Szukaj

Informacje o Toyota Corolla

Lata produkcji: 1966 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Mimo upływających lat i kolejnych generacji to cały czas jedno z najpopularniejszych aut segmentu C (klasa niższa średnia), chociaż trzeba zaznaczyć, że do roku 1988 Corolla zaliczana była do segmentu B. Toyota Corolla to w dziejach motoryzacji najlepiej sprzedający się samochód (w roku 1997 prześcignęła na tej liście Volkswagena Beetle) i zarazem największy sukces komercyjny japońskiego producenta. Od wprowadzenia na rynek w 1966 r. Toyota Corolla została zakupiona przez niemal 39 milionów klientów. Auto w ofercie Toyoty zastąpiło model Publica. Przeszło 40 lat produkcji modelu zaowocowało jedenastoma generacjami (z czego najnowsza debiutowała w roku 2013) oraz wieloma nagrodami w konkursach motoryzacyjnych.
czytaj więcej
Powagosław

Pytanie, czy to najładniejsza Corolla w historii wydaje się z gatunku tych, na które każda odpowiedź może być zasadna. Ale samo rozważanie tej kwestii o czymś świadczy. Toyota w końcu daje do myślenia i w tym przypadku można pomyśleć, że Corolla prezentuje się całkiem interesująco.

~Powagosław
Luzacjusz

Znając niektóre designerskie fantazje panów z Toyoty, trzeba cieszyć się tym, co mamy. Corolla jest tylko troszkę przekombinowana. Chociaż nie, jest jeszcze amerykańska wersja. Nie wiem czemu, Amerykanie dostali ładniejszą.

~Luzacjusz

Oceny Toyota Corolla

Liczba ocen: 2 687
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Brak poważnych usterek + Brak drobnych usterek + Silnik

Wady

- Karoseria - Koszty utrzymania - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Krakowski Kierowca
Sedan Facelifting 1.6 Valvematic 132KM 97kW
Toyota Corolla X
Generalnie auto bardzo niezawodne, udane, nie sprawia problemów, jadąc w daleką podróż nie trzeba się obawiać, że coś się zepsuje. Dużo miejsca w środku, pojemny bagażnik, przyjemne do jazdy na dłuższe dystanse. Silnik mógłby być bardziej dynamiczny, ale to tylko preferencja, w mieście i tak to nie ma znaczenia, a w takim wydaniu na pewno jest tańszy w eksploatacji, bo nie trzeba wymieniać turbiny, której nie ma, ani filtra DPF. Ja osobiście polecam LPG, wtedy spalanie wygląda już zupełnie inaczej w portfelu :)
4,7
~Kamil J.
Hatchback 1.3 i 16V 86KM 63kW
Toyota Corolla VIII
Corolla G6 - 1997 Jeżdżę tym samochodem już 13 lat. Ma 22. Do tej pory poza czynnościami serwisowymi jak wymiana klocków, elementów zawieszenia, oleju i filtrów, auto nie zepsuło się nigdy. Nie potrafię znaleźć lepszej rekomendacji dla samochodu niż ta... Z inwestycji - w 2011 roku czyli 8 lat temu jak pisze te opinię wymieniłem zawieszenie praktycznie w całości, gdyż te auta średnio lubią polskie ulice. Poza tym silnik i osprzęt pracuje od nowości bez żadnej ingerencji poza wymianą oleju, raz wymieniłem też świece mimo że stare działały ok mając 20 lat.
4,6
~Łukasz B.
Hatchback 1.4 VVti 96KM 71kW
Toyota Corolla VIII
Uważam, że okres użytkowania wynoszący 3 lata jest dobrym czasem, abym mógł się wypowiedzieć na temat Toyotki. W tym miejscu opowiem o swoim samochodzie, jak i mojego Brata. Corolkę kupiłem dlatego, że Brat jeździł tym samym modelem przez 6 lat i nie miał ani jednej usterki. Pierwsza usterka w jego samochodzie pojawiła się ponad 2 lata temu i dotyczyła poluzowanego kolektora ssącego. Tyle! Użytkuje ją nieustannie od 9 lat, nabił tysiące kilometrów, jeżdżąc od początku ją w instalacji lpg. Doszedłem do wniosku, że prędzej karoseria zgnije niż się silnik zepsuje. W moim autku do tej pory okazało się, że zużyło się łożysko w rolce napinaka, którą wymieniłem wraz z paskiem oraz wymieniłem potencjometr przepustnicy. Najlepszy, najpewniejszy samochód. Nie boję się o żadną niemiłą niespodziankę. Jedynym minusem jest zużywanie oleju. Jednak za tę cenę – warto!

