Szukaj

Informacje o Daihatsu

Jeden z najstarszych japońskich koncernów motoryzacyjnych. Obecnie znany przede wszystkim ze swoich off-roadowych pojazdów, ale niegdyś produkcja skupiała się głównie na niewielkich ciężarówkach, autobusach i autach dostawczych. Przedsiębiorstwo zostało założone w 1907 roku w Osace. Od 1967 firma współpracuje z Toyotą, a w czerwcu 2016 roku została przez nią w całości przejęta.

Opinie Kierowców o Daihatsu

Sprawdź co kierowcy
myślą o Daihatsu

Oceny Aut 517 ocen

3,7
~Fan Sirion Sport
Hatchback 1.3 i 16V 102KM 75kW
Daihatsu Sirion I
Fajne, nietuzinkowe auto, ale z pewnością nie dla każdego. Zewnętrzenie wygląda mało poważnie, ale wzbudza duże zainteresowanie i pozytywne reakcje. Ma miekkię blachy i zdarza mu się korodować. Wersja Sport jest dużo atrakcyjniesza wizualnie z uwagi na zderzaki i dokładki. Wewnątrz przestrzeni na przednich siedzeniach wystarczająco, z tyłu raczej skromnie, bardziej dla dzieci niż dorosłych. Nietypowa pozycja ze kierownicą - deska rozdzielcza wydaje się być bardzo nisko. Materiały wykończeniowe przeciętnej jakości, ale za to ciekawe wzrornictwo. Wersja Sport w przedlifcie ma znacznie lepsze fotele oraz wzór tapicerek. Bagażnik mały, ale nie bardzo mały. Na plus bogate wyposażenie. Mój egzemplarz miał: klimatyzację, halogeny, wspomaganie, ABS, 4xelektryczne szyby, aluminiowe felgi, niezle naglośnienie, białe tarcze zegarów, peforowaną kierownicę i mieszek dzwigni zmiany biegów...Na prawdę dużo jak za tak skromne pieniądze za jakie obecnie nabywa się te auta. Kluczową sprawą jest jednak zespół napędowy. Z silnikiem 1.0 to auto jest dość dynamiczne, ale z 1.3 w wersji Sport wręcz narowiste. Do setki fabrycznie w ok. 9s, w praktyce mój osiągał lepsze wyniki. Bardzo łatwo gubił przyczepność na mokrym na pierwszym i drugim biegu, mimo wybitnie długich przełożeń (jedynka ponad 60km/h, kręci się do prawie 8tys. obrotów). Zdradliwy w szybkich zakrętach z uwagi na niską masę i miękkie zawieszenie.. Przy swoim usportowionym charakterze, nadzwyczaj ekonomiczny: 5-7,5l na 100km. Wynik rewelacyjny w korelacji z osiągami. Podczas mojej eksploatacji nie zepsuło się nic, a zjeździłem nim pół Polski. Zawsze wiedziałem, że mogę liczyć na to auto. Wsiadałem i jechałem. Części eksploatacyjne typu filtr, tarcze, klocki dostałem bez problemu. Patrząc po portalach, z karoseryjnymi i używanymi mechanicznymi również nie ma kłopotów. Podsumowując - polecam to auto jeżeli komuś zależy na maksimum wrażeń z jazdy przy minimum nakładu finansowego. Dla szukających luksusu czy lanserów się nie nada.
4,4
~ala
Hatchback 1.3 i 16V 87KM 64kW
Daihatsu Sirion II
Po roku użytkowania zaskoczył mnie wygodą w jeździe miejskiej, niskim kosztami utrzymania i w sumie brakiem usterek. Jak na 12-letnie auto silnik jest świetny, nie trzeba było dolewać płynów eksploatacyjnych. Nigdy nie zawiódł zimą, zapalał za pierwszym razem. Auto w ciągu roku nigdy nie zawiodło w drodze. Może nie jest wyciszone, ale jak na tak małe autko to zalety zdecydowanie przeważają. Dodatkowo dzieli wiele części z Yarisem a karoserię z Subaru Justy (takie trojaczki japońskie). Pakowanie się i rzeczy do tego auta to łatwizna:)
2,4
~kierowca
Hatchback 1.0 i 58KM 43kW
Daihatsu Cuore VI
auto zakupione dla córki jako pierwszy samochód - do nauki jazdy i obycie na drodze, skarbonka bez dna.... wahacz 650 zł....szok, te tanie z aledrogo nie pasują nawet nie zamawiajcie, po 1000 km wyciek płynu chłodniczego wyglądało na pompe, okazało sie że leci z pod głowicy...... wiadomo planowanie, uszczelki a przy okazji nowy rozrząd i tysiączek strzelił (po znajomości) , ogólnie auto juz zostanie u mnie raczej do końca swojego żywota bo kasy wtopionej w to cudo nigdy nie odzyskam, jeśli chodzi o walory jezdne to jest ich BRAK, trzęsie budą - trzy cylindry, jest głośne, jedyna zaleta to faktycznie prawie nic nie pali i przyspiesza w pewnym zakresie jak gokart , polecam tylko tym co mają rezerwę w portfelu na utrzymanie tego małego kiepskiego gada