Szukaj

Informacje o Peugeot 407

Lata produkcji: 2004 – 2011
Segment: Klasa średnia
Model należący do klasy średniej (segment D) produkowany w latach 2004-2010. Zastąpił popularnego Peugeota 406 i podobnie jak on, bardzo szybko zdobył silną pozycję na rynku, stając się jednym z najchętniej kupowanych aut w swojej klasie w Europie. Model zdobył też wiele nagród (m. in. w plebiscytach Am&S oraz „Auto Bild”). Pierwowzorem „407-ki” był prototyp o nazwie 407 Elixir przedstawiony w 2003 roku. W 2008 roku samochód został poddany face-liftingowi. W 2011 roku został zastąpiony przez model 508.
czytaj więcej
Powagosław
Wizualnie bez zarzutów, sylwetka wręcz modelowa. Komfort i bezpieczeństwo jazdy – również na piątkę. Modelem 407 Peugeot wysoko zawiesił poprzeczkę w klasie średniej. ~Powagosław
Luzacjusz
Wersja przed faceliftingiem była za… zasadniczo kapitalna. Nowy 407 też byłby w pełni ok, gdyby nie te światła przypominające oczy wściekłego sprzedawcy sajgonek. Wyjątkowo wybaczam, ale Peugeot, why? ~Luzacjusz

Peugeot 407 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Peugeot 407

Liczba ocen: 526
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(79%)

Zalety

+ Karoseria + Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Koszty utrzymania - Drobne usterki

Wybrane oceny

3,6
~iFeel
Coupe 2.7 V6 24V HDi FAP 204KM 150kW
Peugeot 407
Samochód dynamiczny i teoretycznie bezproblemowy wbrew temu co inni piszą na temat tego modelu jeżeli odpowiednio o niego dbamy. Auto użytkuje od 3 lat i od początku eksploatacji oprócz wymiany klocków, tarcz i oczywiście oleju to auto jest bezobsługowe (nie wliczam w to FAP i EGR bo problem z tym jest w każdym aucie z silnikiem diesel wyposażonym w te ustrojstwa). Wszystkie opinie na temat wycierających się panewek czy innych awarii wywodzą się z tego że ktoś próbował testować żywotność silnika nie wymieniając regularnie olej co doprowadza właśnie do takich awarii. Auto jak na swoją wagę (1850kg) pali na prawdę mało. W trasie na autostradzie przy prędkości 140km/h na tempomacie komputer wskazywał średnie spalanie na poziomie 6,5l/100km. W mieście przy dojeździe do pracy (10km) spalanie mam na poziomie 8,5l/100km, a wcale nie staram się jeździć EKO. W zimę do wyników należy doliczyć 1l ze względu na czas rozgrzania silnika. Od siebie polecam ten samochód z takim silnikiem. W tej cenie nie znajdzie się drugiego takiego Coupe.
4,8
~Michał Wiśniewski
SW 2.0 HDi 136KM 100kW
Peugeot 407
Obawiałem się przy zakupie tego diesla a okazał się strzałem w 10. Jeździłem wcześniej kilkoma modelami Audi, Fordem, Citroenem, Mitsubishi, prawie nowym Hyundaiem... Efekt taki że muszę naprawdę dobrze ocenić te wg mnie pancerne auto. Tyle piszą o zawieszeniu. Ok tył to wielowahacz ale... U mnie jest wciąż oryginał 13lat !!! Przód to też końcówki, łączniki itd wszystko po 40-60zl. Dodam tylko że w audi wymieniałem standardowo co 1,5-2 lata całe przednie zawieszenie min 1200-1500zl. Silnik chodzi pięknie i równo. Zima na klimie w mieście max 6.8-7.2litra a trasa ok 5-5.5l. Żadnych klekotów, lejących wtrysków jak w poprzednich autach. Sprzęgło delikatnie słychać jak się depnie przy 80-90kmh na 6-tym biegu ale sporadycznie, te auta lubią jak się je kręci na obroty i po prostu 6 bieg zmienić jak mamy 2000+ obr i min 90kmh. Fapa raz dolewalem i czyścili mi preparatem cały filtr. Cały zabieg ok 700-800zl i spokój na kolejne parę lat. Elektronika hmmm no jest i działa
4,4
~Mateusz
Sedan 2.0 HDi 136KM 100kW
Peugeot 407
Samochód uzytkuję od 2 lat, zakupiony przy przebiegu 250 tys km, zatem przejechane powyżej 60 tysięcy. Plusy to na pewno komfort jazdy, samochód przy 170 km /h chodzi cicho, można prowadzić normalna rozmowę. Ponadto pojemny bagażnik oraz dużo miejsca w środku zarówno dla kierowcy jak i pasażerów. Samochód dość zrywny, ładnie łapie prędkość ale stworzony Do dostojnej jazdy a w razie konieczności dynamicznego wyprzedzania. Do tej pory nie miałem jakichkolwiek problemów stricte z silnikiem. Dotychczasowe usterki: 1. Regeneracja DPF 1100 ZŁ 2. Rozrząd (nie jest to usterka, ale wymienić trzeba było zgodnie z zasadami) 1100 zł. 3. Wymiana dwumasy wraz z całym zestawem (tarcze, sprzęgło) 2300 zł. 4. Drobne naprawy zawieszenia typu łożyska itp 100-400 zł. 5. Zerwana cześć stabilizujaca w skrzyni biegów 80 zł. Ogólnie jeżeli dba się o ten samochód, dokonuje regularnych wymian filtrów, oleju itd, samochód działa bez zarzutów.