Raporty spalania Toyota Corolla

Liczba raportów: 2 314
Średnie spalanie dla Toyota Corolla
4,2 – 9,0
l/100 km
5,1 – 6,8
l/100 km
6,2 – 10,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Kombi 1.6 i 16V 110KM 81kW
Toyota Corolla IX (E12)
Jeżdżę dopiero 3 miesiące, zrobione 4000km. Minimum jakie osiągnąłem to Warszawa - Krynica - Preszów - Koszyce - Warszawa, na ekspresówkach 100-105 km/h (GPS), około 200km piłowania auta na górskich serpentynach, 20% trasy przy włączonej klimatyzacji, 3 osoby plus bagaże, lato, bezdeszczowo, około 25-30 stopni C - 6,01l/100km. Najgorszy wynik to 40% ekspresówek (100-105km/h), 60% niezakorkowana Warszawa, lato, 50% przy włączonej klimatyzacji - wynik 7,54l/100km. Myślę, że zimą na krótkich odcinkach 10l/100km to żaden wyczyn tym autem.
4,4
TS Kombi 1.8 Hybrid 122KM 90kW
Toyota Corolla XII
Przejechałem ponad 3 tyś. km od nowości. Konkrety : trasa Krynica Górska - Kraków (ok 100 km) = 3.5 l/100 km (wg komputera). Kraków - Nowy Dwór Gdański (ok 600 km w tym połowa autostrady przy 130-140 km prędkości) = 5.3 l/100 km licząc zatankowanym paliwem. Sama autostrada 130-140 km/h na odcinku ok 250 km, wg komputera = 6.0 l/100km. 2 kolejne tankowania po całym zbiorniku, 4.4 l/100 km wg zatankowanego paliwa, zwykły ruch, większość w mieście ale również poza miastem i autostrada. Komputer wskazuje 0.2 l mniej niż zatankowane paliwo ale moim zdaniem to stacje przekłamują/oszukują. Nigdzie nie jadę wolniej niż inne samochody ale staram sie nie jechać szybciej niż 10 km ponad dozwoloną prędkość. To samochód właśnie dla mnie.
6,1
TS Kombi 2.0 Hybrid Dynamic Force 180KM 132kW
Toyota Corolla XII
Autem przejechałem 550km w ramach użyczenia przez jednego z dealerów Toyoty. Z racji tego że hybryda w mieście się spisuje i tutaj nie ma większych wątpliwości! Z silnikiem 2.0 DF uzyskiwałem spalania w mieście delikatnie poniżej 5l. Ważne aby odpuszczać gaz, wtedy wyłącza się silnik spalinowy i delikatnie dodając gaz (w ramach pierwszej skali eko) jedzie się na prądzie. Jedzie to może za dużo powiedziane... bardziej pasuje tutaj słowo "dojeżdza" do następnego skrzyżowania. Mnie jednak zależało na sprawdzeniu ile przedmiotowe auto (Corolla TS 2.0 DF hybrid) pali na drogach lokalnych i autostradach stąd wartości wpisane dot. właśnie takich odcinków. Na drogach lokalnych jeźdząc w ok. 90-110km/h byłem w stanie uzyskać spalanie w okolicy 5.0 l/100km (jazda normalna). Spalanie akceptowalne. Na autostradach już tak kolorowo nie jest... przy stałej prędkości (tempomat 120km/h) jadąc A4 w kier. Katowic, po przejechaniu odcinka 100km spalanie wyszło 6,2l/100km, przy stałej 130km (kolejne 100km) wyszło 6,8l/100km i w drodze powrotnej przy 140km/h wyszło 7,2l/100km. Należy wziąc pod uwagę, iż była to stała jazda, zabawa w agresywne przyspieszanie powoduje drastyczne skoki spalania! Minus jaki (wydaje mi się) zauważyłem, to po 250km dróg lokalnych oraz 300km autostrad nie byłem w stanie naładować aumulatorów do poziomu większego jak 7/10 kresek. Podsumowując... jeśli ktoś nie jeździ dużo po mieście tudzież drogach lokalnych to hybryda z tym silnikiem nie ma dla niego zastosowania. Dlatego osobiście rozważam poważnie hybrydę 1.8 z instalacją LPG ponieważ jest to silnik z pośrednim wtryskiem paliwa.

