Szukaj

Informacje o Mazda 6

Lata produkcji: 2002 – teraz
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz

Mazda 6 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Nowy Mazda 6

Cena od: 101 900 PLN

Oceny Mazda 6

Liczba ocen: 1 126
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Koszty utrzymania - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,2
~Zawiedziony
Sedan Facelifting 2018 2.5 Skyactiv-G 194KM 143kW
Mazda 6 III
Wersja SKY DREAM (raczej SKY KOSZMAR) Porażka. Przez pierwsze miesiące, tak do przebiegu 10000 km było ok, potem pojawiły się drgania przy spokojnej jeździe na rozgrzanym silniku (wskaźnik temp. silnika musi mieć ok 80 - 90 stopni) przy prędkości 40-80 kg/godz., co wg serwisu związane jest z funkcją dezaktywacji 2 cylindrów. Drgania ustępują podczas przyspieszania i pojawiają się przy ponownej stabilizacji prędkości w podanym wyżej zakresie. Jakoś w katalogu nigdzie nie znalazłem, że samochód zapewnia dodatkowe atrakcje w postaci drgań, których nie da się usunąć (ten typ tak ma). Odradzam zakup, podobno ten sam problem jest nawet w samochodach testowych, a klient zostaje sam z problemem.
3,9
~Wojtok123
Kombi 1.8 MZR 120KM 88kW
Mazda 6 I
Samochód ogólnie oceniam na 4. Bardzo go lubię, dla kierowcy jest on komfortowy, wygodny. Dobrze się spisuje jednak ma swoje bolączki jak to M6. Raz już wymieniłem silnik że względu na problemy z olejem jednak zauważyłem, że większość szóstek ma takie problemy. Jest dość głośna przy większych obrotach, czasami kapryśna lecz nigdy w trasie mnie nie zawiodła. Przy regularnym serwisie auto posłuży naprawdę długo. Ceny części również nie zwalają z nóg. Po prostu uwielbiam ten samochód i mogę go polecić z czystym sumieniem. Należy tylko pamiętać, że nie jest to samochód dla tych, którzy najchętniej nie otwierali by w ogóle maski. Czasami trzeba. Chociaż by po to by wymienić żarówki i dolać oleju :)
4,6
~Daniel
Kombi 2.0 MZR 141KM 104kW
Mazda 6 I
Moja szóstka to już trzecia z rzędu Mazda, było 323, 626 teraz czas na szóstkę . Po dwóch latach użytkowania mogę powiedzieć że kolejnym autem na pewno też będzie Mazda. Wybrałem ją z tego względu że auto jest bardzo przemyślane, jeśli coś tam jest zamontowane to po to aby działało bez zbędnych wydziwień i działa. Mają świetne materiały które wytrzymują próbę czasu i kilometrów. Jest zrywna, pakowna ma mnóstwo miejsca w środku, w odróżnieniu od audi nie ma tam nawalone plastików wkoło ale za to jest miejsce na nogi itd. Świetnie trzyma się drogi, prowadzi się też dobrze no i oczywiście legendarna bezawaryjność.. Dodatkowo mam wrażenie że europejskie wersje zawsze mają dosyć dobre wyposażenie . Z minusów to wiadomo wielki i nie wybaczalny - wszędobylska rdza, ktoś w Mazdzie powinien za to oberwać bo to wielkie zaniedbanie z ich strony. Drugim i chyba ostatnim jest słabe wygłuszenie, przy większych prędkościach (

