Szukaj

Informacje o Mazda 6

Lata produkcji: 2002 – teraz
Segment: Klasa średnia
Produkowany od roku 2002 model z segmentu D (klasa średnia). Mazda 6 zastąpiła znaną serię 626. Oba samochody miały wiele wspólnych elementów, m.in. platformę podłogową G-platform opracowaną we współpracy z Fordem. Mazda 6 jest jednym z najbardziej popularnych modeli Mazdy w ostatnich latach – z taśm produkcyjnych zjechało już prawie 2,5 mln egzemplarzy. Samochód otrzymał wiele wyróżnień w międzynarodowych konkursach. Do tej pory powstały trzy generacje Mazdy 6, ostatnia została wprowadzona na rynek w roku 2012. Usportowioną wersją auta jest Mazda 6 MPS (na Starym Kontynencie) oraz Mazdaspeed6 w Stanach Zjednoczonych. W Kraju Kwitnącej Wiśni Mazda 6 sprzedawana jest pod nazwą Atenza.
czytaj więcej
Powagosław

Fantastyczna robota projektantów Mazdy, którzy nie przestraszyli się własnych wizji studyjnych i umiejętnie przełożyli je na model produkcyjny. W ten sposób, niepostrzeżenie, powstał jeden z najatrakcyjniejszych wizualnie samochodów klasy średniej.

~Powagosław
Luzacjusz

Dzieło Japończyków skomentuję po amerykańsku: „Wow”. Kto by pomyślał, co? Mazda 6, jeszcze do niedawna auto dość eleganckie, ale zupełnie beznamiętne, dziś jest naładowane emocjami jak najlepsze odcinki „Mentalisty” z Red Johnem w roli głównej.

