Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo

Lata produkcji: 1975 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1975, miejski model segmentu B. Już w roku 1971, rozpoczęto w Volkswagenie prace nad powstaniem pragmatycznego, lekkiego auta. Volkswagen Polo pierwszej generacji (nazywany na niektórych rynkach także Derby) był modelem bliźniaczym Audi 50. Samochód stał się jednym z najbardziej popularnych zarówno w swojej klasie, jak też wśród modeli Volkswagena – dotychczas nabywców znalazło przeszło 14 milionów aut. Volkswagen Polo zdobył szereg nagród, m.in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2010 (w roku 1982 oraz 1995 także znalazł się na podium plebiscytu) oraz Światowego Samochodu Roku 2010. Nazwa auta wywodzi się z ekskluzywnej dyscypliny sportowej. Szósta generacja Volkswagena Polo została wprowadzona na rynek w roku 2017.
czytaj więcej
Powagosław

Projektanci Volkswagena uznali chyba, że bycie małym Golfem to wystarczająco atrakcyjny horyzont dla Polo. Ale nie jest też tak, że nowy model zupełnie niczym nie zaskakuje. Widzieliście to designerskie wnętrze?

~Powagosław
Luzacjusz

Polo jest jak twoja teściowa, która nosi tę samą fryzurę od 25 lat. Możesz łudzić się, że pewnego dnia wystrzyże się na Rihannę, ale w sumie… po co miałaby to robić? Zresztą, fryzjerka nawet nie wie, kim jest Rihanna.

~Luzacjusz

Volkswagen Polo – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Oceny Volkswagen Polo

Liczba ocen: 1 805
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Aga
Hatchback 1.2 i 70KM 51kW
Volkswagen Polo IV
Auto bezawaryjne, zupełnie bezproblemowe. Jak czytam opinie innych użytkowników, mam wrażenie, że trafił mi się jakiś "dobry" model. Korzystam z auta ponad 4 lata. Przez ten czas żadnej usterki, tylko naprawy wynikające ze zwykłej eksploatacji (auto aktualnie 13 letnie). Części tanie, bezproblemowy dostęp do zamienników. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że auto nie jest szczególnie oszczędne, jeśli chodzi o zużycie paliwa. Sporo ponad założenia producenta, ale wciąż akceptowalnie. Podobnie do innych aut w tej samej klasie. Drugi mankament wynika z konstrukcji pojazdu. Auto jest wąskie, dzięki czemu idealnie sprawuje się w mieście. Bez problemu się nim parkuje. To co jest zaletą w mieście, w trasie już nią nie jest. Auto jest wąskie i wysokie - mało aerodynamiczne. Komfortowo do 140 km/h, powyżej, głośno i mniej stabilnie.
4,1
~Łukasz
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Volkswagen Polo III
Kupiłem polo 6n2, 2000r z silnikiem 1.4 44kw, oznaczenie AUD, na pierwszy samochód, myślę ze zrobiłem dobrze kupując polówkę na pierwsze auto, bo się prawie nie psuje. Oprócz rzeczy eksploatacyjnych jak hamulce tarcze olej, to najdroższą wymianą było sprzęgło które po 257 tyś zrobiło się już twarde i biegi wchodziły ciężko. Koszt z wymianą wyniósł mnie 700 zł, co myślę ze jest przystępną ceną. Ostatnio uszczelniłem pokrywę zaworów, wymieniłem termostat z obudową. Niestety płyn chłodzący dalej mi gdzieś ubywa, bo plama pod samochodem co noc jest i nie wiem skąd cieknie. Największa bolączką tego samochodu jest silnik, moc jak na pierwszy samochód żeby dojeżdżać do szkoły w 2/3 osoby jest ok. Ale pali w jakimś stopniu olej, odma musi być odpięta. Kultura pracy silnika tez nie jest super, chodzi troche jak diesel. Wadą tez jest skrzynia która u mnie ma dość mocno wyrobiony 1 bieg, ale to juz wina poprzednich właścicieli. Ogólnie samochód mozna polecić na pierwszy bo w dobrym stanie blacharskim i ładnym środkiem mozna kupić za 3tys samochód. Na 1 samochód wręcz idealny
3,6
~Sebastian
Hatchback 5d 1.6 TDI-CR DPF 90KM 66kW
Volkswagen Polo V
Samochód jest ładny, zgrabny i praktyczny. Dobrze się prezentuje, przyjemnie się nim jeździ, nic nie skrzeczy, nic nie piszczy, ale mój egzemplarz przynajmniej ma sporo usterek. Zacznijmy od drobnej usterki - kable idące do klapy bagażnika i do trzeciego światła stopu potrafią się przetrzeć od otwierania bagażnika, przez co trzecie światło może przestać świecić, a klapa przestać otwierać. Z poważniejszych rzeczy, a ich jest więcej, to przede wszystkim EGR i wtryskiwacze. Po przejechaniu 110k km musiałem wymienić EGR (koszt około 1500 zł), bo padła w nim elektronika. Do tego największy problem, jakim są prawdopodobnie wtryskiwacze. Samochód zdecydowanie za dużo spala jak na swoje gabaryty i "oszczędny" silnik. Bardzo wrażliwe wtryskiwacze, które nawet nie wiadomo od czego potrafią się uszkodzić. Tankuję paliwo na jedynie dobrych stacjach a i tak mam podejrzenie tego, że się uszkodziły. Wszystkie objawy takie jak wysokie spalanie, głośny klekot i nierówna praca silnika się u mnie pojawiły i są typowe dla uszkodzonych wtryskiwaczy. Regeneracja kosztuje około 600 zł od jednego wtryskiwacza, a jest ich 4. Nawet jak bym to naprawił, to nie wiem czy problem nie powróci. Części do tego samochodu są w średnich cenach, nie są ani przesadnie drogie ani tanie. Poza usterkami, to autem jeździ się dobrze. Prezentuje się też dobrze. Bagażnik nie jest zbyt duży, auto jest ogólnie idealne dla singla lub pary bez dzieci. Gdyby nie problemy z wtryskiwaczami, EGR itd to te auto byłoby naprawdę dobrym samochodem na co dzień i na trasę. Nie polecam tego samochodu z tą jednostką silnika.

