Szukaj

Informacje o Chevrolet Aveo T250

Lata produkcji: 2006 – 2011
Segment: Auta małe
Model należący do segmentu B produkowany od 2002 roku. Po ogłoszeniu upadłości Daewoo i zajęciu tej spółki przez Chevroleta, Aveo na wielu rynkach zastąpił Daewoo Lanosa. Z kolei m.in. w krajach azjatyckich bliźniaczym modelem Aveo jest Daewoo Kalos. Oba auta (w niektórych państwach Europy model ten w wersji hatchback funkcjonował też jako Chevrolet Kalos) bazowały na prototypie Kalos Dream z 2000 roku, zaprojektowanym przez studio Italdesign. W latach 2007-2011 Aveo było produkowane w zakładach FSO w Warszawie. Od 2011 roku na rynku oferowana jest trzecia generacja modelu.
czytaj więcej
Powagosław
Duże i pozytywne zaskoczenie. Po niemrawym początku w Europie, Chevrolet obrał właściwy kurs. Te słowa trochę ciężko wychodzą spod palców, ale Aveo wyrósł na jedno z najładniejszych aut w swoim segmencie. ~Powagosław
Luzacjusz
Wielkie NIE dla sedana, wygląda jak chłopska kiszka. Hatchback rzeczywiście wyzgrabniał. Wyobraźcie sobie chłopaka, klasowe popychadło z podstawówki, który dziesięć lat później wygrywa program Top Model. Kto by pomyślał. ~Luzacjusz

Chevrolet Aveo T250 – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Wyciszenie - Skrzynia biegów - Karoseria

Wybrane oceny

3,1
~Wojtek
Sedan 1.2 i 72KM 53kW
Chevrolet Aveo T250
Auto użytkuję prawie 8 lat. Przejechałem nim ponad 120 000 km, znam go na wylot. Ogólnie jest to auto bardzo ekonomiczne, mało awaryjne i tanie w naprawie. I na tym w zasadzie plusy się kończą. Silnik to porażka - brak mocy, brak przyspieszenia, brak czegokolwiek. Wygłuszenie nie istnieje, podczas szybszej jazdy w środku jest głośno jak w fabryce. Ocenę zawyża fakt, że rzeczywiście koszta użytkowania są śmiesznie niskie. Czy poleciłbym to auto? TAK - dla studenta, dla osoby zaczynającej przygodę a motoryzacją lub jako "daily" auto, drugie w rodzinie. NIE - na stałe, nie dla wrażeń z jazdy, nie dla wymagających osób. Chociaż ja nim pół Europy zjeździłem no i dał radę, ale wygodnie nie było.
4,8
~Marko
Hatchback 3d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Chevrolet Aveo T250
Polecam ten samochód, głównie jako drugi w rodzinie. Jest on bardzo zwinny, pakowny i prosty w serwisie. Za dużo nie trzeba go naprawiać, bo nie ma co. Zawieszenie jest proste bo ma mc perhsony z przodu a z tyłu to belka. Silnik 1.2 84 km ma łańcuch, który się nie niszczy jak w niemieckich VW. Jest przewidziany na całą żywotność auta. U mnie po zapaleniu rano na mrozie silnika wogóle ie słychać. Wnętrze jest obszerne, spokojnie strczy miejsca dla 4 osób. Bagażnik jak w Golfi e 4. Auto w zasadzie się nie psuje, tzn czasem trzeba wymienić klocki, czy filtry lub żarówki ale to jest eksploatacja a nie psucie się w trakcie jazdy.
4,8
~Marko
Hatchback 3d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Chevrolet Aveo T250
Polecam ten samochód, głównie jako drugi w rodzinie. Jest on bardzo zwinny, pakowny i prosty w serwisie. Za dużo nie trzeba go naprawiać, bo nie ma co. Zawieszenie jest proste bo ma mc perhsony z przodu a z tyłu to belka. Silnik 1.2 84 km ma łańcuch, który się nie niszczy jak w niemieckich VW. Jest przewidziany na całą żywotność auta. U mnie po zapaleniu rano na mrozie silnika wogóle ie słychać. Wnętrze jest obszerne, spokojnie strczy miejsca dla 4 osób. Bagażnik jak w Golfi e 4. Auto w zasadzie się nie psuje, tzn czasem trzeba wymienić klocki, czy filtry lub żarówki ale to jest eksploatacja a nie psucie się w trakcie jazdy.
Średnie spalanie dla Chevrolet Aveo T250
6,1 – 8,6
l/100 km
7,2 – 8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Chevrolet Aveo T250
To jest plus tego silnika. Średnio żwawy ale za to w miarę oszczędny, szczególnie poza miastem. Przy ekonomicznej jeździe można zejść poniżej 6 litrów. W trakcie ostatniego wyjazdu, nie starając się specjalnie, uzyskałem 5,9. Myślę, że 5,5 jest realne. Po mieście jest gorzej - z 8 wypije. Naprawy (a już było ich parę) na razie za darmo bo na gwarancji (sam serwis też w miarę ok). Z przeglądami to trudno mi się odnieść - ok. 600/700 zł - na pewno droższe niż przy aucie używanym, które można robić u pana Heńka w szopie, ale w porównaniu do konkurencji to nie wiem. Biorąc pod uwagę, że dzięki temu mam gwarancje i parę rzeczy w jej ramach naprawili to chyba wychodzi korzystnie.
5,8
Sedan 1.2 DOHC 84KM 62kW
Chevrolet Aveo T250
Przy codziennej, spokojnej (ale nie mułowatej) jeździe w cyklu mieszanym (60% trasa, 40% miasto) pali mniej więcej 5,6-5,8 95-tki. Przy dłużej trasie bez mniejszego problemu schodzi się poniżej 5,5 litra. Najmniejsze spalanie jakie udało mi sie uzyskać to 4,9 na trasie Katowice-Gdynia (bez stosowania EcoDrivingu). Z kolei maksymalne spalanie uzyskałem zimą, przy przewadze poruszania się po mieście (30/70), dość dynamicznej jeździe i "grzaniem" auta podczas skrobania szyb i wyniosło... 6,5 l. Tak oszczędnego i niezawodnego autka jeszcze nie miałem. Dla osoby bez ciężkiej stopy i którą nie rajcują wyścigi spod świateł, zresztą gdzie z takim silniczkiem ;) uzyskanie wyniku spalania zbliżonego do 5,5 l nie sprawi najmniejszego problemu. Pozdrawiam
7,9
Hatchback 5d 1.2 DOHC 84KM 62kW
Chevrolet Aveo T250
Może to kwestia stylu jazdy (dużo krótkich odcinków i jazdy po mieście), ale auto spali minimum ~7,8 l/100 km. Jak na taki silniczek zdecydowanie za dużo. Obowiązkowe przeglądy kosztują 700-800 zł, dlatego byłem tylko na pierwszym i z gwarancji zrezygnowałem. Jestem niezadowolony z usług serwisu Kanclerz w Przyszowicach. Zgłaszałem charakterystyczne 'buczenie' przy przekraczaniu 3k obrotów, odesłali mnie z kwitkiem. Sprawę za darmo po kilku miesiącach załatwił garażowy mechanik. Okazało się, że osłona filtru powietrza nie była dokręcona.
Chevrolet Aveo T250