Szukaj

Informacje o Citroen C-Elysee II Sedan Facelifting 1.6 VTi 115KM 85kW 2017-2018

Lata produkcji: 2017 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Benzynowy 1.2l 72KM nie zapewnia wiele. W sumie to nie zapewnia nic. Auto niechętnie reaguje na polecenia prawej nogi i najchętniej jechałoby ze stałą prędkością po drodze równej jak stół. Półkę wyżej znajduje się diesel - za sporą dopłatą pod maskę trafiają 92KM i niewielkie spalanie. Ponadto auto w końcu zaczyna żyć. Na szczycie jest z kolei benzynowy motor 1.5l 115KM, ale w budżetowym aucie to już chyba lekkie szaleństwo. Co nie zmienia faktu, że jest całkiem zrywny i chętnie przyspiesza.
czytaj więcej
Powagosław
Brzydszy od C4 L, ładniejszy od Peugeota 301. Potencjalny hit sprzedażowy wśród małych rodzinnych sedanów w Europie. Jeśli Polacy przezwyciężą swoje uprzedzenia względem francuskich aut, Skoda Rapid może mieć groźnego konkurenta. ~Powagosław
Luzacjusz
Ubogi krewny tych wszystkich DS-ów faktycznie wygląda trochę jak ubogi krewny. Ale to nie znaczy, że wygląda źle, może to nawet Cadillac wśród aut budżetowych. Wyjaśnimy to na przykładzie: to jak randka z jedną z sióstr Kardashian. Chciałbyś Kim, ale trafiła ci się Khloe. ~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1587 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 6050 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 150 Nm przy 4000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 78,5 x 82 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Åšrednia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(63%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Skrzynia biegów - Układ jezdny - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,7
~martm
Citroen C-Elysee II
Sedan Facelifting 1.6 VTi 115KM 85kW
Auto kupiłem z pełną świadomością jego cech i póki co jestem zadowolony, zrobiłem co trzeba i jeżdżę. Dużo miejsca, prosta budowa, niziutkie spalanie i duża dynamika na pusto, ale kosztem kilku denerwujących rzeczy i słabych właściwości jezdnych. Wady - skrzynia biegów, prowadzenie, wyciszenie, zawiasy bagażnika, wyświetlacz kompa. Właściwie to jest auto do miasta i chyba jako takie należy je pochwalić. Nie mam bladego pojęcia, kto oceniał tę wersję na tym portalu, że ma tak niską średnią. Nie zasługuje na tak niską notę!
2,2
~Bartb90
Citroen C-Elysee II
Sedan Facelifting 1.6 VTi 115KM 85kW
Ten samochód to okropny paździerz. Mówię dlaczego: 1. Głośny - ten samochód jest przeznaczony do jazdy z prędkością do 90 km/h, na drogach szybkiego ruchu przy dozwolonych tam prędkościach jest tak głośno, że po godzinie mam ochotę wysiąść i spalić to auto, żeby już nie musieć go prowadzić 2. Komfort, a raczej jego brak. Krótki rozstaw osi powoduje nadmierne podsakiwanie na wybojach, o wybieraniu nierówności nie będę mówił bo nie istnieje. 3. Wygłuszenie, brak jakiegokolwiek wygłuszenia. 4. Jakość blach jest tragiczna, oparłem się o część nadkola okalającą przednie lampy i wgiąłem je 5. Hamulce w tym aucie to jest jakiś żart, trzeba mocno wciskać hamulec żeby zahamować w porę 6. Skrzynia biegów - przy 100 km/h jest 3000 obr./minutę toż to skandal, powinna być inna skrzynia to auto w tej konfiguracji nadaje się do jazdy z max prędkością 90km/h 7. Spalanie, przy dojeździe do pracy 100 km dziennie z czego 90 km to droga ekspresowa spalanie oscyluje wokół 9l/100 km przy prędkości 110 km/h, przy 125 km/h na tempomacie spalanie to 10 l/100 km - poziom diesla 1.6 z tym, że taki silnik ma przynajmniej jakąś dynamikę 8. Dynamika, na poziomie załadowanego pod dach busa. Stara fabia z dieslem 1.6 wyprzedzi was i nawet się nie spoci 9. Wykonanie, marnej jakości plastiki, które szybko się rysują a o spasowaniu nie rozmawiajmy - podłokietnik trzeszczy nawet jak się na niego patrzy, a plastikowa osłona zegarów nie wiem od czego się rysuje chyba od kurzu 10. Jedyny plus to wyposażenie, tempomat, android auto, ledy i to chyba tyle
3,4
~Piotr
Citroen C-Elysee II
Sedan Facelifting 1.6 VTi 115KM 85kW
Cena taniego samochodu: męczący hałas i niebezpieczny przy większy prędkościach + dużo pali. Nie nadaje się ma dłuższe codzienne dojazdy po autostradzie czy drogach ekspresowych . Nadaje się natomiast do mniasta i krótkich wypadów poza miasto po drogach lokalnych.