Raporty spalania Volkswagen Polo

Liczba raportów: 2 009
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo
4,8 – 10,3
l/100 km
4,5 – 7,3
l/100 km
4,4 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Hatchback 1.2 i 54KM 40kW
Volkswagen Polo IV
Posiadam Polo IV po lifcie z 2006 roku. Silnik 1.2 54KM w gazie. Instalacja założona prawie od nowości. Jestem trzecim właścicielem, Polo obecnie ma 15 lat i ponad 350 tyś. Auto jak dla studenta jest w sam raz. Bardzo tanie w utrzymaniu. Po roku jazdy zmuszony byłem wymienić jedną cewkę oraz przy okazji świece. Koszt produktów około 250 zł. Auto pali tak jak w opinii. Mam ciężką nogę więc spalanie wychodzi około 8 litrów w trasie. Auto z tym silnikiem NIE JEST dynamiczne. To muł który dowozi was z punktu a do punktu b, raczej na pewno nie do G :p Wykończenie wnętrza jest w miarę, plastiki nie brzęczą, ale wadą jest wbijający się w kolano plastik od strony hamulca ręcznego (w długiej bardzo trasie). Ogólnie polecam. Bardzo tanie w utrzymaniu i dość niezawodne, chyba że widać duże oznaki rdzy (jak każde VW).
5,2
Hatchback 1.4 TDI 75KM 55kW
Volkswagen Polo IV
Silnik mimo charekterystycznego klekotu 3 cylindrów (nie każdemu przypadnie do gustu :)) odwdzięcza się niskim spalaniem i stosunkowo wysoką tolerancją na nogę kierowcy. Moja standardowa trasa to głównie miasto i weekendowo 150 kilometrów drogą szybkiego ruchu (standardowe prędkości 120-130km/h), latem liczę się ze spalaniem ok 5,5l, zimą 6l. Rekordowo na trasie 300km przy prędkości średniej 80km/h (w terenie górzystym) Polówka spaliła mi 4.1l na setkę. Przy na prawdę ciężkiej nodze, i pałowaniu od świateł do świateł ciężko wyjść ponad 7l. Podsumowując auto oszczędne i solidne mimo upływu lat, ostatni Eurotrip (do chorwacji i z powrotem) 5000km zrobiony bez cienia wątpliwości że samochodzik zawiedzie :)
7,7
Hatchback 1.2 i 60KM 44kW
Volkswagen Polo IV
W mieście / na terenie podmiejskim OK - przy spokojnej jeździe bez korków do 6 litrów / 100km, natomiast porażką jest autostrada z tym silnikiem - przy prędkości 140km/h, klimatyzacji i 4 osobach na pokładzie spalił średnio ponad 12 litrów / 100km, więc max. do 90km/h (3100 tys. obrotów) - wtedy spalanie wynosi około 6 litrów. - poza tym auto naprawdę fajnie się prowadzi i wgl się nie psuje :D

