Szukaj

Informacje o Volkswagen Polo

Lata produkcji: 1975 – teraz
Segment: Auta małe
Produkowany od roku 1975, miejski model segmentu B. Już w roku 1971, rozpoczęto w Volkswagenie prace nad powstaniem pragmatycznego, lekkiego auta. Volkswagen Polo pierwszej generacji (nazywany na niektórych rynkach także Derby) był modelem bliźniaczym Audi 50. Samochód stał się jednym z najbardziej popularnych zarówno w swojej klasie, jak też wśród modeli Volkswagena – dotychczas nabywców znalazło przeszło 14 milionów aut. Volkswagen Polo zdobył szereg nagród, m.in. tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2010 (w roku 1982 oraz 1995 także znalazł się na podium plebiscytu) oraz Światowego Samochodu Roku 2010. Nazwa auta wywodzi się z ekskluzywnej dyscypliny sportowej. Szósta generacja Volkswagena Polo została wprowadzona na rynek w roku 2017.
czytaj więcej
Powagosław

Projektanci Volkswagena uznali chyba, że bycie małym Golfem to wystarczająco atrakcyjny horyzont dla Polo. Ale nie jest też tak, że nowy model zupełnie niczym nie zaskakuje. Widzieliście to designerskie wnętrze?

~Powagosław
Luzacjusz

Polo jest jak twoja teściowa, która nosi tę samą fryzurę od 25 lat. Możesz łudzić się, że pewnego dnia wystrzyże się na Rihannę, ale w sumie… po co miałaby to robić? Zresztą, fryzjerka nawet nie wie, kim jest Rihanna.

~Luzacjusz

Volkswagen Polo – wybierz generację

Pokaż generacje z silnikiem:

Oceny Volkswagen Polo

Liczba ocen: 1 756
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(78%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

2,4
~Snayper
Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI BlueMotion Technology 90KM 66kW
Volkswagen Polo V
Auto w miarę dobre TYLKO dla osób mało wymagajacych, spokojnych i na trasy, gdzie prędkość minimalna to 60km/h, a max 100 km/h. Na miasto bardzo zrywny w złym tego słowa znaczeniu, na autostradę żenada. Główne wady wymienię tylko kilka ale jest ich dużo więcej: fatalna skrzynia szczególnie biegi 1 i R, tragiczna pozycja za kierownica-może liliputy się zadowola, jeszcze bardziej masakryczne fotele-zero podparcia lędźwi nawet w topowej wersji, zbyt waskie fotele przednie -nawet osoby szczupłe nie zachowaja barków w prawidłowej linii kręgosłupa. Jazda na 2 i 3. biegu po mieście to jakiś horror-skacze i dławi się jak nawet jak jest rozgrzany. Nowoczesny Maluch ale Kaszel miał ten klimat. Turbina słaba, turbodziura potężna. Zamykanie drzwi w tym aucie to jakieś nieporozumienie. Cena nie komentuje....każde auto w tej klasie będzie tańsze. Zalety - b.dobre spalanie na trasach miedzy 60 a 100km/h jak sie nikomu nie spieszy to spokojnie 4,5 litra osiagalne. Dobra obsługa centralnej konsoli -szczególnie kobietom i miłośnikom ergonomii "przyciskowej" powinna b. przypaść do gustu. Spasowanie jak to w VW bardzo dobre, nic nie trzeszczy, plastiki dobrej jakości.
4,9
~Jakub Poloczek
Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW
Volkswagen Polo VI
Auto wywarło na mnie ogromne wrażenie przede wszystkim swoimi rozmiarami, jest bardzo wszechstronne, można zająć wygodna pozycje za kierownica jak i na miejscu pasażera. Idealne auto dla singli żyjących w mieście. Posiadam wersje highline z pakietem komfort i czujnikami deszczu/zmierzchu i ta wersje każdemu polecam. Jest tam wszystko co jest potrzebne w dzisiejszych czasach. System audio gra na prawdę dobrze i to w standardzie 6 głośników. Fotele sportowe nawet wygodne i dobrze trzymają. Brakuje tylko ledow, bierzcie ledy na prawdę warto! System multimedialny jest przejrzysty i łatwy w obsłudze car-net obowiązkowo! Bez tego bajeru dużo tracisz.
4,4
~paweł_tazbir
Hatchback 1.4 TDI 75KM 55kW
Volkswagen Polo IV
Powiem tak, szukam od dłuższego czasu samochodu 5 drzwiowego, to jedyny powód sprzedaży tego auta... które kupiłem przez przypadek z polecenia koleżanki. Gdybym tego nie potrzebował, mimo średniej karoserii i odrobiny rdzy, jeździłbym pewnie do śmierci. Przez 2 lata zrobiłem nim( przy zakupie 130 tys. km.) obecnie (180 tyś km.) , wymieniłem jedynie rozrząd, bo sprzedawca go nie wymieniał. 2 właściciel, sprowadzany z Niemiec... bałem się jak każdy. Teram powiem kocham ten samochód, wydałem na niego grosze, płyny, filtry, oleje. Może nie jest wyścigówką, ale jest naprawdę godnym autem, którego szkoda mi sprzedać. Czytam opinie po różnych autach w celu zakupu... i szczerze powiem, że nie wiem kto je pisze. W większości to albo konkurencja albo pijany Ryszard, który nie może sprzedać innego auta. Śmieszne są opinie,że samochód jest mułowaty itp. itd. Kurwa... kto normalny chcąc jeździć 120 km/h na drodze, po mieście mająć 3 tys, obrotów kupuje takie auto? Jeśli chcesz się ścigać to kupujesz auto najmniej 200 KM. Wtedy możesz być pierwszy do kolejnych świateł, Ty spalisz 15l chwilowego, ja spale 5 i pomacham Ci k..... Pozdrowienia. ;)