~Luzacjusz

Mazda 6 – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Mazda 6

Liczba ocen: 1 316
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~darwadarwa
Mazda 6 II
Hatchback Facelifting 2.0 MZR 155KM 114kW
auto u mnie od 10 lat (wiem, dłuuugo). kupiłem z przebiegiem dwudziestuparu tysięcy. i co? pozbyłbym się dziada, ALE robi wszystko, żeby go zostawić. przede wszystkim jest pewniakiem. wstaję i wiem, że odpali i jedziemy. ZAWSZE! przez 10 lat poza filtrami, olejem, wycieraczkami, ubezpieczeniem i przeglądami nie zaskoczył mnie finansowo. miał 2 wymiany akumulatorów, wymianę opon i matę do bagażnika. dobra, wyciągałem wgniotkę parkingową, ale to nie jego wina. nie jest idealny, nawet powiedziałbym, że jest przeciętny, ale czytając o filtrach gpf, dpf odechciewa mi się zmiany. zadbać o zabezpieczenie antykorozyjne, dobry olej co 10tys i zapominasz o aucie.
3,6
~A miało być tak pięknie.
Mazda 6 III
Sport Kombi Facelifting 2018 2.0 Skyactiv-G 145KM 107kW
Auto zakupione w oparciu m.in. o opinie z tego portalu. Dochodzę do wniosku, że panuje pewien mit lub może już legenda o bezawaryjności tego modelu. A prawda jest zupełnie inna. Auto koroduje w zastraszającym tempie, rdza na mocowaniach drzwi, korozja elementów podwozia. Naprawdę? Auto ma 2 lata. Bardzo cienka warstwa lakieru, więc auto się szybko rysuje i powstają odpryski, które szybko pokrywają się rdzawym nalotem. Kolejny mit = bezawaryjność. Problemy z kolumną kierowniczą, ciągłe wibracje i drgania. Ogólnie temat drgań kierownicy w tym modelu doczekał się wielu postów. Szybkie zużycie elementów zawieszenia. Nieco się to kładzie cieniem na legendarnej bezawaryjności. Skrzynia może i starego typu, ale naprawdę słabo ciągnie to auto, kiepsko zmienia biegi, trzeba naprawdę się wczuć w to auto, aby zachować płynność. Moc silnika za mała = brak turbo. Auto z dołu jest strasznym mułem i jest to jego wada a nie zaleta. Tyle z minusów. Plusy teraz. Piękna linia nadwozia, z wyszukaną stylistyką i dbałością o detale. Znakomite wykonanie kabiny, jakość materiałów genialna w porównaniu do konkurencji. Miękkie i trwałe obszycia skórzane tunelu, boczków i listwy przedniej robią robotę. Świetne, minimalistyczne, choć bardzo rozbudowane, multimedia. Nie wieszają się, działają płynnie. Znakomita ilość elektroniki, która jest powtarzalna w pracy wprowadza do tej konstrukcji nowoczesność. Systemy są naprawdę ok. Wnętrze i linia nadwozia jak w premium. I najważniejsze, to auto zaczyna żyć od 3000 obrotów, czyli od 140 km/h, a swoją optymalną granicę osiąga przy prędkościach 160. Wtedy wkleja się w drogę, jest ciche, zrywne i niesamowicie stabilne. Są 2 twarze tej mazdy. "Ślicznotka z pięknym biustem, ale jednocześnie niemrawym charakterem, której niestety trzeba polać, żeby się rozpromieniła". Tak określę przyśpieszanie, pracę skrzyni, wycie silnika w ruchu około miejskim i na dojazdach. No nic, to nie jest auto na 2024 rok i pewnie dlatego zamknęli produkcję tego egzemplarza.
4,9
~LW
Mazda 6 III
Sedan Facelifting 2018 2.5 Skyactiv-G 194KM 143kW
Wersja 20th Anniversary, niemal wyłącznie długie trasy. Szczerze mówiąc, to bałem się tego zakupu. Nie miałem wcześniej Mazdy, nasłuchałem się o korozji, ponadto gdy "objeżdżałem" poprzednią wersję w 2016 roku, zniechęciło mnie słabe wyciszenie które w 2018 wyraźnie poprawiono. Niemniej zawsze uważałem że są jednocześnie piękne i niepozorne, a ja lubię takie klimaty. Kupiłem ją bo moim zdaniem to ostatni nie kojarzący się z nadmiarem pieniędzy samochód z dużym, niewytężonym, nowoczesnym sinikiem bez zbędnych bzdur. Myślałem o Insigni (dobrze znam i cenię), ale już nie produkowano wersji którą chciałem. Rozważałem Audi, jednak lektura zamieszczonych tu opinii użytkowników z przebiegami pow. 100.000 km mnie odstraszyły. Jeżeli ktoś po 100 tys. km nie chce kupić samochodu ponownie, to ma dobre powody bo już nieźle zna swój samochód. Mazda 6 ma kilka drobnych wad wymagających przyzwyczajenia. Np. ładna lecz zbędna ozdobna listewka w oparciu fotela. Mając nadwyrężone kolano, przy wsiadaniu musiałem się nieświadomie o nią oprzeć ręką i ją złamałem. Listwę oczywiście, nie rękę. Koszt to 150 PLN plus rozbieranie fotela. Poważniejsze: - Brak możliwości regulacji wysokości podpórki pod prawy łokieć. Musiałem się przyzwyczaić. Gdy się przesiadam z Kodiaqa, od razu mi jej brakuje. - Nagłośnienie BOSE po prostu słabe. Wiedziałem o tym wcześniej ale w tej wersji ono jest i już. - Regulacja położenia kierownicy na długość. Mam długie nogi więc przydałby mi się może centymetr. - Panel dotykowy działa tylko na postoju. Pokrętło a'la BMW działa super, ale wolałbym dotyk. - Pamięć fotela przywołasz tylko na postoju. Podczas jazdy nie przywołasz innego ustawienia. Fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne bardzo dobrze wykonane. Oczywiście trzeba to kontrolować, jak w każdym samochodzie który chce się zostawić sobie na długo. Wykończenie, wygoda i przyjemność z przebywania w nim naprawdę na poziomie wyższym niż gdzie indziej za podobną cenę. Mam porównanie z kilkoma droższymi i nie przesadzam. Ostatni raz tak się czułem w topowej wersji starej Camry V6GX i w topowej wersji ostatniej Insigni. Dawno nie polubiłem samochodu tak jak tej Mazdy. Wstaję o 4:00 bo mam jechać w drugi koniec Polski, a tu buźka mi się śmieje. Zmieniam często olej i zamierzam dłuuugo nią jeździć.

