Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Volkswagen Golf IV 1.9 SDI 68KM 1997-2003 - Oceń swoje auto

Volkswagen
Golf
IV
Wybierz
nadwozie
1.9 SDI 68KM 1997-2003
lista nadwozi Volkswagen Golf IV
Volkswagen Golf IV Hatchback - Oceń swoje auto Hatchback

(1007 ocen)

Volkswagen Golf IV Kombi - Oceń swoje auto Kombi

(273 oceny)

Więcej

Podsumowanie 35 ocen tego auta

Oceny Volkswagen Golf IV 1.9 SDI 68KM 1997-2003

, produkowany od
do
roku
Średnia ocena
4,03
1% gorzej niż w segmencie Ni?sza klasa ?rednia (4,06)

Całokształt

Całokształt
4,26

Mechanika

Silnik
4,17
Skrzynia biegów
3,63
Układ jezdny
4,34

Komfort

Widoczność
4,14
Ergonomia
4,23
Wentylacja i ogrzewanie
4,00
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,03
Wyciszenie
3,34

Ekonomiczność

Koszty utrzymania
4,43
Stosunek jakość/cena
3,97

Niezawodność

Drobne usterki
3,94
Poważne usterki
3,91

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
82%
18%
NIE
na podstawie 33 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Zawieszenie

Uk?ad hamulcowy

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Uk?ad elektryczny

Karoseria

Silnik

Filtr

Lista 35 ocen

4,69
dodano 15.08.2014 przez

Golfa kupiłem sprowadzanego z Holandii za bardzo atrakcyją cene jak na tamte czasy, bo 14tys zł z przebiegiem 193tys km Autem zrobiłem 190tys km. 90% miasto, a 10% trasa. Samochód albo do jazdy po mieście albo dla bardzo cierpliwych w trase. Temu silnikowi nic nie można zarzucić bo spalanie współmierne do osiągów. Żeby po mieście w centrum auto spaliło więcej jak 6,5l trzeba sie postarać naprawdę bardzo. Po trasie 100-120 km/h 3,5 - 4 litry. Co prawda zawsze zalewałem auto orlenem vervą albo shellem vpower. Brak turbiny egra, dwumasy, dpfu i innych wynalazków czyni ten silnik naprawde bezawaryjnym. Przez cały okres eksploatacji w silniku kompletnie nic nie wymieniłem, poza wymianami eksploatacyjnymi, o czym dalej napiszę. Jak na taki przebieg i stan Polskich dróg auto spisało się znakomicie. Zaraz po zakupie w 2008roku wymieniłem zamki (standard - awarie mikrowłączników) - koszt 100zł za wszystkie zamki drzwi. Wymieniłem takżę tarcze, klocki i płyn hamulcowy oraz linke ręcznego. Po 3 latach jazdy po Warszawskich ulicach przyszedł czas na wymiane zawieszenia przedniego (amortyzatory, łożyska amortyzatorów, poduszki amorów, sworznie, silentblocki - wszystko FEBI bilstein i LEMFOERDER) - całkowity koszt 420zł Przy trzeciej wymianie rozrządu wymieniłem wszystkie trzy uszczelniacze wałków, bo już z nich ciekło. Silnik to pancerna i niezniszczalna jednostka napędowa, której konstrukcja sięga końca lat 80tych. Jeżeli ktoś jeżdzi w miarę normalnie i nie ma zamaru z każdych świateł ruszać z piskiem opon, to ten samochód jest idealny. Szczerze polecam, bo jednak niemiecki diesel to niemiecki diesel. W końcu nie bez przyczyny Rudolf Diesel był Niemcem :)