Raporty spalania Volkswagen Polo

Liczba raportów: 1 921
Średnie spalanie dla Volkswagen Polo
4,8 – 10,3
l/100 km
4,6 – 7,3
l/100 km
4,4 – 11,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW
Volkswagen Polo VI
Średnie spalanie z 6 tys. km to 6,1 l (na podstawie tankowań, komputer zaniża średnią o ok. 0,3 l/100km). Po mieście spalanie od 6,5 do 8,5 l w zależności od korków i długości przejazdu. Spalanie na trasie (spokojna jazda): drogi krajowe (90-100 km/h) = ok. 4,5-5,0 l; ekspresówki (110-120 km/h) = ok. 5.0-5,5 l. Z autostrad korzystam bardzo rzadko - przy szarpanej jeździe na A2 (Warszawa - Łódź, duży ruch) = 7 l. Ogólnie jestem bardzo zadowolony. Wcześniejszy Golf z silnikiem 1.9 TDI palił bardzo podobnie, Jedyny minus - silnik bardzo wrażliwy na styl jazdy.
4,2
Hatchback 1.9 SDI 64KM 47kW
Volkswagen Polo IV
Najoszczędniejsze auto jakie miałem. Obecnie 8-e. Przy mega delikatnej jeździe po mieście (Kielce) spaliło mi 5.5 litra w cyklu tylko miasto. Wiem że to wynik wręcz prawie niemożliwy (dane fabryczne 6.2 l na 100 km jazda miejska). Opony mocno napompowane. Jazda na max delikatne obchodzenie się z pedałem gazu. Jazda bez żadnych korków. Jechałem tylko sam. Pusty bagażnik. Na dłuższą metę to uciążliwe. Chciałem się chociaż raz przekonać ile to autko spali najmniej. Jestem w szoku. Pomiaru spalania dokonałem w bardzo prosty sposób. Zatankowałem pełny bak do pierwszego odbicia z pistoletu. Przejechałem 100 km i znowu zatankowałem do pełna do pierwszego odbicia z pistoletu. Paliwa weszło 5.5 lita ropy. Muszę sprawdzić latem ile spali ropy poza miastem np droga ekspresowa. Sadzę że wyjdzie coś koło 3 litry. Średnio zimą jazdy po mieście wychodzi oczywiście troszkę więcej. Ale jak ktoś przestrzega zasad eco drivingu to spokojnie mało mu spali.
6,8
Hatchback 1.0 50KM 37kW
Volkswagen Polo III
Jest to moje trzecie polo! wszystkie miały 1.0, najpierw gaźnik, wtedy mono wtrysk a teraz pełen - spala najmniej! Polo posiadam rok. Przejechane 14 tyś. km. W tym trasa na niemcy (1140km) wtedy auto najbardziej mnie zaskoczyło, nie przekraczając 100km/h jadąc od 80 do 100 przez autostrady niemieckie (straszna męczarnia-zamiast jechać 12h to jechałem ok 15h :( ) ale efekt: 4,95 l/100 km, 800km na pełnym zbiorniku, po tankowaniu do pełna :) Na co dzień autem dojeżdżam do pracy po mieście (ok 3km), wtedy spalanie w zależności od pory roku i od wagi obuwia :) ZIMA lekka noga: od 7,8l/100km, LATO lekka noga: od 6,3l/100km - przeważnie ok 7-8 litrów na mieście muszę liczyć. Największe spalanie to ZIMĄ po mieście nagrzewając auto przed wyjazdem to 9,2 l/100km. Max w trasie, które uzyskałem od 110 do 120 km/h to 7,5 - auto wtedy się MĘCZY! Na trasie jadąc spokojnie bez problemu zejdzie poniżej 5,5l/100. Dużo zależy od jakości paliwa - auto znacząco odczuwa różnice jakości co przekłada się na zużycie paliwa. PS: Koła 13/80/155 2.1bar

