Szukaj

Informacje o Alfa Romeo Brera Coupe

Lata produkcji: 2005 – 2010
Segment: Auta sportowe
Mały samochód sportowy (segment G) produkowany od 2005 roku. W ofercie włoskiej marki Brera zastąpiła model GTV. Auto bazuje na prototypie o tej samej nazwie z 2002 roku. Autorem projektu seryjnej wersji samochodu jest Giorgetto Giugiaro. Brera szybko zdobyła uznanie krytyków – sięgnęła po zwycięstwa w licznych plebiscytach, m.in. „Autocar Magazine” (Samochód Roku 2006) czy European Car of the Year 2007 w Japonii. Brera produkowana jest przez firmę Pininfarina na zlecenie Alfy Romeo. Wersją kabriolet modelu jest AR Spider Nuova.
czytaj więcej
Powagosław
Jeśli nie kwintesencja, to przynajmniej mgnienie polotu włoskiego wzornictwa samochodowego. Imponujący wygląd rekompensuje nawet ciasnotę wewnątrz tego samochodu. ~Powagosław
Luzacjusz
Z przodu wygląda trochę jak hełm Lorda Vadera. Z tyłu przypomina Marylę Rodowicz. Brednie? Nie, Brera. Czarująca, choć trochę damska. Męski odpowiednik to Alfa SZ z przełomu lat 80. i 90. Nie powiem, że ładniejszy, bo Brera ładna jest i to jeszcze jak. Ale, wybaczcie, trochę damska. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 2
Liczba miejsc 4
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4410 mm
Szerokość 1830 mm
Wysokość 1341 mm
Rozstaw osi 2528 mm
Rozstaw kół - przód 1579 mm
Rozstaw kół - tył 1559 mm
Zwis przedni 1000 mm
Zwis tylny 882 mm
Prześwit 150 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 610 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 300 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Całokształt + Skrzynia biegów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Marcin
Coupe 1750 TBi 16v 200KM 147kW
Alfa Romeo Brera
Genialny samochód na daily. Jeśli nie musisz przewozić regularnie dzieci czy kilku dorosłych, to nie wiem nad czym się zastanawiać. Wygląd zew. jak i wew. zapiera dech nawet po 15 latach od wprowadzenia na rynek. Prowadzenie jest wspaniałe, samochód daje bardzo dużo informacji zwrotnych. Silnik 1.75 TBi jest bardzo dobry, ale brakuje mu trochę mocy / momentu na wyższych obrotach. Niestety spalanie w mieście niemile zaskakuje na poziomie 13-14,5 l/100km. Na szczęście spokojna jazda poza miastem (w sumie do samochód GT został zaprojektowany) to około 7.2-7.5 l/100km,
2,9
~Kamil, Małopolska
Coupe 1750 TBi 16v 200KM 147kW
Alfa Romeo Brera
Samochód jak sądziłem kupiłem z pewnego źródła, salon Polska itp. prawdę mówiąc sam nie wiem czego oczekiwałem bo jak ktoś kupuje takie auto to nie po to raczej żeby jeżdzić tylko po bułki do sklepu i nie pałować go przy każdej możliwej okazji, niestety w moim przypadku po kilku tysiącach okazało się, że auto było sprytnie podrobione przed sprzedażą, po pierwszej zimie wyszła rdza na nadkolach, przekładnia kierownicza nie wspominając o elektronice, co chwilę pojawia się inny błąd, pozytywne opinie na portalu to chyba od ludzi, którzy kupili Brerę i chcą się jej pozbyć, doradzam kupować głową a nie sercem, bo serce mówi, żeby kupić a rozum później widzi, że auto kosztowało niby 30000 tysięcy, a na naprawy trzeba wydać kolejne 20000 i nie ma pewności, że to wystarczy. Doradzam sprawdzać samochód na zimnym silniku, ja niestety tego nie zrobiłem, u mnie gośćnie chciał się spotkać pod domem, tylko musiał dojechać do firmy i tam miałem go oglądać jak się poźniej okazało zadyma pod to żeby silnik był dobrze rozgrzany i żeby nie było słychać stuków na zimnym silniku. Dla mnie Brera jest ok, ale od 1 właściela.
