Szukaj

Informacje o Subaru Forester

Lata produkcji: 1997 – teraz
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od roku 1997 model, należący, począwszy od trzeciej generacji, do klasy średniej wielkości SUV-ów (segment I), wcześniej zaliczany do klasy kompaktowych crossoverów. Inspiracją dla stworzenia Subaru Forestera był oferowany jedynie w Japonii, uterenowiony wariant modelu Impreza (z którą jest powiązany do dnia dzisiejszego) w wersji z roku 1996 – Gravel Express. Pierwowzorem auta był także przedstawiony w roku 1995 prototyp o nazwie Sutoriga. Wedle japońskiej marki, nazwa Forester znaczy „mieszkaniec lasu” („resident of the forest”). Czwarta generacja Subaru Forestera została wprowadzona na rynek w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław

Stonowany jak zawsze, z jeszcze większą nutą młodzieżowości, którą Forester dawkuje bardzo ostrożnie. Może to lekarstwo na kiczowatość, która toczy niejedno auto w tym segmencie. Wszyscy wiemy, jakie są zalety Forestera, do jego specyficznego uroku można się przyzwyczaić.

~Powagosław
Luzacjusz

Niekwestionowany brzydal nr 1 w swojej klasie znów jest brzydszy niż był. Znając wyczyny designerskie Subaru, gotów jestem nawet uwierzyć, że o to chodziło. Jedno, co dobrego można o nim powiedzieć, to, że nie jest koreański, jak wiele SUV-ów. Bez cienia ironii.

~Luzacjusz

Subaru Forester – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Subaru Forester

Liczba ocen: 406
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Układ jezdny + Widoczność + Silnik

Wady

- Skrzynia biegów - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Dawid Ś
Terenowy Facelifting 2.0 XT 241KM 177kW
Subaru Forester IV
Mega zadowolony z zakupu, super autko. Świetnie się trzyma na zakrętach, przyspieszenie super, wygodnie się siedzi za kierownicą, w terenie w czasie wyprawy w Bieszczady też dał radę i zimą zachowuje się jka czołg na śniegu, służył do odśnieżania podjazdu i podworka:) co jest fajneto to, że pomimo gabarytów można polatac bokiem wyłączając trakcje :) w sposób jak najbardziej kontrolowany Dwa minusy,, : fotel słabo trzyma, autko sporo pali, no może 3 minusy brakuje wlotu powietrza na masce jak we wcześniejszych modelach, trochę by nabrał pazura jak na subaru przystało ale o wszystkim wiedziałem przed także widziały galy co brały.
3,9
~Qrczag
Kombi 2.0 125KM 92kW
Subaru Forester I
Nie szukałem specjalnie Forestera, więc moja ocena będzie obiektywna. Pod kątem właściwości użytkowych jako pojazd do przemieszczania się z punktu A do B jest poprawny. Prowadzi się komfortowo i jest stabilny. Do minusów mogę zaliczyć słabą dynamikę 125 km silnika i lekko haczące biegi przy szybkim przełączaniu. Jak ktoś lubi jeździć dynamicznie to niech szuka innego auta lub ewentualnie wersji turbo. I jeśli miałbym kupować ponownie to raczej tylko turbo. Jako drugie auto mam clio II 1,6 16v 107km i francuz zbiera się dużo lepiej.
4,7
~YA
Terenowy 2.5 175KM 129kW
Subaru Forester IV
Duży przestronny suv, dla rodziny, na wypady wakacyjne, weekendy i na co dzień. Dobrze również spisuje sie w mieście i ż łatwością można parkować lub zawracać w wąskich zakamarkach i małych przestrzeniach. W terenie również daje radę, osobiście testuje i wiem ile pojazd potrafi na mocnych pojazdach, piasku pustyni , w głębokim błocie czy zaspach snieznych. Duży prześwit 23 cm, daje naprawdę duże możliwości. Pojazd również bardzo dobrze trzyma się drogi w lukach i zakrętach. Wysoka pozycja za kierownicą daje komfort prowadzenia i wpływa na lepszą widoczność. Cztery wysokie osoby nie muszą się martwić o komfort podróżowania. Również bagażnik ma dość duża przestrzeń na skasowanie całej rodziny. Jest to mój drugi Leśnik i osobiście polecam osobom które szukają uniwersalnego pojazdu z charakteten nie tylko rodzinnego.
Średnie spalanie dla Subaru Forester
8,3 – 12,7
l/100 km
6,9 – 7,3
l/100 km
10,0 – 16,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,5
Terenowy 2.0 150KM 110kW
Subaru Forester III
Polecam LandiRenzo - omnigas EVO+ lubryfikacje. Juz 3 cie autko i chodzi super. Ogólnie przy prędkościach autostradowych 140-160 wychodzi 10,9. Po mieście w okolicach 11. A przy spokojnej jeździe na trasie wychodzi 8. Pali ciutkę więcej niż benzyny. Nie traci mocy a wtryski są membranowe- cichutkie. Poprzednik X trail 140km palił o litr więcej- nawet do 14 na autostradzie. Tu jest miej zdecydowanie i stały napęd. Przy wyłączonym ESP autko szybciej przyspiesza do 100- radze sobie sprawdzić i nie narzekać że muł bo mi wyszło 9,8s do 100 na wyłączonym i 10,8 na włączonym. Pozdrawiam.
9,7
Terenowy Facelifting 2.0 XT 241KM 177kW
Subaru Forester IV
Posiadam wersję amerykańska o mocy 250 kuców w wersji Turing (Platinium na Europę). Fantastyczne auto rodzinne dające niesamowitą frajdę z jazdy. Co do spalania: nawet w mieście (stolica) można zejść ze zużyciem poniżej 10l (kwestia jak najbardziej płynnej jazdy). Plusy: silnik i napęd, trakcja, przestronna kabina, ergonomia i wiele innych... Minusy: spora ilość twardych materiałów (choć są genialnie spasowane), fotel z minimalnie za krótkim siedziskiem i ze słabym trzymaniem bocznym, fotel pasażera z ograniczoną regulacją.
10,1
Kombi 2.0 X 158KM 116kW
Subaru Forester II
Auto rewelacyjne. Spalanie LPG 10-11 L. Polecam silniki EJ20F z utwardzanymi gniazdami zaworowymi, gdzie mamy spokój z regulacją zaworów i cieszymy się niskimi kosztami:) Brak turbiny to też brak dodatkowych kosztów :) Przejechałem nim póki co 90.000 km i w tym czasie do wymiany była jedynie sonda lambda i gumy zawieszenia. Ceny napraw naprawdę niewysokie, są zamienniki wszystkiego, ale generalnie auto bezawaryjne. Jeśli ktoś dba o napędy (nie jeździ agresywnie i dużo po śliskim terenie to posłużą bezawaryjnie baaardzo długo.