Usterki Volkswagen Polo

Liczba wpisów: 129
Rozładowanie akumulatora
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.3 55KM 40kW 1994-1995
  • instalacja elektryczna
Rozładowuje się akumulator po paru dniach postoju - był już u 3 elektryków i nic, mówią, że to niemożliwe; pobór przy postoju od 0,3A do 0,4A i ładowanie od 13,95V do 14,02V w zależności jaki elektryk miał miernik, Akumulatory mam dwa Bosha44AH jednoroczny, który był zamontowany w tym aucie i przez 11 miesięcy bez problemu, a przy próbie reklamacji stwierdzili, że jest sprawny i kupiłem nowy 3 tygodniowy Centra Futura 43AH i ładowałem już go 3 razy, ręce opadają. Po 3-4 dniach postoju jest tak rozładowany, że kontrolki ledwo święcą, natomiast jak jeździ codziennie, to z odpalaniem nie ma większego problemu mimo mrozu. Problem dotyczy vw polo 1995r benzyna/gaz 1300cm3. Za wszelką pomoc serdecznie z góry dziękuję.
Problem rozwiązany
1 komentarz
nieprawidłowa praca silnika podczas wilgoci
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.4 i 60KM 44kW 1995-2001
  • silnik
Witam mam problem posiadam vw polo 6n i mam dwa problemy pierwszy z nich to podczas wilgoci gdy podczas próby uruchomienia auto odpali po chwili gaśnie ponownie odpali i znow gaśnie ruszy tylko po przytrzymaniu go na dużych obrotach co może być przyczyną? dróga awaria to podczas wilgoci nie zawsze auto podczas jazdy dodając gazu auto ma jakby brak mocy i w ogóle nie chce jechać całkowicie nie reaguje na dodanie gazu po chwili jazdy na wolniejszych obrotach objaw ustępuje co może być przyczyną? pomocy! Wilgoć?
Problem rozwiązany
4 komentarze
Obroty szaleją i gaśnie
  • Volkswagen Polo III Hatchback 1.6 i 75KM 55kW 1994-1999
  • instalacja elektryczna
Witam. Mam problem z moim Polo (1996 rok, 1.6 (75 KM)). Otóż autem jedzie się normalnie aż nagle zaczyna nim szarpać, obrotomierz szaleje (podaje najprzeróżniejsze wartości bez reakcji silnika) aż w końcu auto gaśnie po czym odpala się je z dużą trudnością. Zapala na chwilę i zaraz gaśnie, trzeba je trzymać na wysokich obrotach itp. Po takim "ataku" i pozytywnym odpaleniu auto jeździ normalnie aż do następnego. Dodam, że już 2 razy dojechałem z tym do mechanika ale przy nim polo się przestraszyło i działało stabilnie. Komputer nie wskazuje żadnych błędów nie rejestrując przy tym nic w historii. Chciałbym możliwie najlepiej zdiagnozować usterkę gdyż chcę tym autem jeszcze trochę pojeździć (1-1,5 roku) możliwie nie dokładając za mocno do niego. Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
2 komentarze

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 27
5,0
Fun 1.2 i 12V 64KM 47kW
Volkswagen Polo IV
homologacja: "GREG-MAR" G. Gliszczyński i wspólnik, sp.j. (do 06.2013)
instalacja: AC STAG 300 - premium
przebieg: 30 tys. km
użytkowana przez: 80 tys. km
Bardzo polecam firmę Auto Mix ze Skrzyszowa k.Wodzisławia.Jak odstawiłam samochód do instalacji,otrzymałam zastępczą Toyotę.Jak się umawiałam z góry zaznaczyłam że chcę to co najlepsze-tak właśnie jest,zrobiłam prawie 80 tyś km.Co 20 tyś km.jeżdzę na obsługę.Raz tylko myślałam że coś się stało z gazem,ale jednak padła jakaś cewka w aucie.Autem nie dało się wtedy jechać.W...
5,0
Hatchback 1.4 i 60KM 44kW
Volkswagen Polo III
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 0 tys. km
użytkowana przez: 100 tys. km
Instalację użytkuję od ok. 5 lat. Samochód wcześniej miał założoną instalację tzw. pierwszej generacji notabene holenderską ale polski gaz szybko nią wykończył(zresztą butla już miała blisko 10 lat i wymieniłem całą instalację) Obecnie prawdopodobny łączny przebieg na gazie to 260 tyś km. Czy warto gazować... cóż samochód zwrócił się mi i też na pewno poprzedniemu...
4,0
Sedan 1.4 i 80KM 59kW
Volkswagen Polo IV
homologacja: EKSA Sp. z o.o.
instalacja: AC STAG 150
przebieg: 168 tys. km
użytkowana przez: 1000 tys. km
5 razy na gwarancji próbowałem aby wyregulowali gaz, auto gaśnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, dławi się i nie ciągnie. Świece i przewody nowe, przepustnica wyczyszczona, filtr paliwa nowy. Na paliwie nie ma żadnych problemów jazdy, a oni twierdza że to instalacja paliwowa i elektryczna. Żenada, To było 6 auto robione u nich i OSTATNIE. ODRADZAM WSZYSTKIM. Założyć i...
Volkswagen Polo