Szukaj

Coraz mniejsza wydajność ogrzewania wnętrza z czasem użytkowania.
Renault Clio II

  • Autor: ~lklklkl
  • Kategoria: układ chłodzenia
fabryczny płyn chłodniczy zmienia kolor z zielonego na rdzawo-brązowy, w nagrzewnicy pojawia się kamień i ogrzewanie jest mało wydajne lub nie ma go wcale.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 66
Nie wystąpiła: 10

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

W mojej Reni 2 jest to samo. Poradziłem sobie natomiast w Opelku 1 wlewając w układ chłodzenia ocet ,który kilkakrotnie zagrzałem na maksa. Teraz opelek grzeje jak szalony. Muszę to samo zrobić z renią.
Odpowiedz
to czyszczenie jest śmieszne problem tkwi gdzieindziej czy was nie zastanawia w jaki sposób jest regulowana ciepłota , w innych samochodach odpowieda za to elekrozawór który otwiera lub zamyka dopływ gorącej wody na nagrzewnicę a tutaj co się dzieje jeśli kręcisz potencjometrem ma grzanie
Odpowiedz
no właśnie to samo mam z tym płynem i gwizd silnika jak odpale na wolnych obrotach, a jak gasze to jakby chamował
Odpowiedz
Jeździcie ekodrajwery na 1500 obr/ min raz robicie krzywdę silnikowi, dwa nie grzeje. Manual wymiany nagrzewnicy jest na klubclio.pl. Sporo rozbierania, ale da się. Zacisnąć poślady i rozbierać.
Odpowiedz
Te renowki tak maja w zime trzeba jej dac po garach zeby cokolwiek grzalo ten typ tak ma np. clio 2003r 1.5 dci
Odpowiedz
Moja meganka też kiepsko grzeje wymieniłem pompe wodna,nagrzewnice 2 razy termostat,chłodnice i nic,lipa.Myślałem że może uszczekla pod głowicą ale ciśnienie na każdej swiecy jest takie same,Co może być POMÓŻCIE
Odpowiedz
Ja swoja nagrzewnice wyciagałem i rozbierałem.Fabryczne nagrzewnice maja wade a mianowicie uszczelke ktura zamiast dzielic 2 strony układu w sobie to jest zle złozona maszynowo i przepuszcza a na nagrzewice obieg z czasem nie idzie wcale.
Odpowiedz
Do Zenas: witam
mam ten sam problem i wydaje mi się że chyba masz rację to odkamienianie i inne bzdury niewiele dają problem musi być gdzie indziej ,i dlatego wydaje mi się że chyba masz raję , u mnie obie rurki nagrzewnicy są gorące jakby woda szła jakimś bypassem czy da się jakoś usczelnić tą grodż miedzy powrotem i zasilaniem nagrzewnicy próbowałeś czymś to uszcelnić
Odpowiedz
Do Zenas:
i to jest istota sprawy z nagrzewnicą w clio , przepuszczjąca uszczelka rozdzielająca powrót od zasilanie , wszystkie inne teorie które tu wypisują to wierutne bzdury , przygłupy piszący o ekodrajwerach bo jak on zagotuje silnik to ma ciepło, ale szkoda czasu na oszołomów czy ktoś próbował uszczelnić czymś grodż miedzy zasilaniem a powrotem bez rozbierania i wyjmowania nagrzewnicy
Odpowiedz
Renault Clio II