Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo

Lata produkcji: 1975 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1975, miejski model segmentu B. Już w roku 1971, rozpoczęto w Volkswagenie prace nad powstaniem pragmatycznego, lekkiego auta. Volkswagen Polo pierwszej generacji (nazywany na niektórych rynkach także Derby) był modelem bliźniaczym Audi 50. Samochód stał się jednym z najbardziej popularnych zarówno w swojej klasie, jak też wśród modeli Volkswagena – dotychczas nabywców znalazło przeszło 14 milionów aut. Volkswagen Polo zdobył szereg nagród, m.in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2010 (w roku 1982 oraz 1995 także znalazł się na podium plebiscytu) oraz Światowego Samochodu Roku 2010. Nazwa auta wywodzi się z ekskluzywnej dyscypliny sportowej. Szósta generacja Volkswagena Polo została wprowadzona na rynek w roku 2017.
czytaj więcej
Powagosław

Projektanci Volkswagena uznali chyba, że bycie małym Golfem to wystarczająco atrakcyjny horyzont dla Polo. Ale nie jest też tak, że nowy model zupełnie niczym nie zaskakuje. Widzieliście to designerskie wnętrze?

~Powagosław
Luzacjusz

Polo jest jak twoja teściowa, która nosi tę samą fryzurę od 25 lat. Możesz łudzić się, że pewnego dnia wystrzyże się na Rihannę, ale w sumie… po co miałaby to robić? Zresztą, fryzjerka nawet nie wie, kim jest Rihanna.

~Luzacjusz

Volkswagen Polo – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volkswagen Polo

Liczba ocen: 1 824
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,9
~Patryk
Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW
Volkswagen Polo VI
Bardzo oszczędny i wygodny samochód - jak dla mnie, nie tylko do miasta. Polo wykorzystujemy do jazdy po mieście oraz do dalekich podróży powyżej 1000 km. W dalekich podróżach nie przekraczam prędkości 100 km/h. więc nie mam dużych wymagań co do wielkości silnika itd. Na trasie Polska - Chorwacja, samochód zapakowany po dach + 2 dorosłych osób i 2 duże Psiaki spalanie wynosi 4 litry na 100 km. Samochód jest pakowny oraz bardzo stabilnie się prowadzi jak na swoją klasę. Dla mnie idealny wybór.
4,1
~pinka
Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI BlueMotion Technology 90KM 66kW
Volkswagen Polo V
Auto mam od nowości (5 lat). Przesiadłem się z Golfa V 1.6 102 KM. Zalet: całkiem dobry silnik 1.2 16V 90KM TSI, Dwie osoby, zapakowany samochód plus dwa rowery na haku i płynna jazda, bezproblemowe wyprzedzanie przy prędkościach autostradowych. Dobrze zestopniowana skrzynia biegów, przy prędkości 140 km/h na 5 biegu jest 3000 - 3200 obr., duży moment obrotowy już od 1500 obr. można dynamicznie przyspieszać. Na zakrętach prowadzi się pewnie, ale nie jest to poziom np. Golfa. Łatwy do parkowania i manewrowania. Wnętrze wykonanie przyzwoicie, nie trzeszczy czy stuka. Cześć plastików jest miękka (wersja Comforline). Na razie nic się nie wyciera czy rysuje. Co do wad: krótkie siedzisko kierowcy i pasażera męczy przy długich trasach. Autko jest dosyć ciasne wewnątrz, miejsca nie za wiele zwłaszcza dla pasażerów na tylnej kanapie. Odgłos opon i szum wiatru dają się we znaki powyżej 120 km/godz. (warto mieć ciche opony).
4,4
~MAJSTER
Hatchback 1.4 TDI 75KM 55kW
Volkswagen Polo IV
Auto kupiłem ze sporym przebiegiem i falującymi obrotami, mechanicy zastanawiali się nad przyczyną, przejechałem na nich ponad 100 tys, aż w końcu kupiłem 3 sprawdzone pompowtryski i problem falujących obrotów znikł, wcześniej kupiłem nowy napęd pompy oleju, bo stary grzechotał. Po wymianie pompowtrysków spalanie drastycznie spadło, z naciskiem na drastycznie. Uszkodzone pompowtryski leją i auto więcej spala ale ma lepszego kopa. Osiągi spadły minimalnie. W międzyczasie wymieniłem maglownicę, bo stara zaczęła przeciekać z powodu źle założonej gumowej osłony, była luźna i dostawała się woda. Auto praktycznie nie zużywa oleju silnikowego, używam 5w30 GM. W tej chwili szukam identycznego auta ale z mniejszym przebiegiem, czasem w ogłoszeniu trafi się jakiś ewenement. Wadą są korodujące progi i czasem trzeszczenie plastiku, mały bagażnik i problematyczne mocowania lamp z tyłu, moje wyrobiły się i wstawiłem śruby. Marzy mi się wersja Cross/Fun z identycznym silnikiem, ale nie warto dopłacać ponad 100% wartości auta za dodatkowe plastiki, felgi, relingi.