Raporty spalania Peugeot 407

Liczba raportów: 603
Średnie spalanie dla Peugeot 407
8,0 – 13,4
l/100 km
5,7 – 29,2
l/100 km
9,1 – 13,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,5
Coupe 2.7 V6 24V HDi FAP 204KM 150kW
Peugeot 407
Samochód dynamiczny i teoretycznie bezproblemowy wbrew temu co inni piszą na temat tego modelu jeżeli odpowiednio o niego dbamy. Auto użytkuje od 3 lat i od początku eksploatacji oprócz wymiany klocków, tarcz i oczywiście oleju to auto jest bezobsługowe (nie wliczam w to FAP i EGR bo problem z tym jest w każdym aucie z silnikiem diesel wyposażonym w te ustrojstwa). Wszystkie opinie na temat wycierających się panewek czy innych awarii wywodzą się z tego że ktoś próbował testować żywotność silnika nie wymieniając regularnie olej co doprowadza właśnie do takich awarii. Auto jak na swoją wagę (1850kg) pali na prawdę mało. W trasie na autostradzie przy prędkości 140km/h na tempomacie komputer wskazywał średnie spalanie na poziomie 6,5l/100km. W mieście przy dojeździe do pracy (10km) spalanie mam na poziomie 8,5l/100km, a wcale nie staram się jeździć EKO. W zimę do wyników należy doliczyć 1l ze względu na czas rozgrzania silnika. Od siebie polecam ten samochód z takim silnikiem. W tej cenie nie znajdzie się drugiego takiego Coupe.
6,3
SW 2.0 HDi 136KM 100kW
Peugeot 407
Kupujac go rozwazalem vectre c i paseratti b5 fl. Skusil mnie nowy wyglad i wyposazenie. Teraz juz wiem ze im wiecej elektryki tym gorzej. Zarowki z przodu,od miesia a do pol roku wytrzymywaly,ciagle cos piszczy od tylnich swiatel,damochod ociezaly,powolny. Z tylu malo miejsca. Wymienialem czujniki abs-3,pompe wspomagania-2 razy,przeguby,i inne pierdoly. W dwa lata 7 tys wrzucilem i sprzedalem. Klamki zima prawie wszystkie na ostatnich silach przed urwaniem,tylnia wycietaczka i ekran od klimy standardowo nie dzialaly.Plusy to mega wygoda z przodu,polskory to tez fajna sprawa,wygodne fotele i panorama. kolega mial puzniej takiego i to samo mowil. Silnik super chodzil i bezproblemowo. Na emeryta 4 litry,trasa 5.5,autostrada kolo 6.5 a kolo domu zima 7 czyli jak na ta mase to super. Teraz kupilem mondei mk4 z tym samym silnikiem i jest sporo zywszy. Pali kolo 6 litrow przy 140 koniach w dieslu. Tylko ze tu nic mi nie piszczy i z tylu moga tez wysokie osoby usiasc. W skrocie fajne auto,ale chyba trzeba dobrego elektryka miec pod reka zeby te kontrolki ogarn.
6,7
SW 1.6 HDi FAP 109KM 80kW
Peugeot 407
Spalanie na plus. Niestety samochodem nie poszalejemy. Bagażnik bardzo pakowny, przewiozłem w środku nawet wózek boczny od zabytkowego motocykla, ale było to na styk. Właściwości jezdne średnie. Najgorsze w tym Peugeocie były ciągłe usterki od wtrysków po turbinę aż po dwumasę. Dla mnie był to samochód skarbonka bez dna. Dodatkowo często paliła się kontrolka check engine, chyba przypadłość Francuzów, bo znajomy ma citroena i to samo, wyświetla błędy silnika pomimo ich braku. Niejeden mechanik miał zagwostkę o co chodzi. Podsumowując po płaceniu kupy pieniędzy na utrzymanie postanowiłem sprzedać i kupić Audi A4 b6 z 2 litrową benzyną. Jeżdżę nią już 2 lata i wymieniłem rozrząd, 3 razy olej z filtrami, świece zapłonowe i łożysko w kole. Czyli brak problemów. W przyszłości jedynie Audi, Bmw lub Honda

