Szukaj

Informacje o Mazda 6

Lata produkcji: 2002 – teraz
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz

Mazda 6 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Mazda 6

Liczba ocen: 1 159
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

2,9
~Jurji
Kombi Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW
Mazda 6 II
Bardzo pojemne kombi, zarówno bagażnik jak i szoferka. Całkiem przyzwoity wygląd i estetyka wnętrza. Dobre prowadzenie na drodze. Z zalet to byłoby tyle. Wielkie bezduszne gruzowisko blach i plastiku. Blacha gnije dosłownie w każdym zgrzewie, otworze technologicznym, progach, podwoziu, zawieszeniu. Nawet śruby są ze zwykłej niczym nie pokrytej korodującej stali. Silnik słaby i kompletnie nie dobrana do jego "mocy" skrzynia biegów. Chore rozwiązanie napędu klimatyzacji co objawia się szarpaniem silnika przy jej częstym załączaniu. Po kilkuset kilometrach, zacząłem użytkować ją po "dziadkowemu" wtedy paliła ok 9,5 l/100 km. Za taką "moc" jaką oferuje zużycie 10-12 litrów to jakiś żart. Ponoć silnik jest mega trwały a auto ponoć się nie psuje. Ale co tam ma się psuć jak w tym aucie jak nie ma żadnego wyposażenia a silnik jest przestarzały z poprzedniej epoki. Jeżeli ktoś auto traktuje jak przedmiot do przemieszczania się i nie zależy mu na tym, że koroduje jak polonez zatopiony w solance, jeździ 40km/h i ma problem ze słuchem nie przejmując się tym co się w trakcie jazdy dzieje z autem to pewnie będzie zadowolony. Moją Mazdę 6 po 4 miesiącach jazdy rozbiła pani, która wymusiła mi pierwszeństwo przejazdu. Mazda dostała w bok od forda kuguara wynik: ford parę rysek a w maździe poszedł cały bok - dosłownie. Firma ubezpieczeniowa prowadziła dochodzenie bo uszkodzenia na maździe były nieprawdopodobnie duże w stosunku do otarcia lakieru forda. Szczerze NIE POLECAM.
4,9
~Bartosz
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 165KM 121kW
Mazda 6 III
Jak to by powiedzieć no nie idzie przechwalić . Długo szukałem odpowiedniego auta biorąc pod uwagę nie zawodność cenę i wyposażenie. Poprzednim autem jeździłem ponad 5 lat była to Mazda 2.5 gh z której byłem mega zadowolony dlatego było mi bliżej tej marki do tego dwóch kolegów miało Mazdy GJ i jedyne do czego mogli się doczepić to wyciszenie auta . Idąc tropem Mazdy gdy się pojawiła wersja GL była to miłość od pierwszego wejrzenia ;) jest naprawdę piękna szkoda tylko że nie ma z 300 koni bo drapieżny przód byłby adekwatny do mocy pod maską :) Materiał i wykończenie wnętrza auta jest na bardzo wysokim poziomie , wiadomo że o gustach się nie rozmawia ale polecam wsiąść i samemu się przekonać :)
3,6
~Marcin Sz.
Hatchback 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Mazda 6 II
Klasyczne auto, bez wspomagaczy. Silnik bo zachipowaniu sprawuje się bardzo dobrze (ze 140 KM robi się ponad 170 KM i 400 Nm momentu obrotowego). Auto godne zaufania, ale trzeba je też trochę poznać przed zakupem, żeby nie narazić się na koszty. Polecam nadwozie typu hatchback - ładniejsze niż kombi a do tego całkiem praktyczne - olbrzymi otwór załadunkowy i bagażnik ponad 500 l pozwala przewieźć czasem nawet spore meble. Niestety występuje sporo drobnych usterek. Przede wszystkim przyszłym właścicielom polecam nauczyć się samodzielnie kasować błędy DPF oraz inspekcji olejowej. Dużo warsztatów po zmianie oleju o tym zapomina a potem pojawia się migająca kontrolka w trakcie jazdy.