Usterki Toyota Corolla

Liczba wpisów: 104
Alarm
  • Toyota Corolla IX (E12) Sedan 1.6 i 16V 110KM 81kW 2001-2007
  • instalacja elektryczna
  • 180 tys. km
No więc przejde od razu do sedna. Samochód nie łączył się z pilotem i nie otwierał. Gdy otwierało się go z klucza to alarm się nie wyłączał a co za tym idzie, odcinał się dopływ paliwa i migały bardzo fajnie światła awaryjne :D. Gdy wymieniłem pilota to samochód owszem otworzył się, ararm zgasł, i samochód odpalić nie chciał. Podejżewam że mogłem zalać świece dzięki mojej nerwicy ale to zobaczy jutro mechanik. Problem naprawde nieprzyjemny, a szczególnie dlatego bo samochód dopiero kupiony z komisu aaa auto. Nie wiem czy nie świecą się też światła stopu ale to jest do sprawdzenia. Z góry dziękuje jak ktoś poświęci chwilke by przeczytać :')
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Toyote Corolle E12 r 2006, podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy"
  • Toyota Corolla IX (E12) Hatchback 1.4 i 16V 97KM 71kW 2001-2009
  • układ napędowy
  • 70 tys. km
Witam, posiadam Toyote Corolle E12 r 2006, problem polega na tym, ze dosyc czesta choc nie zawsze podczas zmiany biegu z 2 na 3 cos "haczy" , czyli jakby na chwile blokuje wejscie na 3 bieg. Zauważyłem ze rzadziej to sie dzieje jezeli obroty na 2 biegu sa w okolicach 3 tysięcy. Jeżeli natomiast obroty sa w granicach 2-2,5, tysiaca wtedy najczęściej dochodzi do chwilowego blokowania sie wejscia na 3 bieg. Takie "haczenie" wystepuje tylko i wyłącznie przy zmianie z 2 na 3 bieg. Inne kombinacje wchodzą bez zadnych przeszkod. W czym jest problem?
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Wysokie spalanie.
  • Toyota Corolla VIII Hatchback 1.4 VVti 96KM 71kW 2000-2002
  • silnik
Od jakiegoś czasu mam nieodparte wrażenie, że moja Toyota zaczeła dużo palić. Po tankowaniu wychodzi lekko ponad 10l/100 km. Mam tu na myśli benzynę, gdyż LPG nie posiadam. Najpierw zapaliła mi się lampka check engine. Diagnosta odczytał 2 błędy, niestety nie pamiętam numerów. Usunął je. Więcej się nie pojawiają. Jednocześnie mam problem ze wskaźnikiem ilości paliwa. Po nalaniu pod korek, pokazuje 3/4 baku. Ale nie zawsze. Dziś już pokazuje lekko ponad full. W każdym razie z licznika wychodzi, że przejechałem 406 km od ostatniego tankowania, a bak przyjął prawie 41 litrów. Wszystkie km zrobiłem w mieście na krótkich odcinkach, ale prawie zawsze tak jeżdżę i nigdy tak nie palił. Zastanawiam się czy coś może być nie tak? Może ktoś miał taki problem? Podobne spalanie miałem w zimę przy trzaskających mrozach.
Oczekuje na rozwiązanie
4 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 61
5,0
Hatchback 1.4 VVti 96KM 71kW
Toyota Corolla VIII
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC STAG 4
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 68 tys. km
Wszystkie prace wykonane sprawnie, terminowo i z omówieniem przez pracownika wykonanego zakresu. Z instalacją LPG zabudowaną w "Auto mix" w Skrzyszowie przejechałem 68tys. km i z samochodem nie ma problemów. Po przebiegu na gazie 40tys. km (samochodu 170tys. km) wykonali kontrolę luzów zaworowych (przeprowadzona w 2016 roku, pomiar z opisem luzów). Wszystkie luzy zaworowe...
4,5
Hatchback 1.6 i 16V 110KM 81kW
Toyota Corolla IX (E12)
homologacja: ELPIGAZ Sp. z o.o
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 150 tys. km
użytkowana przez: 51 tys. km
Ogólnie z biegiem czasu nie polecam montażu lpg do tego samochodu. Przejechałem nim na lpg 50tys i chyba jedyny plus to tankowanie za tak niską cenę. Największą bolączką tego silnika są zawory. Przed montażem instalacji oddałem samochód na ustawienie luzów zaworowych. Po montażu lpg i przejechaniu około 27 tys kolejny raz ustawianie luzów zaworowych. Po przejechaniu...
4,5
Sedan 1.6 i 16V VVT-i 124KM 91kW
Toyota Corolla X
homologacja: AC Spółka Akcyjna
instalacja: AC
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Największa zaobserwowana różnica to wysokość kwoty jaką trzeba zostawić na stacji paliw. Średnie spalanie PB utrzymywało się na poziomie 8,2 l/100 km. (średnia ze wszystkich tankowań z 1,5 roku). Średnie spalanie LPG to 9,4 l/100 km (średnie też z około 1,5 roku. Oczywiście w każdym przypadku mamy jakieś maksimum i minimum. Dla PB w tym samochodzie minimum jakie udało mi...
Toyota Corolla