Usterki Peugeot 407

Liczba wpisów: 50
Klapy mieszalnika powietrza
  • Peugeot 407 Coupe 2.7 V6 24V HDi FAP 204KM 150kW 2005-2009
  • układ chłodzenia
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Typowa usterka występująca we wszystkich Peugeotach 407. W nagrzewnicy występują klapy które w zależności jak są ustawione dają do kabiny ciepłe lub zimne powietrze. Niestety po latach tracą one smarowanie i zaczynają cięzej chodzić co powoduje złamanie ich na osi. Po tej awarii tracimy możliwość regulowania temperaturą. Na szczęscie jest w tej chwili wiele serwisów które usuwają tą awarie - koszt 500zł. Warto sprawdzić lub zapytać sprzedającego o te awarie przed kupnem samochodu czy już taka u niego wystąpiła.
4 komentarze
stukanie jakby pochodzące od silnika, ale nie ma pewności
  • Peugeot 407 Sedan 2.0 16V 136KM 100kW 2004-2006
  • silnik
po ok.5 min od uruchomienia "zimnego" silnika sporadycznie pojawiają się stuki w rytmie "małego traktora", które po ok. 1 min. znikają i jest to sytuacja już nie do sprowokowania. Występuje to losowo i rzadko, drugi raz w okresie ok. 10 dni. Na pewno nie jest to efekt pochodzący z kół. Nic złego ponadto się nie dzieje, żadnych lampek kontrolnych ani komunikatów na komputerze nie ma. Po ok. 1 min efekt ustaje i jest wszystko OK. Jest to głośne, bo ludzie się za mną oglądają. Może ktoś trafił na podobne efekty i mógłby coś podpowiedzieć ? ? ?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
nie wyłącza się wentylator klimy
  • Peugeot 407
  • układ chłodzenia
Witam -mam 3 letniego peugeota 407. Po przejechaniu krotkiej nawet trasy (5-10min) mimo wciaz zimnego silnika, po wylaczeniu silnika nadal chodzi wentylator i wylacza sie dopiero po dluzszym czasie. Czasami doprowadza do prawie calkowitego rozladowania akumulatora. Czy to wina czujnika odpowiedzialnego za wlaczanie wentylatora? Czy ktos wie ile moze kosztowac naprawa i co praawdopodobnie trzeba wymienic? Czy to moze byc spowowdowane czyms innym? Obecnie po zatrzymaniu samochodu podnosze maske i zdejmuje na sekunde kleme w celu zatrzymania wentylatora ale wiem ze nie jest to dobre na dluzsza mete. Najciekawsze jest to ze po podpieciu klemy po sekundzie na miejsce,zapaleniu ponownym silnika ,a nastepnie zastopowaniu wentylator sie juz nie wlacza? Czy ktos moze wiedziec jaka jest przyczyna? Dziekuje za pomoc POzdrawiam tak się nigdy nie działo
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 27
4,5
Sedan 1.8 16V 125KM 92kW
Peugeot 407
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 41 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Działa idealnie. Zaoszczędzone ok 20 000zł przez 3 lata (na czysto po odliczeniu wszelkich kosztów montażu, przeglądów i dodatkowych badań tech). Zainstalowałem LPG zaraz po zakupie i użytkowałem przez ok 100 000km (przez okres 3 lat). Auto po tym okresie działa wspaniale, nie wykazuje żadnych śladów zużycia. Nigdy nie miało awarii zarówno LPG jak i całego samochodu. Jestem...
5,0
Sedan 2.0 16V 140KM 103kW
Peugeot 407
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Witam, jeżeli ktoś się zastanawia czy warto kupić 407... Warto!!! Mojego lwa zagazlowalem instalacja lpg-tech chodzi jak marzenie. Autko wyposażone w silnik 2.0 143 km po założeniu instalacji zmierzone na hamowni roznica całe 2 km ... Chyba nie wymaga komentarza. spalanie jak na tak spore autko bardzo rozsądne w cyklu mieszanym ok 10l gazu. Długo się zastanawiałem przed...
5,0
SW 2.0 16V 140KM 103kW
Peugeot 407
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC
przebieg: 126 tys. km
użytkowana przez: 52 tys. km
Fajne, rodzinne auto z moim zdaniem bezawaryjnym silnikiem. Instalację lpg jaką zamontowałem jest Sequent 32 od Brc. Silnik pracuje równo zarówno na lpg jak i Pb. Często autem długie trasy i nie mam z nim problemów. Obsługa i eksploatacja bezproblemowa!
Peugeot 407