Usterki Volkswagen Polo

Liczba wpisów: 141
Praca silnika
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.0 50KM 37kW 1996-2001
  • silnik
  • 293 tys. km
Gdy jadę do pracy to przez 20km mi wariuje brakuje mocy i nie przyspiesza odpowiednio a jak przekrocze te 20 km to jakby zyskuje moc normalnie pracuje a terperatura wzrasta jak cholera był u mechanika 6 mc jedynie to szkody wyrządzili zarysowania i odpryski na szybie i wgniecenia na drzwiach do tego zamki popękały się zrobiły zyskiem dla mnie a auto tak jak dalej się zachowuje sprzęgło nowe cewka nowa przewody nowe macie może przyczyny i jeszcze się pojawiło że ma problem przy ruszaniu trzeba dać dużo gazu zyby ruszył w korkach a zawsze czekam 5 minut po odpaleniu żeby sobie popracował
Oczekuje na rozwiązanie
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Silnik czasem ma nierówne niskie obroty, gaśnie i nie zawsze reaguje na gaz
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • silnik
  • 185 tys. km
Jak w tytule silnik czasem na nierówne obroty jałowe (po przejechaniu kilkunastu kilometrów potrafią problemy zniknąć do czasu) lub jak zgaśnie to nie chce zapalić. Raz gdy zgasł podczas jazdy z rozrusznika nie chciał zapalić ale jak wrzucić bieg gdy się toczył to zaskoczył i zapalił. Był zmieniany filtr paliwa oraz przepustnica. Przepustnica została zakupiona używana i pojeździł na niej z 2 może 3 tygodnie aż znowu wróciły te problemy. W czasie gdy jeździł na kupionej przepustnicy czasem potrafił zgasnąć ale za pierwszym czasem za drugim lub trzecim razem zapalił.
Oczekuje na rozwiązanie

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 29
5,0
Fun 1.2 i 12V 64KM 47kW
Volkswagen Polo IV
homologacja: "GREG-MAR" G. Gliszczyński i wspólnik, sp.j. (do 06.2013)
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Bardzo polecam firmę Auto Mix ze Skrzyszowa k.Wodzisławia.Jak odstawiłam samochód do instalacji,otrzymałam zastępczą Toyotę.Jak się umawiałam z góry zaznaczyłam że chcę to co najlepsze-tak właśnie jest,zrobiłam prawie 80 tyś km.Co 20 tyś km.jeżdzę na obsługę.Raz tylko myślałam że coś się stało z gazem,ale jednak padła jakaś cewka w aucie.Autem nie dało się wtedy jechać.W...
5,0
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Volkswagen Polo III
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Instalację użytkuję od ok. 5 lat. Samochód wcześniej miał założoną instalację tzw. pierwszej generacji notabene holenderską ale polski gaz szybko nią wykończył(zresztą butla już miała blisko 10 lat i wymieniłem całą instalację) Obecnie prawdopodobny łączny przebieg na gazie to 260 tyś km. Czy warto gazować... cóż samochód zwrócił się mi i też na pewno poprzedniemu...
4,0
Sedan 1.4 i 80KM 59kW
Volkswagen Polo IV
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 150
przebieg: 168 tys. km
użytkowana przez: 1000 tys. km
5 razy na gwarancji próbowałem aby wyregulowali gaz, auto gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, dławi się i nie ciągnie. Świece i przewody nowe, przepustnica wyczyszczona, filtr paliwa nowy. Na paliwie nie ma żadnych problemów jazdy, a oni twierdza że to instalacja paliwowa i elektryczna. Żenada, To było 6 auto robione u nich i OSTATNIE. ODRADZAM WSZYSTKIM. Założyć i...
Volkswagen Polo