Szukaj

Informacje o Subaru Forester

Lata produkcji: 1997 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 1997 model, należący, począwszy od trzeciej generacji, do klasy średniej wielkości SUV-ów (segment I), wcześniej zaliczany do klasy kompaktowych crossoverów. Inspiracją dla stworzenia Subaru Forestera był oferowany jedynie w Japonii, uterenowiony wariant modelu Impreza (z którą jest powiązany do dnia dzisiejszego) w wersji z roku 1996 – Gravel Express. Pierwowzorem auta był także przedstawiony w roku 1995 prototyp o nazwie Sutoriga. Wedle japońskiej marki, nazwa Forester znaczy „mieszkaniec lasu” („resident of the forest”). Czwarta generacja Subaru Forestera została wprowadzona na rynek w roku 2013.
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz

Subaru Forester – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Subaru Forester

Liczba ocen: 396
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Koszty utrzymania

Wybrane oceny

4,7
~YA
Terenowy 2.5 175KM 129kW
Subaru Forester IV
Duży przestronny suv, dla rodziny, na wypady wakacyjne, weekendy i na co dzień. Dobrze również spisuje sie w mieście i ż łatwością można parkować lub zawracać w wąskich zakamarkach i małych przestrzeniach. W terenie również daje radę, osobiście testuje i wiem ile pojazd potrafi na mocnych pojazdach, piasku pustyni , w głębokim błocie czy zaspach snieznych. Duży prześwit 23 cm, daje naprawdę duże możliwości. Pojazd również bardzo dobrze trzyma się drogi w lukach i zakrętach. Wysoka pozycja za kierownicą daje komfort prowadzenia i wpływa na lepszą widoczność. Cztery wysokie osoby nie muszą się martwić o komfort podróżowania. Również bagażnik ma dość duża przestrzeń na skasowanie całej rodziny. Jest to mój drugi Leśnik i osobiście polecam osobom które szukają uniwersalnego pojazdu z charakteten nie tylko rodzinnego.
3,5
~striker
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Subaru Forester III
Świetne auto, doskonale się prowadzi, dość sztywny i twardy, jak na SUV'a (prowadzeniem i twardością bije na głowę Q5), drogi trzyma się jak przyklejony. Z pewnością nie jest to auto do jazdy po lesie, co mogłaby wskazywać nazwa modelu. Przestronny. Słabo wyciszony fabrycznie, audio woła o pomstę do nieba, tak samo, jak materiały użyte we wnętrzu - plastiki twarde (ale nie trzeszczą), lakierowane elementy łatwo się ryszą. Fotele się wycierają - boczki, natomiast część pod 4 literami łatwo mechaci. Diesel z aspiracjami benzyny - kocha wysokie obroty, jest bardzo dynamiczny ale ... zarazem awaryjny: - Jaja z sprzęgłem w pierwszych latach produkcji ( SIP zmieniło soft ECU aby nie palono sprzęgieł, osoby, które miały przyjemność Subaru Boxer Diesel (SBD) z pierwszych lat produkcji twierdzą, że ten silnik został wykastrowany przez zmianę oprogramowania). - Jeszcze większe jaja z panewkami głównymi - do rocznika 2011 było wiele przypadków przekręcenia panewki - koszt naprawy rzędu 25 - 30 tysięcy złotych. W 2011 roku mówi się o nieoficjalnych poprawkach konstrukcyjnych. - Problemy z DPF, z którymi obecnie i ja się borykam.
4,6
~beretman
Terenowy Facelifting 2.0i 150KM 110kW
Subaru Forester IV
Auto kompletne, zarówno dla kierowcy lubiącego prowadzenie jak i ceniącego łatwość użytkowania na codzień. Fantastyczne właściwośći jezdne, nieosiągalne przez wikęszość aut z napędem "4x4", które się docenia nie tylko zimą. Bardzo funkcjonalne nadwozie, zapewnia dosonałą widoczność na wszystkie strony i umożliwia spakowanie wszystkiego czego potrzebujemy np. na wakacje. Dobre wyposażenie, za które inne marki liczą dodatkowo, co sprawia, że obiektywnie cena jest naprawdę rozsądna. zwłaszcza w akcji "Zima", gdzie Subaru w m-cach zimowych funduje do każdego modelu komplet markowych "zimówek".