Raporty spalania Mazda 6

Liczba raportów: 1 447
Średnie spalanie dla Mazda 6
6,7 – 14,2
l/100 km
5,5 – 8,3
l/100 km
8,5 – 14,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Sedan Facelifting 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW
Mazda 6 III
Spalanie zależne w dużej mierze od stylu jazdy. W długiej trasie 3000km do i z Chorwacji, średnia prędkość 130-140 na tempomacie, spalił 5,5l. Czyli całkiem okej, biorąc pod uwagę full bagażnik i włączoną klimatyzację praktycznie cały czas. Jeśli ktoś jeździ tylko po mieście, to nie polecam bo wtedy spalanie nawet w okolicach 8l. Raz przetestowałem jazdę na autostradzie z prędkością 100km/h, wtedy nawet spalanie schodzi do 4,5l. Jednak przy prędkościach 160-170, to już okolice 8 litrów. Tryb mieszany (bez wariactwa, ale dynamicznie) to 5,5-6l. Także całkiem pozytywnie.
8,2
Kombi 1.8 MZR 120KM 88kW
Mazda 6 I
Mam Mazdę 6 od roku i takie liczby spalania widzę najczęściej. Dane odczytane z komputera pokrywają się z wyliczonymi. Na trasie 100 km zszedłem do 6,2l zużycia, ale było to zimą przy prędkości 60-90 km/h (przez "zabudowany" 60km/h resztę 90 no bo zima). 11l pokazuje mi we Wrocławiu z włączoną klimatyzacją i spokojnym traktowaniem gazu (50km/h na 4 biegu, a gdzie się da to 5 bieg), ale w korkach bez problemu wskazuje 15l. W trasie 300 km wzdłuż "Krajowej 11-stki" średnie spalanie wychodzi mi 7,4l z włączoną klimatyzacją, gdzie autostradami i "ekspresówkami" nie przekraczam 140 km/h. Spalania są pokazywane przez komputer z ustawioną opcją 10% zapasu, przeważnie dwie osoby na pokładzie. Samochód ma 286 tyś przebiegu. Jak dla mnie jest ok, bo liczyłem, że będzie więcej palić. Mam też wrażenie, że spalanie jest niezbyt wysokie, bo ten silnik jest mało dynamiczny. Do normalnej i spokojnej jazdy w zupełności wystarcza, ale z 4 osobami i bagażem już czuć wyraźnie, że się męczy na wyższych biegach i do wyprzedzania trzeba redukować do 3-ki. Jestem zadowolony i polecam osobom, które nie mają sportowego zacięcia w prowadzeniu auta.
9,3
Kombi Facelifting 2016 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Mazda 6 III
Instalacja Prins DLM 3.0 Dane podałem z faktycznego spalania na dystansie 1100km ( ilość zatankowanego paliwa do przejechanych kilometrów). Jadąc na wakacje z Katowic do Gdańska w nocy 99% autostrada/expresówka (tempomat na 140km) - spalanie dokladnie 10,5l Trasa Bytom - Olkusz - Kraków jazda na emeryta max 110km wiekszość 70-80km, spalanie 7,2l Po mieście wiadomo rozpiętość ogromna bo od 9l do 12l to wszystko przy LPG!!! instalacja nie spala już ani kropli benzyny, jeżdżę cały czas na LPG włącznie z odpalaniem silnika. Jestem mega zadowolony z instalacji.

