Szukaj

Zawieszenie.
Volvo V50 2.0 TD 136KM 100kW 2004-2010

  • Autor: Luki
  • Kategoria: zawieszenie
Ciężko opisać słowami stuki w zawieszeniu, w każdym razie dźwięk jest bardzo niemiły szczególnie kiedy koło najeżdża na uskok poprzeczny na jezdni, krótko mówiąc dziurę, krawężnik łaty asfaltowe i inne różności, które serwują nam drogowcy.
Przyczyną są tylne tuleje przednich wahaczy. Koszt zamiennika ok. 150zł sztuka. Demontaż polega na wyciągnięciu wahacza z auta i przy użyciu Boscha rozcięcie tulei, niestety nową tuleje należy założyć przy użyciu prasy, metody młota nie polecam, można uszkodzić nie tylko tuleje ale i wahacz.
Czy usterka wystąpiła u Ciebie?
Wystąpiła: 17
Nie wystąpiła: 12

Wystepowanie tej usterki w zależności od przebiegu

Komentarze

Nie opłaca się wymieniać samej tulei w wahaczu za 150zł za sztuke.Wahacz kosztuje 350zł, końcówka drążka 60zł do tego zbieżność i do zawieszenia przedniego nie zaglądasz przez najbliższe 100kkm. A tak osobno robiąc (2 tuleje w wahaczu, sworzeń, końcówkę)i do tego za każdym razem zbieżność wydasz dużo więcej a zostaniesz ze starym rdzewiejącym wahaczem.
Odpowiedz
wcześniej jeździłem Volvo S40 (od 2005). Zrobiłem 160 tys. km bez żadnych usterek. Teraz kupiłem uzywanego V50 z przeniegiem 170 tys. km. Po kilku miesiącach km wystapiły stuki w lewym amortyzatorze tylnym. Postanowiłem wymienić wszystkie. Na przód dostałem zamienniki, na tył niestety nie ma zamienników a oryginalne amortyzatory (samopoziomujace) kosztują bagatela 2200 zł/szt.
Odpowiedz
Do Alek:
Rok temu też zmieniałem amorki i do tyłu są zamienniki np. KYB w dużo niższej cenie niż przednie zamienniki.
Odpowiedz
Mam Volvo v50 2.0D z 2005 roku sprowadzone z Włoch.
- przy 160.000 wymiana tarcz hamulcowych i klocków,
- przy 180.000 tys. wymiana wahaczy przednich (zaznaczam, że to wynik polskich dróg bo doszło do uszkodzenia gum i po prostu przy wjazdach na nierówności następowało pukanie).
Poza tym uszkodzony zamek w drzwiach (przy 170.000 tys.) co pociągnęło za sobą wymianę całego elementu sterującego (450 zł).

Na auto nie mogę narzekać, co 20.000 km regularne przeglądy serwisowe, zawsze dodatkowo wymiana filtra paliwa, tankowany tylko na Shellu i Orlenie.
Nigdy mnie nie zawiódł, silnik po długich trasach "wyciszany" na biegu jałowym około 5 minut.
Żadnych problemów z turbiną ani elementami silnika. Elakrtonika bez problemu. Klimatyzacja tak samo.

Fakt jest jeden - samochód jest z Włoch a nie z Polski i to jest różnica. Kolega kupił w Polsce i już kilka raz był w serwisie na naprawy elektryki.
Ja jestem zadowolony, pomimo to że koszty cześci są większe niż u konkurenji.
Odpowiedz
W moim V50 dziś wymienili obydwie tulej koszt w serwisie specializujacym się w Volvo 60 PLN od strony. Nawet nie opłaca się brudzić
Odpowiedz
Volvo V50