Raporty spalania Mazda 6

Liczba raportów: 1 399
Średnie spalanie dla Mazda 6
6,9 – 14,2
l/100 km
5,9 – 8,6
l/100 km
8,5 – 14,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Kombi 2.0 SKYACTIV-G I-ELOOP 165KM 121kW
Mazda 6 III
Ostatnio zrobiłem trasę Szczecin- Cannes (FR) - Szczecin. Jechałem bardzo normalnie autostradami (pomiędzy 120 - 160 kmh). Zrobiłem dokładny test zużycia paliwa lejąc pod korek i "co paragon" kalkulując ile rzeczywiście spaliła (z resetem wskazań naturalnie) . Ponadto ciekawiło mnie na ile dokładnie pokazywane jest średnia z komputera pokładowego. Oto rezultaty: 52,67l na 698,3 km- co daje 7,54 l / 100km (komputer- 7,6 l/100) /// 49,96l na 729,2 km - co daje 6,85 l / 100 km (komputer - 6,7 l/ 100 km) /// 52,57 l / 800,2 km co daje 6,56 l / 100km (komputer 6,6). Wnioski: auto spala na trasie ok. 7 l / 100km i jego komputer bardzo dobrze zlicza średnią spalania.
10,7
Kombi Facelifting 2016 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
Mazda 6 III
Nie ma co się oszukiwać, że jest to super oszczędne auto. Silnik został stłumiony przez producenta, żeby sprostać wymaganiom EURO. Z 220-225KM został obcięty do 192KM. ASO oferuje odblokowanie pełnej mocy po wygaśnięciu gwarancji. Maksymalna średnia w cyklu mieszanym w trybie dynamic to 15, minimalna na trasie to 8, ale przeważnie na trasie przy prędkości przelotowej 140km/h mam średnią 9.5-10 l/100
9,2
Kombi 2.0 MZR-CD 140KM 103kW
Mazda 6 II
Tragedia. 7.8/100 na trasie przy max 120km/h. Błędów brak. Wszystko z autem ok. Po za tym skrzynia to gehenna, myślałem że opel robi najgorsze, ale mazda jest jeszcze gorsza. Światła w nocy to kpina, wolę jechać za kimś żeby mi doświetlal. Nie chcę wiedzieć ile pali to auto na mieście, ale pewnie poniżej 12 nie zejdzie bo ma jakie śmieszne Webasto. DLACZEGO NIE KUPILEM PASSATA...

