy. Także na dawkę nic nie można poradzić ale przynajmniej wiem że dawka gazu jest odpowiednia na każdym z cylindrów. Dane średniego maksymalnego spalania podałem tak na oko ponieważ nigdy nie jeździłem typowo po mieście. Jednakże co do minimum osiągniętego spalania w trasie to będzie jakieś 8,8-9L ale to raczej emerycki styl jazdy. Co do minimalnego mieszanego stylu jazdy chciałbym zaznaczyć że samochód cały czas śmiga na włączonej klimatyzacji. Poprzednio pisałem że w terenie górzystym spalanie PB wynosi 8.5L (15km w jedną stronę do pracy plus kilka świateł i zakupy w sklepie, powrót do domu kolejne 15km) spalanie LPG przy tej samej trasie to 10,8-11,5L zależnie czy mamy włączoną klimatyzację i ile niespodzianek w postaci traktorów i ciężarówkach spotykam na swojej drodze. Ktoś pewnie zapyta czy jest jakaś różnica w mocy na LPG - odpowiadam - tak jest odczuwalny. LPG jednak trochę ten silnik kastruje - może to wina tego oprogramowania MasterSlave. Byłem nawet na sprawdzeniu gwarancyjnym i wszystkie parametry idealnie dostrojone do czasów otwarcia wtryskiwaczy benzynowych - nie ma żadnych anomalii i dawka LPG jest bardzo dobra. Gazownik jednak podpowiedział że to też może być wina gazu (tankuję zawsze na jednej stacji obok domu. W Niemczech nie ma ich wiele i trzeba specjalnie szukać). Na różnych stacjach jakość gazu i skład procentowy może się od siebie różnić. Skład gazu może mieć wpływ na finalną kaloryczność a wtedy komputer powinien korygować dawkowanie i finalnie obniżyć spalanie. Jak sprawdzę tą tezę i LPG na innych stacjach to dam znać :D Puki co Prins VSI 2.0 bezproblemowy tylko jednak to spalanie :P Człowiek jednak zawsze chciałby mieć lepiej i taniej
11,8
Kombi Facelifting 2016 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Mazda 6 III
Jazda miejska zawsze około 10 litrów +/- 1 litr w zależności od korków. W trasie bardzo dużo zależy od prędkości. Trasa 500km z prędkościami do 150km/h wychodzi mi średnia 9 litrów. Jeśli ktoś bardzo trzyma się przepisów bez problemu wyciągnie 8. Mój rekord przejazdu nocą przez miasto (około 40km) to 6l/100. Nie przekraczając dozwolonych prędkości i operując gazem baaardzo delikatnie. Auto bardzo wrażliwe na dodatkowe obciążenie. Rowery na dachu na trasie przy prędkości do 130km/h dodawały od siebie 2l/100. Przyczepa lekka zabudowana bardzo mocno podnosi spalanie. Nie ma co się łudzić, że wolnossąca benzyna będzie niewrażliwa na dodatkowe opory powietrza. To nie jest to co moja poprzedniczka Mazda 6 2.0TD, która przy 180km/h paliła mi 9litrów ON.
7,5
Sport Kombi Facelifting 2018 2.5 Skyactiv-G 194KM 143kW
Mazda 6 III
Istotnie podwyższone ceny mandatów sprzyjają jeździe zgodnie przepisami. Ostatni wypad w trasę aż mnie zdziwił 600km- 5.9l - noc i intensywne opady. Ta sama trasa - powrót podbiła wynik łączny na dystansie 1200km do 6.4l/100km. Większość drogi krajowe. Średnią mam przy ogólnym przebiegu 88tyś na poziomie 7,6l/km

Usterki Mazda 6

Liczba wpisów: 100
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
3 komentarze
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Odpryski lakieru i nieskładające się lusterka
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW od 2018
  • nadwozie
  • 1000 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 12
Nie 2
Radzę omijać szerokim łukiem lakiery premium Mazdy - Soul Red Crystal i Machine Grey które są tragicznie słabe. Pozostałe nie mają tego problemu (paradoksalnie). Na tych najdroższych lakierach pojawiają się liczne małe, białe odpryski przy zupełnie zwyczajnym użytkowaniu (trasy, miasto, zero terenów). U mnie już po pierwszym myciu auta i jego zawoskowaniu po ... 1000 km (kilka tygodni) na całym aucie wyszły -SETKI- małych odprysków (tak, setki). Mazda wie o problemie, który dotyczy wszystkich modeli w tych odcieniach, ale ze względu na liczbę przypadków jest on marginalizowany. Wystarczy wpisać "mazda 6 paint chipping" w google, żeby poznać prawdziwą skalę problemu. Co prawda Mazda zgodziła się u mnie na malowanie większej części auta w ramach gestu handlowego (nie uznaje tego jako wadę), ale auto straciło tym samym na wartości i będzie trzeba tłumaczyć kolejnemu nabywcy, że auto nie jest klepane w każdym możliwym miejscu. Czekam po zimie jak wyglądać będzie ta część jeszcze niepomalowana.... Kolejnym problemem są zacinające się lusterka, u mnie po ok. 10kkm wymienione w ramach gwarancji.
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 74
5,0
Hatchback 1.8 MZR 120KM 88kW
Mazda 6 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 201 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Witam mam mazdę 6 z 2004r. 1,8 benzyna 120 koni. Postanowiłem założyć gaz by oszczędzić. Zdecydowałem że założę w Tarnowie w BRC. Autko jeździ super, pali nawet na największych mrozach. Spadek mocy nieodczuwalny. No po prostu ekstra. Po 2 latach zaczęło brać olej. Po 3 latach na 2000 kilometrów wlewam około jednego litra. Super nawet nie muszę już zmieniać oleju(olej lałem...
4,5
Sedan 2.5 MZR 170KM 125kW
Mazda 6 II
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 18 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Witam. Mazdę mam już 3 lata i właśnie szykuję się do zakupu nowego modelu. Kupiłem ją w 2012 roku i od razu założyłem gaz. przejechałem przez 3 lata na gazie 50000km i gdybym pisał tą opinię miesiąc temu była by to najlepsza opinia o gazie. Zero utraty mocy ,dynamiki i problemów przez trzy lata. Regularny serwis gazu wymiana filtrów świec i jedna awaria wtrysku gazu to...
5,0
Sedan 3.7 MZI V6 273KM 201kW
Mazda 6 II
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 54 tys. km
użytkowana przez: 45 tys. km
Montaż trwał dwa dni, instalacja zamontowana bardzo estetycznie, praktycznie nie widać jej pod maską. Jestem bardzo zadowolony z montażu, dzięki LPG oszczędzam dużo pieniędzy i szczerze polecam warsztat Gaz-Elek autoryzowany serwis KME
Mazda 6