Åšrednie spalanie dla Citroen C-Elysee II Sedan Facelifting 1.6 VTi 115KM 85kW 2017-2018
6,8
l/100 km
8,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,6
Citroen C-Elysee II
Sedan Facelifting 1.6 VTi 115KM 85kW
Auto bardzo komfortowe, wyglądem nie odstępuje od droższych samochodów. W środku mnóstwo miejsca dla osób +190cm nawet z tyłu. Pod nogami ogromna ilość miejsca mozna upchnąć dodatkowy bagaż bez zabierania pasażerowi z tyłu miejsca. Widoczność w lusterkach znakomita gorzej z szybą(tył trochę ogranicza widoczność), mało schowków czy chociażby miejsca na kubek (w wersji z podłokietnikiem) jakość plastików jest dobra, nie trzeszczą, są dobrze spasowane, nie uginają się ale szybko robią się zadrapania i otarcia zwłaszcza przy klamce. Auto ma przejechanie 5.5tys km na początku spalanie bylo w okolicach 6.4-6l w trasie przy 90km/h teraz po wymianie oleju i dotarciu auto zaczęło palić znacznie mniej. Największy wynik osiągnięty w 100% w mieście (8.75) na dojazdy do pracy w marcu gdzie bylo jeszcze chłodno wiec silnik nie był dobrze dogrzany, na odległość 4km w jedna stronę ciągle pod górkę i w druga 4 ciagle w korkach (4km - 40minut jazdy...) wiec jak na takie warunki to spalanie bardzo dobre. Od ponad 4tys km mam ustawioną trasę 1 w komputerze ktora pokazuje spalanie 6.2 spadło z 6.5. Obecna trasa pół na pół miasto trasa to 6.1 i maksymalnie pokazywało 6.8l wiec koło 7l przy spokojnej jeździe mozna osiągnąć przy małych korkach i płaskiej drodze. Rekordowo udało mi sie w trasie zejść do 4.9l/100km! Jazda stałe 80km/h w 3 dorosłe osoby i pełny po brzegi załadowany bagażnik. Komputer pokazywal 5.1 dystrybutor 4.9 w drodze powrotnej spalanie wynosiło juz 5.6 z uwagi na włączoną klimatyzację. Teraz jechałem 100/110km/h i spalanie nie przekraczało 6l wiec jak najbardziej to co deklaruje producent jest do zrobienia. Znajomy posiada bliźniaczego 301 w lgp I spalanie gazu w mieście 8-9l w trasie z pełnym obciążeniem 7l przy minimum 90km/h.
10,4
Citroen C-Elysee II
Sedan Facelifting 1.6 VTi 115KM 85kW
Auto budżetowe, nie da się tego ukryć. Mimo to zdążyłem się do niego przyzwyczaić i zdobył moje zaufanie za sprawą spalania. Jedyna słuszna opcja, to silnik 1.6 Vti + LPG. Jazda na samej benzynie jest kompletnie nieopłacalna. O ile dynamika jest na zadowalającym poziomie z racji niskiej masy pojazdu, to spalanie jest za wysokie. Na LPG średnia utrzymywała się na poziomie 10l/100km w trasie do 130/135 kmh. Powyżej tej prędkości jest zdecydowanie za głośno, auto się prowadzi dosyć nerwowo przy mocniejszym wietrze, a i spalanie wzrasta. Na drogach krajowych do prędkości 110 km/h można zejść do 8l/100km. Przy dziadkowej jeździe można jeszcze ten wynik poprawić. Zbiornik zwykle starczał na 340-370km, całkiem przyzwoicie. Podsumowując - oszczędne auto dla mniej wymagających, ogólnie niskie koszty eksploatacji.
