Szukaj

Informacje o Volkswagen Golf IV Kombi

Lata produkcji: 1999 – 2006
Segment: Niższa klasa średnia
Czwarta generacja Volkswagena Golfa produkowana była od roku 1997. Pierwszy raz za zaprojektowanie nadwozia Golfa odpowiadał dotychczasowy designer Audi, Harmut Warkus. Sylwetka modelu stała się bardziej opływowa i bardziej masywna niż kiedykolwiek przedtem. Rok po wprowadzeniu auta na rynek, zadebiutowała jego odmiana sedan nazwana Bora (w Stanach Zjednoczonych i Republice Południowej Afryki w dalszym ciągu funkcjonowała nazwa Jetta). Volkswagen Golf czwartej generacji zapisał się na kartach historii, ponieważ w czasie jej produkcji Golf wyprzedził Garbusa w zakresie sprzedanych egzemplarzy (w czerwcu 2002 roku wyprodukowano Golfa nr 21 517 415). Do czasu wycofania go z produkcji w roku 2003, wytworzono prawie 4 mln sztuk modelu czwartej generacji.
czytaj więcej
Powagosław
Golf kroczy drogą powolnej, przemyślanej ewolucji, która opiera się chwilowym modom. W pewnym sensie nowy model wygląda tak, jak tego oczekiwaliśmy. Z dużymi kołami zawsze będzie wyglądał dobrze. ~Powagosław
Luzacjusz
O tym samochodzie napisano już wszystko. Wszystko razy sześć, a nawet siedem. Wszystko zawiera się w jednym słowie: Golf. To po prostu Golf. Niech będzie. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,2 m
Promień skrętu 5,1 m
Długość 4397 mm
Szerokość 1735 mm
Wysokość 1473 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1485 mm
Rozstaw osi 2515 mm
Rozstaw kół - przód 1513 mm
Rozstaw kół - tył 1494 mm
Prześwit 130 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 880 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 979 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 590 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 964 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1185 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 450 l
Wysokość bagażnika 660 mm
Szerokość bagażnika 1000 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 1009 mm
Długość ze złożoną tylną kanapą 1642 mm
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(85%)

Zalety

+ Ergonomia + Układ jezdny + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Mateusz
Kombi 1.9 SDI 68KM 50kW
Volkswagen Golf IV
Samochód jest w rodzinie od prawie dziesięciu lat i jeszcze nigdy nie zawiódł. Zawsze odpala, nawet w największe mrozy. Jest tani w utrzymaniu, nieliczne usterki tanie i szybkie w usunięciu. SIlnik o prostej konstrukcji- bardzo turbosprężarki, koła dwumasowego czy nawet pomp wtrystkowych. Tu nie ma co się zepsuć. Części są ogólnie dostępnie. Bardzo komfortowy, rodzinny samochód. Będę nim jeździł jeszcze bardzo długo, bo tak dobrego samochodu w tak niskiej cenie nie znajdę nigdzie. Polecam rodzinom i skąpcom, którzy nie lubią wydawać pieniędzy.
4,8
~AG
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
Volkswagen Golf IV
Auto zakupione w 2014 roku, przy przebiegu 180000 (potwierdzonych w ASO), obecnie 240000 km, bez nie miłych niespodzianek i zapowiada się, że będę użytkował do samego końca. Do tej pory bez większego remontu, nie licząc kwestii oczywistych jak wymiana rozrządu, świec, olejów i płynów eksploatacyjnych, klocków hamulcowych. Auto nie porywa stylistyką, ale wygląd to sprawa drugorzędna, biorąc pod uwagę koszty eksploatacji, które są na naprawdę dobrym poziomie. LPG zamontowane zaraz po zakupie i jak na razie absolutnie żadnych problemów. Z wykończeniem wnętrza nie jest najgorzej, znam auta które pomimo tego ,ze uznawane są o klasę wyższą są wykonane na porównywalnym poziomie w kwestii spasowania i jakość materiałów. Pojazd wyjechał z salonu wariancie PACYFIC, różni się od standardu o szyberdach, 10 poduszek, climatronic i grzane fotele z przodu, że o ABS, ESP i pełnej elektryce szyb nie wspomnę, co jak na takiego 15 letniego przeciętniaka to całkiem sporo. Dręczą go usterki typowe dla tego modelu, klapa tylna i przednie nadkola w okolicy progów były już malowane. Jak każde auto ma swoje słabe i mocne strony. Jeśli ktoś trafi zadbany egzemplarz będzie bardzo zadowolony.
3,5
~Sz.
Kombi 1.9 TDI 90KM 66kW
Volkswagen Golf IV
Przejechałem nim w 7 lat 100.000 km. Służy głównie do dojazdów do pracy. Na trasie sprawuje się bez zarzutów. Cieszę się że nie ma dużo elektroniki, bo ta którą ma jest tragiczna: - światła stop - właśnie wymieniam 3 czujnik, - silnik klapy tylnej - mam 5 sek po otworzeniu zamka na otworzenie bagażnika, potem się zacina, - wiecznie świecąca kontrolka ESP i ABS, - ostatnio włączyła się kontrolka od poduszek, - wieszający się czujnik temp. na silniku, Inne wady - regeneracja turbiny, - regeneracja maglownicy, Plusy: - w sumie nigdy mnie nie zawiódł, jeśli się psuło coś - to pod domem :) Auto idealne na dojazdy do pracy, wbrew pozorom bardzo pojemny bagażnik.
Średnie spalanie dla Volkswagen Golf IV Kombi
6,8 – 15,4
l/100 km
5,1 – 6,4
l/100 km
8,3 – 11,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