4,6
~pafka
Coupe 1750 TBi 16v 200KM 147kW
Alfa Romeo Brera
Piękne auto dla indywidualistów, którego największym atutem jest design, oraz rewelacyjne właściwości jezdne. Ponadto wyróżnić muszę silnik, hamulce, i bardzo dobre wykończenie wnętrza - pod tym względem Brera wyprzeda większość obecnie produkowanych aut. Brera jest znakomitą propozycją dla osób, które cenią sobie w samochodach styl i unikalność. Trzeba jednak pamiętać, że nie jest to typowe, czteroosobowe auto - to samochód typu 2+2, czyli dla 2 osób, z dodatkową możliwością przewiezienia kolejnych dwóch w sytuacjach awaryjnych.
Średnie spalanie dla Alfa Romeo Brera Coupe
10,0 – 15,6
l/100 km
8,0 – 9,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,8
Coupe 1750 TBi 16v 200KM 147kW
Alfa Romeo Brera
Ponad 90% przebiegu robię w trasie. Najniższe spalanie jakie dotychczas zanotowałem to 7,2 l/100 km, przy bardzo spokojnej jeździe. Bez większego problemu da się zejść poniżej 9 litrów. Przy bardziej dynamicznej jeździe spalanie podchodzi pod 10 litrów. Trochę gorzej wygląda spalanie przy prędkościach autostradowych. Przy tempomacie ustawionym na 140 km/h, i przy jeździe czasem trochę szybszej, czasem trochę wolniejszej, spalanie koło 11 l/100 km. W mieście średnio 12-13 l. Sprawdziłem sobie również ile ten silnik potrafi wypić maksymalnie. Przy bardzo dynamicznej jeździe w górach, praktycznie cały czas przy obrotach 4-5 tys, często z pedałem gazu w podłodze, spalił 15,3 l/100 km, i chyba więcej nie da rady, hehe. Po 12600 km średnie spalanie wynosi 9,80 l/100 km.
10,4
Coupe 1750 TBi 16v 200KM 147kW
Alfa Romeo Brera
W 90% jeździłem w trasie. Najniższe spalanie jakie zanotowałem to 6,47 l/100 km, przy bardzo spokojnej jeździe. Normalne spalanie w trasie to 8-9. Przy bardziej dynamicznej jeździe spalanie podchodzi pod 10 litrów. Trochę gorzej wygląda spalanie przy prędkościach autostradowych. Przy tempomacie ustawionym na 140 km/h, i przy jeździe czasem trochę szybszej, czasem trochę wolniejszej, spalanie wychodzi 10,5 - 11,5 l/100 km. W mieście średnia to 12,6, a max jaki zanotowałem to 15,67. Sprawdziłem sobie również ile ten silnik potrafi wypić maksymalnie w trasie. Przy bardzo dynamicznej jeździe w górach, praktycznie cały czas przy obrotach 4-5 tys, często z pedałem gazu w podłodze, spalił 15,3 l/100 km, i chyba więcej nie da rady, hehe. Po 14 tys km średnie spalanie wyniosło 9,84 l/100 km. Jak na tego typu auto przeglądy nie są przesadnie drogie - w ASO ok 1000 zł, poza ASO ok. 500 zł. Gorzej z kosztem części, ale moja Brera była niemalże w 100% bezawaryjna, także oszczędziła mi wydatków związanych z naprawami.
7,4
Coupe 2.4 JTDM 20v 210KM 154kW
Alfa Romeo Brera
Ogólnie przy oszczędnej jeździe, autostrada, droga krajowa, przepisowe prędkości na tempomacie należy liczyć 7.3l/100km. Miasto przy normalnej jeździe to jest 8.5 l/100. Autostrada niemiecka bez ograniczenia należy przewidywać 10l / 100km i więcej w zależności od buta. Za taką moc i takie wrażenia z jazdy jest to dobry kompromis w stosunku do benzyny