więcej »
4,69
dodano 06.12.2012 przez

Jeśli komuś nie zależy na dużej mocy lubi spokojną płynna jazdę,jeżeli komuś nie przeszkadza głośniejszy klekot na wolnych to jest to naprawdę najlepszy silnik diesla od VW.Brak dwumasa,turbiny,pompowtryskiwaczy,przepływomierza czynią ten silnik bezobsługowym i bardzo ekonomicznym.Polecam kierowcom którzy nie maja kompleksów,śmieją się z idiotów wyprzedzających na chama wszystko co przed nimi.Auto dla zrównoważonych a nie dla debili drogowych.Ubolewam że VW przestał produkować te jednostki.Dlaczego?Brak serwisowania,wieczna żywotność części i podzespołów a to jak wiemy koncernom motoryzacyjnym się nie podoba. Autko cudeńko,fakt że mój to kompletny golas ale wszystko w nim pracuje równo płynnie i trzyma się kupy , oleju nic nie bierze a leje 5W30, nie kopci i odpala po mroźnej nocy od razu. Spalanie w cyklu mieszanym u mnie wychodzi 4,8-4,9 l na 100km. Ja tym autem jestem zachwycony.Nowoczesne diesele są ciche i dynamiczne ale ich silniki są bardzo awaryjne a to ogromne koszty napraw.Powiedzenie"jak dbasz tak masz" najlepiej odzwierciedla stan każdego samochodu a w przypadku Golfa IV SDI "dbasz" oznacza "wieczność" :)

więcej »
3,62
dodano 19.09.2015 przez

Golf IV z silnikiem 1,9 SDI został zaprojektowany tak, aby maksymalnie zredukować koszty utrzymania z pozbawieniem całkowitej dynamiki. Wyprzedzanie to tylko dla kierowców co potrafią dobrze redukować biegi. Ciężko znaleźć zadbane auto, jest to prawie niemożliwe. Sam kupiłem auto z 3 ręki i dołożyłem do niego 1/3 ceny na rozmaite usterki, zacząwszy od hamulców bezpieczników, kończąc na termostacie i wszech obecnej rdzy. To wszystko ukazało się w przeciągu dwóch miesięcy, miałej pecha. Ale pomimo, że wszystkie elementy eksploatacyjne dały się we znaki, głównie elektryka, to silnik i zawieszenie jest najlepsze w klasie. Auto wbrew opiniom nadaje się na autostrady, gdyż jak ktoś ustawi tempomat na 90km/h to spalanie jest w granicach 4,8 a jak zmniejszy się do 84 to wyszło mi 4,6. Auto ogólnie dla ludzi, którzy chcą w miarę oszczędnie przedostać się z punktu a do b.

więcej »
4,08
dodano 14.09.2011 przez

Samochód kupiłem w 2005 roku za 22.000 był uderzony, do dziś nim jeżdżę przejechałem odkąd mam auto 120.000 tyś , obecnie ma 188.000 , chodzi jak żyleta. Z mechanicznych napraw które mnie spotkały to wymiana pompy wspomagania oraz maglownicy, koszt około 1000 zł - przez 5 lat.

więcej »
4,46
dodano 31.01.2009 przez

Volkswagen wypuścił SDI nie dla oszczędnych ale dla skner;D i to mu sie chyba udało. Niskie spalanie, wygoda zadowalająca, brak poważnych usterek i funkcjonalność, dobra ergonomia to co cechuje Golfa SDI. Jestem bardzo zadowolony bo właśnie takiego auta szukałem. Szczerze polecam

więcej »
4,46
dodano 27.01.2013 przez

Ogólnie auto bardzo dobre, przy dbaniu o podstawowe rzeczy jak wymiana oleju, filtrów i rozrządu silnik odwdzięczy się długowieczną żywotnością i nigdy cię nie zawiedzie. Polecam osobom, szukających taniego w eksploatacji wozidła,a nie wyścigówki.

więcej »
3,85
dodano 05.07.2015 przez

przy 220 tys km silnik do remontu i sprzęgło do wymiany , mechanik powiedział że może ktoś przekręcił licznik , ale jeśli tego nie zrobił to to jego żywotność to mit , zamki strasznie się psują największy plus za zawieszenie nie do zajechania

więcej »
4,23
dodano 25.11.2015 przez

Jestem bardzo zadowolony z samochodu i prawdopodobnie gdyby były one jeszcze produkowane z tym silnikiem to zdecydowałbym się na zakup nowego. Oszczędny silnik, prosta konstrukcja, wiele napraw można przeprowadzić samemu.

więcej »
4,23
dodano 25.06.2009 przez

Volkswagen ma silniki nie do zajechania.1.9 SDI to bardzo oszczedny silnik jak na tamte lata.Oczywiście za kilka lat będzie wymagał remontu jak każdy samochód. Jak narazie bezawaryjny!!!

więcej »
4,23
dodano 15.10.2015 przez

jestem drugim właścicielem w kraju ale po sprowadzeniu licznik na pewno był kręcony dlatego realny przebieg to według mnie ok. 100 tys. km więcej. Mimo to nie czuć tego przebiegu.

więcej »