9,0
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
Volkswagen Golf IV
Zimą przy włączonym Climatroniku t ryb ECONOM - bo jak się wyłączy to nie ma ogrzewania spalanie 11.5-12L (ŁÓDŹ) po mieście nie mniej niż 12km Silnik za słaby na Kombi. Ruszanie w ciągu na światłach żeby dotrzymać kroku innym i nie spowalniać trzeba go kręcić 3000-4000 obrotów przynajmniej. poniżej 2000 w ogóle muł (silnik po remoncie - przed remontem słabo w całym zakresie obrotów) na liczniku 190 000 km Ciągłe usterki silnika/dostrajania zapłonu, palące się cewki (150 / 1szt) pompy paliwa, łamią się podnośniki szyb elektr, problemu z immobilizerem. Generalnie ładnie wygląda,i jest wygodny. Dobrze trzyma się drogi, chociaż potrafi być pod sterowny na śliskiej nawierzchni. Na trasie powyżej 110 km/h zaczyna się hałas przy 130km/h obroty około 4000 głośno. Ani nie jest oszczędny, ani tani w naprawach. Na trasie
9,6
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
Volkswagen Golf IV
Średnio spala poniżej 10 litrów, lekka noga - 9,2 w mieszanym, najwięcej - 11 z pełnym bagażem i włączoną klimą. Nie jestem przekonany co do włoskich podzespołów w silniku BCB czy wcześniejszych AZD, co serwis to opinia że na podzespołach Boscha lepsze (1.6 8V SR). Czasem lubi wywalić kontrolkę silnika, ale to przeważnie drobne sprawy. Zawór EGR upomniał się o czyszczenie po 200 tys. km. Myślę że silnik jest nieco zdławiony programowo żeby spełniał normę Euro 4, na wyższych obrotach zbiera się jak należy. Silnik lubi olej...
4,9
Kombi 1.9 TDI 100KM 74kW
Volkswagen Golf IV
Silnik w bardzo dobrej kondycji, nic nie dymi nawet przy odpalaniu, pracujący równo, przebieg 198000km. Spalanie na postoju 0.6-0.7l/h Spalanie na postoju z klimą 0.8-0.9l/h Wahania zależne od tego czy już osiągnał 90*C czy zimny. Jadąc w trasie z klimą spala przy 110-120kmh średnio 4,4, bez klimy 4,3 Jadąc w trybie mieszanym 50%miasto %poza spala 4.8-5.0. Jadąc więcej po mieście a mniej po trasie spala 5.5 średnio. Większego spalania nie zanotowałem, nie liczę korków w których się stoi godzinę, bo ile na godzinę stania pali napisałem wcześniej, są to wyniki spalania przy spokojnej jeździe po mieście, ruszaniu średnio-dynamicznym, najszybszym dojściu do IV biegu i jazda na nim w okolicy 1500obr./min. Da sie spalić w mieście więcej, gazując dużo, hamując tylko hamulcami, tylko po co pytam? I tak następne światła sprowadzą Was na Ziemię ;) Jak na auto kombi, wygodne, ważące przeszło 1400kg bez szyny CommonRail to ładny wynik.