6,7
Citroen C-Elysee II
Sedan Facelifting 1.6 VTi 115KM 85kW
Silnik fantastyczny do jazdy po mieście. Świetnie rusza spod świateł, jest zwinny, całkiem wygodny i duży w środku. Autem przejechałem jak dotąd 10.000 km i jestem zdumiony spalaniem. W mieście Wrocławiu nie ma szans na coś takiego jak Eco driving, dlatego średnie spalanie to ok. 8 l./100 km. Jest to dobry wynik, jeśli chodzi o krótkie dystanse na zimnym silniku i w korkach. W trasie bywa różnie. Optymalna prędkość dla tego auta to max. 90 km/h na drogach krajowych i max 110 km/h na ekspresowych i autostradach. Na autostradzie wyższa prędkość to duży wzrost spalania (wynika to m.in. z braku 6-ego biegu). Dla dróg krajowych spalanie to 5,3-6,3 l./100 km (bez szaleństw, 2 osoby i spory bagaż). Dla autostrad to wynik gorszy, bo 5,8-6,9 l./ 100 km (prędkość max 120 km). Zdecydowanie lepsze spalanie (5,3 l. i 5,8 l.) jest wynikiem jazdy na oponach o obniżonym oporze toczenia, które założyłem na zimę (u mnie klasa C) - nie każdy o tym wie, ale jak się okazuje w jeden sezon koszt opon może się całkowicie zwrócić, jeśli kupimy opony o niższym oporze toczenia (opony kupiłem za ok. 900 zł, a oszczędności na 1000 km to ok. 50-60 zł.). Na oponach, na których auto wyjechało z salonu zużycie paliwa było wyższe o ok. 1-1,1 l./100 km.

Usterki Citroen C-Elysee II

Liczba wpisów: 7
Specyficzne odgłosy z tyłu podczas pokonywania nierówności.
  • Citroen C-Elysee II Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2016
  • nadwozie
Podczas pokonywania nierówności - bez względu na prędkość (również przy delikatnym staczania na luzie) słyszę trzeszczenie z tyłu. Odgłos jakby guma tarłą o szkło/tworzywo (pierwsze skojarzenia). Mam wrażenie jakby jego źródło było zlokalizowane na wysokości ramion pasażera siedzącego za kierowcą. Oczywiście to może być złudne i dźwięk moze pochodzić z innej lokalizacji. Początkowo myślałem, że to antena na którą wiele osób narzeka, ale jej demontaż nie usunął przyczyny. Może ktoś spotkał się z podobną sytuacją.
Oczekuje na rozwiÄ…zanie
2 komentarze
ÅšwiszczÄ…ce uszczelki w drzwiach kierowcy.
  • Citroen C-Elysee II Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2016
  • nadwozie
Świszczy uszczelka w drzwiach kierowcy, nie wiem okno czy drzwi. Jest wrażenie jakby drzwi albo okno były niedomknięte.Nasila się wraz ze zwiększoną prędkością. Nie jest to wynik słabego wyciszenia, bo szum wiatru słychać tradycyjnie przy każdych drzwiach jak w innych autach, tu ewidentnie świszczy w drzwiach kierowcy. W serwisie mówią, że to taka uroda auta, ale ja nie bardzo się z tym zgadzam, bo na jeździe próbnej nie świszczało. Samochód kupiłam niecały miesiąc temu. Rada z serwisu, by posmarować wazeliną nic nie dała. Czy faktycznie to taka cecha tego auta?
Problem rozwiÄ…zany
5 komentarzy
Check engine...
  • Citroen C-Elysee II Sedan 1.6 VTi 115KM 85kW 2012-2016
  • ukÅ‚ad wydechowy
  • 100 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 26
Nie 1
Awaria katalizatora. Wygląda na to że Francuzi przyoszczedzili na katach ponieważ po około 100k km wyskakuje błąd że układ oczyszczania spalin jest nie sprawny. Próbowałem tankować auto 98 i przeganiać, odłączać sondę lambda, ale bez rezultatu. Prawdopodobna wymiana kata - ASO 5 tys,zamiennik 1.5 ale bez gwarancji że będzie ok. Na szczęście normy Citroena są bardziej rygorystyczne niż polskie (przegląd) i można z tym jeździć
Citroen C-Elysee II Sedan Facelifting