Usterki Mazda 6

Liczba wpisów: 107
Zapiekający się sworzeń w zacisku hamulca ręcznego - hamulec nie odbija.
  • Mazda 6 III Kombi 2.0 SKYACTIV-G 165KM 121kW od 2012
  • układ hamulcowy
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 0
Podczas użytkowania po kilku latach hamulec ręczny zaczął wyraźnie powodować usterkę w postaci nieodbijania ręcznej dźwigni. Powodem było brak odpowiedniego uszczelnienia sworznia w zacisku hamulcowym naprawa polega na regeneracji zacisku. Naprawa samemu w garażu polegała na zdjęciu koła i rozruszaniu sworznia i smarowania go dostępnymi środkami smarującymi ale wcześniej próba odrdzewienia tego elementu ponieważ usterkę powodowało właśnie utlenianie się stali i zapieczenie sworznia wewnątrz zacisku. Naprawa pomagała na kilka miesięcy.
1 komentarz
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Pojawiające się błędy SCBS, i-stop, check engine, TCS, TPMS
  • Mazda 6 III Kombi Facelifting 2016 2.2 SKYACTIV-D I-ELOOP 150KM 110kW 2016-2018
  • inne
  • 150 tys. km
Witam. Podczas jazdy (niema reguły kiedy) załączają się na wyświetlaczu wszystkie wymienione błędy. Od SCBS,i-stop, tcs, tpms do abs. Auto wchodzi w tryb awaryjny. Automatyczna skrzynia biegów z trudnością przerzuca bieg na wyższy/niższy, manualnie nie da się zmienić biegów. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu auta błędy kasują się i jest możliwość dalszej jazdy. Ponowne załączenie się błędów nastepuje w nie oczekiwanych momentach. Niema reguły kiedy. Raz z 2 minuty jazdy, raz za kilka godziny. Mechanik po podłączeniu komputera widzi masę błędów i nie umie określić co jest przyczyną. NIE polecam...
Problem rozwiązany
7 komentarzy

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 76
5,0
Mazda 6 I
Hatchback 1.8 MZR 120KM 88kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 201 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Witam mam mazdę 6 z 2004r. 1,8 benzyna 120 koni. Postanowiłem założyć gaz by oszczędzić. Zdecydowałem że założę w Tarnowie w BRC. Autko jeździ super, pali nawet na największych mrozach. Spadek mocy nieodczuwalny. No po prostu ekstra. Po 2 latach zaczęło brać olej. Po 3 latach na 2000 kilometrów wlewam około jednego litra. Super nawet nie muszę już zmieniać oleju(olej lałem...
4,5
Mazda 6 II
Sedan 2.5 MZR 170KM 125kW
homologacja: Z.U.P."AUTO-GAZ"
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 18 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Witam. Mazdę mam już 3 lata i właśnie szykuję się do zakupu nowego modelu. Kupiłem ją w 2012 roku i od razu założyłem gaz. przejechałem przez 3 lata na gazie 50000km i gdybym pisał tą opinię miesiąc temu była by to najlepsza opinia o gazie. Zero utraty mocy ,dynamiki i problemów przez trzy lata. Regularny serwis gazu wymiana filtrów świec i jedna awaria wtrysku gazu to...
4,0
Mazda 6 III
Sedan 2.5 SKYACTIV-G I-ELOOP 192KM 141kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO OMEGAS
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Instalacjaużytkowana głównie w trasie, spalanie na poziomie 8-9l LPG +1,5l Pb przy prędkościach do 140. Instalacja niezawodna i oszczędna, jedynie obsługi co 15tys. Bardzo udane połączenie, Samochód dynamiczny, brak ubytku mocy.
Mazda 6