Usterki Volkswagen Golf IV

Liczba wpisów: 141
Ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka pod czas mrozów
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.6 16V 105KM 77kW 2000-2003
  • układ chłodzenia
Witam! Widzę że wpis dotyczy VW GOLFA IV 1.9 TDI 130 KM 2001-2003. Ja posiadam VW GOLF IV 1.6 16V 102 KM 2003-2004 (benzyna) i nie instalacji gazowej, a problem mam właśnie ten sam czyli ubytek płynu chłodzącego ze zbiorniczka. Co najistotniejsze ten ubytek płynu zaczął pojawiać się po wymianie rozrządu a między innymi pompy wody (oczywiście ona jest w porządku bo sprawdzał mechanik, ten sam który mi wymieniał rozrząd po jakimś czasie gdy pojawił się problem ubytku płynu, a rozrząd miałem wymieniany pod koniec listopada 2016r.) i dodam do tej najistotniejszej rzeczy, to że ubytek płynu występuję tylko i wyłącznie na mrozach i bywa on różny (ale nie ogromny) co do ilości chociaż by podam przykład taki wczoraj gdy jechałem do pracy na 21 to przed jazdą zajrzałem pod maskę aby sprawdzić ile posiadam płynu okazuje się, że mam prawie na minimum po czym wziąłem płyn i dolałem na max. Pojechałem do pracy na 21:00 i po wyjściu z pracy znowu zajrzałem pod maskę po 9 godzinach aby sprawdzić czy coś mi ubyło. No i niestety ale ubyło od maxa ubyło do połowy między minimum, a maximum czyli płyn był w połowie trójkąta, który znajduje się na zbiorniczku. Czy zna ktoś może przyczynę oraz rozwiązanie takiej sytuacji w jakiej ja się znajduję? P.S. Dodam jeszcze, że bywa tak, że przez 2-3-4 dni stan płynu się trzyma, a jak ubywa to znajduje się plama na ziemi, po prawej stronie tak jak by między zbiorniczkiem płynu, a silnikiem i jest to plama koloru płynu wyraźnego różowego. Zbiorniczek też mam cały nie pęknięty. I przewody również są całe, przez które leci płyn pod czas jazdy schładzając silnik. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi na mój wpis. Pozdrawiam serdecznie.
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
Problem z porannym odpaleniem.
  • Volkswagen Golf IV Hatchback
  • silnik
Golf IV 1.9 tdi, 101km, silnik AXR., PD Samochód po kilkunasto godzinnych postojach bardzo cieżko odpala. Mianowicie: Pierwsze zakręcenie smochód podala na strzła i w ułamku sekundy gaśnie. Potem dopiero po kilkuktornym piłowaniu(po upływie 5-10 min) z trudem zaczyna łapać i odpala. Poźniej w ciągu dnia odpala już na strzała. Co było sprawdzone: - aku naładowane - świece i nakładane na nie gruszki sprawne- jest prąd, - pompa paliwa podaje chociaż wydaje się ze dawka jest podejrzanie mała ale podobno tdi na pd tak ma, Podejrzewam jeszcze filtr paliwa, zaworek na nim i uszczelki pompowtryskiwaczy, ale nie chce zanim coś wymienie szukam fachowych rad. Co i jak jeszcze można sprawdzić? Albo po prostu gdzie jest usterka?
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze
Klimatyzacja
  • Volkswagen Golf IV Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1997-2000
  • inne
W bardzo ciepły letni dzień włączyłem i ustawiłem klimatyzacje(climatronic) na najniższą temperaturę i szybki nawiew po chwili przed jak stałem na światłach zaczęło lecieć ciepłe powietrze oraz zaczął wydobywać się dziwny zapach. Zjechałem na parking zgasiłem samochód i otworzyłem maskę skąd wydobywał się dziwny zapach. po odczekaniu chwili uruchomiłem ponownie silnik i już było wszystko ok. Miałem tylko raz taką sytuacje później też jeździłem z klimą lecz problem się nie powtórzył Co się stało? jak temu zapobiegać?
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 10
3,5
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
Volkswagen Golf IV
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 20 tys. km
użytkowana przez: 50 tys. km
Super zakład. Super ludzie. Super instalacja. Jestem bardzo zadowolony. Szczegółów nie podam, gdyż na instalacjach się nie znam ... ale właśnie na tym powinno to polegać, że sprzedawca zapewnia usługę od A do Z ... i tu tak właśnie jest. Na marginesie ... wcześniej od nieuczciwego sprzedawcy kupiłem samochód marki Seat Arosa. W samochodzie tym była właśnie instalacja...
5,0
Kombi 1.6 16V 105KM 77kW
Volkswagen Golf IV
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Założona instalacja Zavoli Winner. Auto ma już swoje lata, ale silnik cały czas sprawny. Na lpg nie zmieniła się praca. Moc jest , przyspieszenie ok. Podobnie jak na benzynie najlepsze osiągi są po wkręceniu na 2-3 tys obrotów i przy prędkości ok 100 km. Jak na razie przelot mam 30 tys. na Lpg. Nic sie nie wydarzyło, przeglądy jedynie gwarancyjne.
5,0
Kombi 1.6 100KM 74kW
Volkswagen Golf IV
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 210 tys. km
użytkowana przez: 25 tys. km
Silnik gazowany przy przebiegu 210 kkkm. Od chwili montażu przejachane blisko 25 tys. najczęściej z pełnym obciążeniem. Auto używane w firmie do transportu. Silnik pracuje bez zarzutu, szybko przechodzi na gaz, nawet podczas mrozów nie ma problemu.
Volkswagen Golf IV Kombi