Mazda 6 - średnie ceny używanych

Sprawdź ile możesz zaoszczędzić

Usterki Mazda 6

Liczba wpisów: 74
Problem ze składaniem się lusterek
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW od 2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Kolejna usterka, o której Mazda wie od dawna - Występowała w modelach GH a teraz w GL oraz CX-5. Mechanizm składania lusterek ulega uszkodzeniu z niewiadomych do końca przyczyn - mimo iż funkcję składania lusterek użytkuje sporadycznie ( może 10razy od nowości) , awarii uległy po kolei najpierw lewe a następnie prawe lusterko. Serwis oczywiście wymienia ten element w ramach gwarancji, jednakże po raz kolejny powstaje pytanie -dlaczego skoro wiedzą o awarii mechanizmu nie zmienią go na etapie produkcji , zważywszy iż obecny model jest już po kolejnym lifcie.
1 komentarz
Bijące tarcze hamulcowe
  • Mazda 6 III Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW od 2018
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Samochód użytkuje od nowości. Przy przebiegu ok 40 000km, gdzie większość była zrobiona jazdą autostradową , tarcze hamulcowe zaczęły bić podczas hamowania. Serwis Mazdy rozkłada ręce, twierdząc , ze powodem jest przegrzanie tarcz i jazda po wodzie, podczas kiedy w późniejszej rozmowie z serwisantem przyznaje on , że MAZDA ma od dłuższego czasu ten problem i w ramach naprawy zaleca na wymianę tarcz na firmę Zimerrman lub EBC. Fabrycze są po prostu niskobudżetowym rozwiązaniem które z momentem wyjechania z salonu przestaje być objęte gwarancją jako elementu zużywający się. Czy takie postępowanie jest uczciwe według Mazdy , skoro od dawna zna problem...?
1 komentarz
Braku mocy na 4,5,6 biegu i słabym przyspieszaniu
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010
  • silnik
Witam Posiadam Mazdę 6 2008 TS 2 Benzyna 147 KM anglika 56.000 mil (90.000 km) przejechane Auto rusza z piskiem wszystko ok 1, 2, 3 bieg później 4 5 6 bieg bardzo powoli nabiera prędkości przy pedale do podłogi powiedzmy ze jedziemy 60 mil/h i pedał do podłogi 10 sekund do 70 mil/h nawet czasami wskazówka prędkościomierza (przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu do deski) nie podnosi się przez 3 sek. Nie było tak aż do momentu wymiany oleju i filtra oleju i czyszczenia silnika z oleju cokolwiek to znaczy no i był jeszcze wymieniany płyn hamulcowy Przed tym wszystkim auto przyspieszało bardzo ładnie (np. jak się pulsowało pedałem gazu głowa odklejała się od siedzenia) Macie jakiś pomysł Olej zmieniałem (mechanik mam namyśli) bo auto kupiłem i nie miałem pojęcia kiedy poprzedni właściciel zmieniał olej był już czarny przepalony ale Mazda jeździła na nim wyśmienicie ;/ To główny problem 1. Co powoduje zbyt dużo oleju w silniku? 2. Czy olej nowy musi być trochę rozjeżdżony żeby dawał takie samie odczucia jak przed wymianą? 3. Mogli pomylić oleje i wlać zły który by dawał takie objawy? 4. W sumie zajrzałem jeszcze po wymianie tego oleju na świece żeby je policzyć do wymiany i tyle nie grzebałem przy nich ale zauważyłem że od korka oleju trochę im się rozlało i wpadło tam w te zagłębienie gdzie są świece czy może być jakieś powiązanie ( nie ma problemu z odpalaniem auta ) 5. Tak przedmuchałem auto na wszystkich biegach na max obrotach ? po piłowałem je trochę ale da się to tylko zrobić na 1, 2, 3 nic to nie zmieniło jeździłem 2 godziny więc silnik był rozgrzany 6. Dodam jeszcze ze auto przy tym braku mocy zachowuje się jakby jechało pod górkę o nachyleniu 15+ stopni (chociaż jedzie po prostej nie pochyłej drodze czyli jakby silnik dostawał większe obciążenie a nie przy spieszał ? słychać po jego pracy). - filter powietrza sprawdzony - ecu zresetowany ;/ - nie chlapie olej przy odkręconym korku i włączonym silniku Auto np. przyspiesza od 30 do 40 mil bardzo powoli na 4 biegu a później na 6 od 60 do 70 mil tez ociężale później jak się długo trzyma pedał do deski auto równym tempem przyspiesza ale tez nie ma rewelacji i nie jest tak jak było przed wymiana.
Problem rozwiązany
5 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 67
5,0
Hatchback 1.8 MZR 120KM 88kW
Mazda 6 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 201 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Witam mam mazdę 6 z 2004r. 1,8 benzyna 120 koni. Postanowiłem założyć gaz by oszczędzić. Zdecydowałem że założę w Tarnowie w BRC. Autko jeździ super, pali nawet na największych mrozach. Spadek mocy nieodczuwalny. No po prostu ekstra. Po 2 latach zaczęło brać olej. Po 3 latach na 2000 kilometrów wlewam około jednego litra. Super nawet nie muszę już zmieniać oleju(olej lałem...
4,5
Sedan 2.5 MZR 170KM 125kW
Mazda 6 II
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 18 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Witam. Mazdę mam już 3 lata i właśnie szykuję się do zakupu nowego modelu. Kupiłem ją w 2012 roku i od razu założyłem gaz. przejechałem przez 3 lata na gazie 50000km i gdybym pisał tą opinię miesiąc temu była by to najlepsza opinia o gazie. Zero utraty mocy ,dynamiki i problemów przez trzy lata. Regularny serwis gazu wymiana filtrów świec i jedna awaria wtrysku gazu to...
5,0
Kombi Facelifting 2016 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Mazda 6 III
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: PRINS VSI
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 12 tys. km
Na tej stronie nie ma możliwości oceny PRINSA DLM 3.00 Posiadam Prins DLM 3.00 - polecam każdemu, od zawsze mam autka w LPG ale to co jest w bezpośrednim wtrysku ciekłego gazu, jest nie do opisania!!! Autka stworzone wprost pod instalacje gazowe. Minimalne modyfikację + jazda i dopalanie na gaznie 100% + zerowy spadek mocy. Ja jestem mega zadowolony.
Mazda 6