Usterki Volkswagen Polo

Liczba wpisów: 137
Wspomaganie kierownicy
  • Volkswagen Polo IV Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 2001-2005
  • układ kierowniczy
  • 215 tys. km
Witam. Od jakiegoś półtorej miesiąca mam problem ze wspomaganiem kierownicy. Gdy jest zimno na dworze włącza mi się kontrolka wspomagania i w tym czasie wspomaganie przestaje działać. Czasem się zapala i gaśnie i potrafi tak migać nawet jak nie ruszam kierownicą a czasem włącza się dopiero po kręceniu kierownicą. Kontrolka potrafi się też włączyć na stałe i aby ją wyłączyć i aby wspomaganie działało muszę ponownie uruchomić samochód. Gdy wyłączę samochód i ponownie go odpalę lampka gaśnie i zapala się jak poruszam kierownicą. Opcja usterki znika jak trochę rozgrzeję samochód. Dodam że niedawno bo w tym roku wymieniłem akumulator na nowy ale usterka była już przed wymianą. Wie może ktoś o co kaman ?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Rosnąca temp. wody
  • Volkswagen Polo V Hatchback 5d Facelifting 1.4 TDI BlueMotion Technology 90KM 66kW 2014-2017
  • układ chłodzenia
  • 116 tys. km
Podczas szybszej jazdy (po ok. 40 km trasy) zaczyna rosnąć temperatura wody. Zawsze powyżej 3 tyś. obrotów. W momencie ściągnięcia nogi z gazu, temperatura w ułamku sekundy spada. W serwisie, po wymianie pompy wody i zrobieniu rozrządu, ze względu na brak poprawy zaproponowano wymianę chłodnic i zasugerowano, że chłodnice nie spełniają swojej roli ze względu na to, że jeżdżę po kamienisto-polnych drogach (???). Żaden mechanik w okolicy również nie potrafi znaleźć przyczyny, na komputerze żadnych błędów.
Oczekuje na rozwiązanie
Rozładowanie akumulatora
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.3 55KM 40kW 1994-1995
  • instalacja elektryczna
Rozładowuje się akumulator po paru dniach postoju - był już u 3 elektryków i nic, mówią, że to niemożliwe; pobór przy postoju od 0,3A do 0,4A i ładowanie od 13,95V do 14,02V w zależności jaki elektryk miał miernik, Akumulatory mam dwa Bosha44AH jednoroczny, który był zamontowany w tym aucie i przez 11 miesięcy bez problemu, a przy próbie reklamacji stwierdzili, że jest sprawny i kupiłem nowy 3 tygodniowy Centra Futura 43AH i ładowałem już go 3 razy, ręce opadają. Po 3-4 dniach postoju jest tak rozładowany, że kontrolki ledwo święcą, natomiast jak jeździ codziennie, to z odpalaniem nie ma większego problemu mimo mrozu. Problem dotyczy vw polo 1995r benzyna/gaz 1300cm3. Za wszelką pomoc serdecznie z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 29
5,0
Fun 1.2 i 12V 64KM 47kW
Volkswagen Polo IV
homologacja: "GREG-MAR" G. Gliszczyński i wspólnik, sp.j. (do 06.2013)
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Bardzo polecam firmę Auto Mix ze Skrzyszowa k.Wodzisławia.Jak odstawiłam samochód do instalacji,otrzymałam zastępczą Toyotę.Jak się umawiałam z góry zaznaczyłam że chcę to co najlepsze-tak właśnie jest,zrobiłam prawie 80 tyś km.Co 20 tyś km.jeżdzę na obsługę.Raz tylko myślałam że coś się stało z gazem,ale jednak padła jakaś cewka w aucie.Autem nie dało się wtedy jechać.W...
5,0
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Volkswagen Polo III
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Instalację użytkuję od ok. 5 lat. Samochód wcześniej miał założoną instalację tzw. pierwszej generacji notabene holenderską ale polski gaz szybko nią wykończył(zresztą butla już miała blisko 10 lat i wymieniłem całą instalację) Obecnie prawdopodobny łączny przebieg na gazie to 260 tyś km. Czy warto gazować... cóż samochód zwrócił się mi i też na pewno poprzedniemu...
4,0
Sedan 1.4 i 80KM 59kW
Volkswagen Polo IV
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 150
przebieg: 168 tys. km
użytkowana przez: 1000 tys. km
5 razy na gwarancji próbowałem aby wyregulowali gaz, auto gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, dławi się i nie ciągnie. Świece i przewody nowe, przepustnica wyczyszczona, filtr paliwa nowy. Na paliwie nie ma żadnych problemów jazdy, a oni twierdza że to instalacja paliwowa i elektryczna. Żenada, To było 6 auto robione u nich i OSTATNIE. ODRADZAM WSZYSTKIM. Założyć i...
Volkswagen Polo