Szukaj

Citroen Grand C4 Picasso I 1.6 THP 156KM 115kW 2010-2013

Informacje o Citroen Grand C4 Picasso I 1.6 THP 156KM 115kW 2010-2013

Lata produkcji: 2010 – 2013
Segment: VANy
Produkowany od 2010 do 2013 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 156 KM (115 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,8 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Skrzynia biegów - Układ jezdny - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,5
~Peter
Citroen Grand C4 Picasso I
Grand Picasso 1.6 THP 156KM 115kW
To mój pierwszy francuski samochód i muszę przyznać, że jestem pozytywnie zaskoczony. Wcześniejsze samochody to 2 Toyoty najpierw Corolla, potem Avensis i z obu tych aut po przejechaniu ponad 150 000 km byłem zadowolony, serwis Toyoty także bardzo dobry. Zatem naturalnym krokiem miał być Verso - wersja sol plus ze skrzynią multidrive i silnikiem 1.8 147km benzyna, bez turbo. Decyzja o zakupie była już bliska, jednak tym razem 2 czynnniki zadecydowały, że nie kupiłem Toyoty: cena - Verso kosztowało ponad 20 000 więcej niż Picasso oraz wyposażenie - mimo wyższej ceny słabsze np. brak ksenonów. Do tego bagażnik w wersji 7 osobowej skromny jak na rodzinnego vana. Poszukiwałem vana ze skrzynią automatyczną, dużym bagażnikiem i bogatym wyposażeniem oraz oczywiście w dobrej cenie. Przed zakupem testowałem kilka minivanów - pierwszy planem był zakup VW Tourna z uwagi na skrzynie DSG, ale cenowo to była przepaść, VW był o ponad 25 000 droższy przy podobnym wyposażeniu - wersja 1.4 TSI 140 KM Higline DSG, dalej kusił mnie mocno Ford Galaxy, był największy z testowanych vanów, ale też zdecydowanie najdroższy 35 000 różnicy - wersja 2.0 Ghia PowerShift. Początkowo francuskich marek nie odwiedzałem np Renault Grand Scenic zwyczajnie mi się nie podobał, jest taki jamnikowaty. Citroen skusił mnie bardzo bagatym wyposażeniem - wersja exclusive 1.6 THP (156 KM) MCP z m.in. skrętnymi biksenonami, szklanym dachem, roletami przeciwsłonecznymi na wszystkie szyby z tyły, przestronnym wnętrzem i bardzo dobrą ceną - 26% rabatu od ceny katalogowej. Po przejechaniu ponad 12000 km wrażenia z jazdy są pozytywne, dobrym testem był wyjazd wakacyjny 5 osobowej rodziny (2+3), z tyłu spokojnie zmieściły się 3 foteliki i co ważne dzieci były w stanie samodzielnie zapiąć pasy, bagażnik zmieścił sporą ilość bagażu + duży wózek, a na haku jechały 3 rowery + 4 na dachu. Silnik spokojnie dawał sobie rade. Pochwalić nalezy także bardzo wygodne przednie fotele, po przejechaniu 700 km nie czuje się tego w plecach. Trzeba przyznać, że samochód urzeka także swoim zewnętrznym wyglądem np. pięknie zaprojektowane tylne lampy led, super to wygląda w nocy i jest dobrze widoczne. Generalnie ma bardzo ładną linię nadwozia, a jazda nim sprawia kierowcy pzyjemność;-) Zobaczymy po 100 000km, czy moja opinia o serwisie Citroena i niezawodności będa zbliżone do Toyoty.
Dodane 14 lat temu
4,5
~Janusz
Citroen Grand C4 Picasso I
Grand Picasso 1.6 THP 156KM 115kW
Samochód doskonały dla rodziny. Silnik dynamiczny, bardzo dobrze sprawdza się w tym samochodzie. Przestronny i wygodny. Czego więcej potrzeba. Poza tym przez 5 lat w sumie bez większych przygód, gdyby nie to, że nowa wersja nie trafia w mój gust to pewnie byłby następny.
Dodane 9 lat temu
4,8
~Michu
Citroen Grand C4 Picasso I
Grand Picasso 1.6 THP 156KM 115kW
jak na tak duży samochód spalanie 8,4 to miłe zaskoczenie, wyprzedzenie w trasie nie stanowi problemu. (Silnik)
Dodane 6 lat temu
Czasem nie chce odpalić
  • Citroen Grand C4 Picasso I 2.0 HDi 136KM 100kW 2006-2013
  • silnik
  • 220 tys. km
Witam, czasem (4 razy w ciągu 3 miesięcy) nie mogę odpalić auta po krótkim postoju. wczoraj zostawiłem auto na małej górce i po 10 minutach jak chciałem odjechać auto kręciło bez problemu ale nie odpalił. po 10 próbach i jakiś 10 minutach zapalił bez najmniejszego problemu. jakby nic się nie stało. kompletny brak spadku mocy bądź innych problemów. Słyszałem ze to może być coś z przewodem paliwowym ze dostaje się do niego powietrze. Wie ktoś coś?
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiązany
3 komentarze
stuki w zawieszeniu przód
  • Citroen Grand C4 Picasso I 2.0 HDi FAP 150KM 110kW 2009-2013
  • zawieszenie
  • 170 tys. km
Witam.Mam problem z przednim zawieszeniem [ słychać stuki w kabinie auta ]dochodzące z przodu.Załorzone nowe poduszki górne ,amortyzatory tuleje wachacza i stuki dalej słychać .Mechanik się poddaje mówiąc że może to z maglownicy.
Dodane 5 lat temu
Problem rozwiązany
2 komentarze
szarpanie podczas jazdy do tyłu
  • Citroen Grand C4 Picasso I 2.0 HDi FAP 150KM 110kW 2009-2013
  • układ napędowy
Podczas cofania bardzo stuka i szarpi.Mała szansa cofania płynnie. Po włączeniu jazdy na wprost lekkie szarpnięcia. Włączenie jazdy do tyłu ponowne szarpanie. Jeśli ktoś miałtakie objawy proszę podać jakia jest tego przyczyna i co trzeba naprawić. brak przyczyny Jestem posiadaczem tego samochodu od kwietnia
Dodane 14 lat temu
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Citroen Grand C4 Picasso I

Skonfiguruj idealną ofertę z super finansowaniem

Zobacz więcej filmów