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 39
5,0
Terenowy 2.0 150KM 110kW
Subaru Forester III
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LANDIRENZO
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 2 tys. km
Jestem bardzo zadowolony.Polecam Omegas Evo. Świetnie sie sprawdza. Średnie spalanie wychodzi 10,8. Na autostradzie przy 140-160 wyszło 10,9. Na trasie przy 100 da się zejsc w okolice 8 l/100 Wiadomo do rozruchu troszkę benzyny trzeba mi wychodzi 10 l miesięcznie-przy dojazdach do pracy i podwożeniu dzieci do szkoły. Wtryski są membranowe-cichutkie i precyzyjne. Nie ma...
5,0
Kombi 2.0 122KM 90kW
Subaru Forester I
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4PLUS
przebieg: 114 tys. km
użytkowana przez: 274 tys. km
Spalanie miasto mam w przedziale 11,5 - 12,5 (na reduktorze w korkach wychodzi ok. 1L mniej), trasa - raz udało mi się zejść poniżej 9l/100, ale to przy dziadkowej jeździe. Jestem mega zadowolony z tego auta i z LPG, no i z kompetentnego serwisu. Teraz jest w warsztacie z drugą wymianą UPG. Dodam tylko, że wymienianie filtra co 10tys. km. i świec co 30tys. to bzdura. Filtr...
2,5
Terenowy 2.5 230KM 169kW
Subaru Forester III
homologacja: WYDZIAŁ TRANSPORTU POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 80 tys. km
użytkowana przez: 44 tys. km
Mam pecha co do instalacji. Generalnie radzono mi że silnik subaru 2.5 ST turbo nie lubi się z lpg ale spalanie w moim forku mnie już dobijało. Generalnie check engine mi wywalał już 3 razy. 2 razy musiałem regulować zawory, po ok 20 tys a w forku to koszt 2,5-3 tyski. Generalnie sprzedałem samochód, mam aktualnie D4 XC60 czyli dobry diesel i jest dobrze. Jak ktos ma...
Subaru Forester