Raporty spalania Subaru Forester

Liczba raportów: 456
Średnie spalanie dla Subaru Forester
8,4 – 12,7
l/100 km
6,8 – 7,3
l/100 km
10,0 – 16,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,7
Terenowy Facelifting 2.0 XT 241KM 177kW
Subaru Forester IV
Posiadam wersję amerykańska o mocy 250 kuców w wersji Turing (Platinium na Europę). Fantastyczne auto rodzinne dające niesamowitą frajdę z jazdy. Co do spalania: nawet w mieście (stolica) można zejść ze zużyciem poniżej 10l (kwestia jak najbardziej płynnej jazdy). Plusy: silnik i napęd, trakcja, przestronna kabina, ergonomia i wiele innych... Minusy: spora ilość twardych materiałów (choć są genialnie spasowane), fotel z minimalnie za krótkim siedziskiem i ze słabym trzymaniem bocznym, fotel pasażera z ograniczoną regulacją.
10,1
Kombi 2.0 X 158KM 116kW
Subaru Forester II
Auto rewelacyjne. Spalanie LPG 10-11 L. Polecam silniki EJ20F z utwardzanymi gniazdami zaworowymi, gdzie mamy spokój z regulacją zaworów i cieszymy się niskimi kosztami:) Brak turbiny to też brak dodatkowych kosztów :) Przejechałem nim póki co 90.000 km i w tym czasie do wymiany była jedynie sonda lambda i gumy zawieszenia. Ceny napraw naprawdę niewysokie, są zamienniki wszystkiego, ale generalnie auto bezawaryjne. Jeśli ktoś dba o napędy (nie jeździ agresywnie i dużo po śliskim terenie to posłużą bezawaryjnie baaardzo długo.
7,1
Terenowy 2.0D 147KM 108kW
Subaru Forester III
autem przed chip-tuningiem nie dało się jeździć z przyjemnością. sposób zestopniowywania skrzyni biegów nie pozwalał się zdecydować, czy w warunkach miejskich jeździć na 3 czy 4 biegu. po chipowaniu auto dostało 175 km oraz moment 400 MN co przełożyło się na większą elastyczność silnika i podwyższoną dynamikę bez zwiększenia zużycia oleju napędowego. minimalne spalanie jakie osiągnąłem to 4,9l/100 km ciągnąc się we mgle za ciężarówką na dystansie 250 km. przy spokojnej jeździe na trasie spalanie około 5,5 - 6 /100 km. Miasto to minimum 7,6l/100km jazda na autostradzie wypada podobnie jak w mieście 7,6 - 9,5 w zależności od fantazji oraz ciężaru nogi kierowcy. wszystko co zostało napisane o spalaniu dotyczy spalania rzeczywistego, ponieważ jak już inni wspominali komputer z reguły zaniża faktyczne spalanie. jeśli chodzi o koszty eksploatacji, to auto praktycznie bezawaryjne. koszty części nieco wyższe niż aut europejskich, pod warunkiem, że napraw dokonujemy u zaprzyjaźnionego mechanika, dla przykładu wymiana świec żarowych w serwisie to koszt 2000zł przy założeniu, że świece się ukręca, u zaprzyjaźnionego mechanika 700zł z odwiercaniem wszystkich świec generalnie z auta jestem zadowolony, najwierniejszy minus auta, to jego wygłuszenie.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 38
5,0
Kombi 2.0 122KM 90kW
Subaru Forester I
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 114 tys. km
użytkowana przez: 274 tys. km
Spalanie miasto mam w przedziale 11,5 - 12,5 (na reduktorze w korkach wychodzi ok. 1L mniej), trasa - raz udało mi się zejść poniżej 9l/100, ale to przy dziadkowej jeździe. Jestem mega zadowolony z tego auta i z LPG, no i z kompetentnego serwisu. Teraz jest w warsztacie z drugą wymianą UPG. Dodam tylko, że wymienianie filtra co 10tys. km. i świec co 30tys. to bzdura. Filtr...
2,5
Terenowy 2.5 230KM 169kW
Subaru Forester III
homologacja: WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 44 tys. km
Mam pecha co do instalacji. Generalnie radzono mi że silnik subaru 2.5 ST turbo nie lubi się z lpg ale spalanie w moim forku mnie już dobijało. Generalnie check engine mi wywalał już 3 razy. 2 razy musiałem regulować zawory, po ok 20 tys a w forku to koszt 2,5-3 tyski. Generalnie sprzedałem samochód, mam aktualnie D4 XC60 czyli dobry diesel i jest dobrze. Jak ktos ma...
3,5
Kombi 2.5 i 16V Turbo 230KM 169kW
Subaru Forester II
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: KME
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Auto naprawdę dobre! Natomiast trzeba mieć świadomość, że częstotliwość serwisowania stosunkowo bezawaryjnego auta zwiększy się co najmniej dwukrotnie - tak było w moim przypadku. Mimo że założyłem instalacje w Warszawie u człowieka, którego wszyscy rekomendują, na każdym forum to niestety miałem kilka niespodzianek. 2.5 turbo bokser NIE LUBI GAZU! - to jest fakt - czy...
Subaru Forester