Szukaj

Informacje o Daihatsu Feroza Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW 1988-1997

Lata produkcji: 1988 – 1997
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe
Produkowany od 1988 do 1997 roku
Pojemność skokowa 1589 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 95 KM (70 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 128 Nm przy 4800 obr/min
Montaż silnika z przodu, podłużnie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd 4x4 Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,3
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Widoczność + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Waldek
Daihatsu Feroza
Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW
Przebieg 76 000. Jest to auto starego typu, toporne, sztywne zawieszenie bez komfortu ale to daje moc i odporność. Długo go szukałem ponieważ większość egzemplarzy jest „zmęczona” i wreszcie znalazłem – mój był bez rdzy co jest ewenementem i nie wyglądał na mocno eksploatowany. Nic się nie psuje, jedyne widoczne koszty to paliwo ale na gaz mnie nikt nie namówi. Eksploatuję je jako auto „techniczne” : ciągnę łódkę do wody, jeżdżę na ryby, do lasu, na przejażdżki, do sklepu. Szanuję i dbam, żadnych jazd w ciężkim terenie. Wymiana oleju co roku czyli co 3-5 tys km. Założyłem chyba największe opony jakie wejdą i wygląda super, na piachu też czuje się różnicę – 235/75R15.
4,2
~Przemek
Daihatsu Feroza
Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW
Moja pierwsza własna terenówka - wcześniej jeździłem różnymi 4x4 (Sportage, Navara), ale "sużbowo". A to fajny samochód za niewielkie pieniądze, o ile kogoś nie przestraszy rocznik. Ale dla tych aut czas płynie wolniej. Wg. mnie ładniejsza niż Vitara (ma też kilka innych zalet - nie rdzewieje aż tak bardzo). Dość niskie koszty utrzymania (paliwo). Wygląda nieźle, wjedzie prawie wszędzie, a w dodatku jeszcze wyjedzie. Tu najwięcej robią dobre opony. Patrol to nie jest, ale nie takie miałem oczekiwania. Na asfalcie wymaga przyzwyczajenia (jedziesz jak autobusem PKS - powoli, ale generalnie do celu). Ma wgnieciony zderzak i nie jest co sobotę polerowane woskiem - ale to taki samochód, że wcale nie wygląda to źle. Nie ma strachu, jak ktoś przyhaczy na parkingu, albo gdy otrzesz lakier o małe drzewko na wąskiej polnej drodze. Prawdziwe, małe autko terenowe - ale jeszcze z poprzedniej epoki i nie do topienia w błocie - jeśli ktoś tego szuka, to będzie zadowlony.
3,7
~Jacek
Daihatsu Feroza
Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW
Jeśli ktoś szuka przeprawówki na rajdy, niech raczej szuka dalej, choć oczywiście dobry spawacz i z kiosku Mercedesa skroi. Osoby chcące popróbować trochę atrakcji w terenie, gdy przesiądą się z tzw. plaskacza, stwierdzą, że to zupełnie inna jakość, a na pewno żadnym SUV-em nie da się wjechać i wyjechać tam , gdzie Ferozą. Wystarczające również dla przeciętnego leśnika lub myśliwego. Gdy się chce coś przewozić - oczywiście, składanie tylnych siedzeń, dołączany bagażnik lub przyczepa (silnik 1,6). Auto większe, z mocniejszym silnikiem i nie palące więcej niż Samuraj, Jimny, Vitara, Wrangler, RAV4, no i na mój gust ładniejsze. Osobom o niewysokim i średnim polecam. Ferozą można nawet jeździć na codzień bez ujmy w portfelu oraz progów i felg pogiętych na krawężnikach. Ja zmieniam Ferozę na inne tylko z uwagi na moje potrzeby użytkowe (ciężki teren).
Średnie spalanie dla Daihatsu Feroza Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW 1988-1997
9,9
l/100 km
11,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,0
Daihatsu Feroza
Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW
Parametry dotyczą Etyliny - maksymalne średnie spalanie dotyczy okresu zimowego jazdy tylko w mieście i prawie cały czas na 4x4 krótkimi odcinkami po 3.5 km - minimalne spalanie zarejestrowane na trasie Wrocław - Sławno - Wrocław , jedna odsoba (kierowca) 0.0 kg bagażu , brak bagażnika dachowego , osiagnięta srednia prędkość samej jazdy to 72 km/h Dla LPG w tych samych warunkach mamy : 12,4 /100km 15,5 /100km 10,7 /100km.
8,7
Daihatsu Feroza
Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW
Zużycie paliwa to spore zaskoczenie. Na plus. Myślałem, że 10 litrów to minumum. A w trasie - bez szleństw - udaje się spokojnie zejść do 8. Pod znakiem zapytania staje sens instalacji gazu. Części - dość drogie i generalnie trudniej dostępne niż do Golfa czy Corsy (ale to chyba oczywiste) - ale tragedii nie ma. To auto z poprzedniej epoki - podatne na takie tanie zamienniki i przeróbki, jak wstawienie amortyzatora od Poloneza. Trzeba tylko dobrego mechanika z weną i inwencją, lubiącego takie "zabawy".
12,3
Daihatsu Feroza
Standard 1.6 i 16V 95KM 70kW
Po założeniu LPG - super (spalanie podałem dla gazu, bo nigdy nie zużyłem całego baku benzyny na raz - u kolegi pali ok. 9-10l) - jazda nie droższa niż osobowym. Nieraz zjeździłem cały zbiornik na nie wyłączając 4x4 po śniegu i górkach, a zużycie nie przekroczyło 14 l. O terenie się nie wypowiadam, bo to jakbym próbował liczyć ile traktor pali na 100. Większość podstawowych części dostępna w zamiennikach o przyzwoitych cenach, ale dostępne oryginały, są zwykle drogie. Ogólnie zależy od części - wymiana rozrządu w mojej Mazdzie to 1500 PLN, a w Ferozie zapłaciłem 400 PLN, a z kolei oryginał przegub ok. 800 PLN i to niedostępny. Bywają części niedostępne jako nowe (np. wydech), bo samochód wyszedł z produkcji ponad 10 lat temu, ale przyzwoitych używek nie brakuje.
Daihatsu Feroza Standard