Usterki Mazda 6

Liczba wpisów: 65
Braku mocy na 4,5,6 biegu i słabym przyspieszaniu
  • Mazda 6 II Sedan 2.0 MZR 147KM 108kW 2007-2010
  • silnik
Witam Posiadam Mazdę 6 2008 TS 2 Benzyna 147 KM anglika 56.000 mil (90.000 km) przejechane Auto rusza z piskiem wszystko ok 1, 2, 3 bieg później 4 5 6 bieg bardzo powoli nabiera prędkości przy pedale do podłogi powiedzmy ze jedziemy 60 mil/h i pedał do podłogi 10 sekund do 70 mil/h nawet czasami wskazówka prędkościomierza (przy gwałtownym naciśnięciu pedału gazu do deski) nie podnosi się przez 3 sek. Nie było tak aż do momentu wymiany oleju i filtra oleju i czyszczenia silnika z oleju cokolwiek to znaczy no i był jeszcze wymieniany płyn hamulcowy Przed tym wszystkim auto przyspieszało bardzo ładnie (np. jak się pulsowało pedałem gazu głowa odklejała się od siedzenia) Macie jakiś pomysł Olej zmieniałem (mechanik mam namyśli) bo auto kupiłem i nie miałem pojęcia kiedy poprzedni właściciel zmieniał olej był już czarny przepalony ale Mazda jeździła na nim wyśmienicie ;/ To główny problem 1. Co powoduje zbyt dużo oleju w silniku? 2. Czy olej nowy musi być trochę rozjeżdżony żeby dawał takie samie odczucia jak przed wymianą? 3. Mogli pomylić oleje i wlać zły który by dawał takie objawy? 4. W sumie zajrzałem jeszcze po wymianie tego oleju na świece żeby je policzyć do wymiany i tyle nie grzebałem przy nich ale zauważyłem że od korka oleju trochę im się rozlało i wpadło tam w te zagłębienie gdzie są świece czy może być jakieś powiązanie ( nie ma problemu z odpalaniem auta ) 5. Tak przedmuchałem auto na wszystkich biegach na max obrotach ? po piłowałem je trochę ale da się to tylko zrobić na 1, 2, 3 nic to nie zmieniło jeździłem 2 godziny więc silnik był rozgrzany 6. Dodam jeszcze ze auto przy tym braku mocy zachowuje się jakby jechało pod górkę o nachyleniu 15+ stopni (chociaż jedzie po prostej nie pochyłej drodze czyli jakby silnik dostawał większe obciążenie a nie przy spieszał ? słychać po jego pracy). - filter powietrza sprawdzony - ecu zresetowany ;/ - nie chlapie olej przy odkręconym korku i włączonym silniku Auto np. przyspiesza od 30 do 40 mil bardzo powoli na 4 biegu a później na 6 od 60 do 70 mil tez ociężale później jak się długo trzyma pedał do deski auto równym tempem przyspiesza ale tez nie ma rewelacji i nie jest tak jak było przed wymiana.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Odpalanie silnika.
  • Mazda 6 I Sedan 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Problem z odpaleniem silnika, który wystepuje przy każdej pogodzie. Czasami odpala od razu po przekręceniu zapłonu (rzadko się to zdarza ). W większości musze trochę pokrecic a jak odpali to tak jak by na za niskich obrotach i dopiero po chwili wchodzi na obroty. Podczas jazdy często zdarza mu się przy zmianie biegu spadek obrotow (jak by się przydławił ). Czy może to mieć związek z przygasaniem swiatel w momencie uruchamiania się wentylatorów ? ( mysle o regulatorze napięcia ) Proszę o sugestie bo do tej pory miałem tylko dizle. Dzieki za pomoc
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Silnik ma za duże obroty
  • Mazda 6 I Hatchback 2.0 MZR 141KM 104kW 2002-2005
  • silnik
Witam, mam problem z diagnozą mojej MADZI, iz po odpaleniu ''zimnego'' silnika obroty są zbytnio za wysokie ok 1500-2000 dodając że jest instalacja LPG Sekwencja. Gdy silnik troche sie rozgrzeje spadaja do 800-1000, oczywiście rozruch odbywa sie na benzynie, występuje nierówna praca silnika na biegu jałowym, przy np. gwałtownym cofaniu silnik skacze do ok 2000 obrotów i ma oznaki jak by się ''dusił'' czasami gaśnie. Wcześniej miałem większy problem z gaśnięciem na drogach szybkiego ruchu czy autostradach przy zjazdach i redukcji biegu zapalała sie kontrolka silnika i gasł. Więc wymieniłem wszystkie świece i przewody na nowe, oryginalne i gaśnięcie ustąpiło. teraz zdarza się naprawdę sporadycznie. lecz pozostał problem z wysokimi obrotami. Liczę na pomoc i Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 65
5,0
Hatchback 1.8 MZR 120KM 88kW
Mazda 6 I
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 201 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Witam mam mazdę 6 z 2004r. 1,8 benzyna 120 koni. Postanowiłem założyć gaz by oszczędzić. Zdecydowałem że założę w Tarnowie w BRC. Autko jeździ super, pali nawet na największych mrozach. Spadek mocy nieodczuwalny. No po prostu ekstra. Po 2 latach zaczęło brać olej. Po 3 latach na 2000 kilometrów wlewam około jednego litra. Super nawet nie muszę już zmieniać oleju(olej lałem...
4,5
Sedan 2.5 MZR 170KM 125kW
Mazda 6 II
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 18 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Witam. Mazdę mam już 3 lata i właśnie szykuję się do zakupu nowego modelu. Kupiłem ją w 2012 roku i od razu założyłem gaz. przejechałem przez 3 lata na gazie 50000km i gdybym pisał tą opinię miesiąc temu była by to najlepsza opinia o gazie. Zero utraty mocy ,dynamiki i problemów przez trzy lata. Regularny serwis gazu wymiana filtrów świec i jedna awaria wtrysku gazu to...
4,5
Hatchback 1.8 MZR 120KM 88kW
Mazda 6 II
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 143 tys. km
użytkowana przez: 22 tys. km
Jeżdżę od niedawna na instalacji BRC Sequent 32 zamontowanej w Mazdzie 6 z silnikiem 1.8 120 KM. Pierwsze odczucia są bardzo pozytywne, auto praktycznie pracuje bez zmian, równo trzyma obroty i ładnie się na nie wkręca. Spalanie 9l/100km, wychodzi mi połowę taniej niż na pb. Polecam zainteresować się montaż lpg bo na prawdę się opłaca.
Mazda 6