Szukaj

Informacje o DS 5 Hatchback (Citroen)

Lata produkcji: 2011 – 2015
Segment: Auta luksusowe
Produkowany do 2015 roku model z segmentu D (pozycjonowany w grupie premium) o nadwoziu typu hatchback, jest połączeniem auta klasy średniej z rodzinnym minivanem. Zbudowany jest na płycie podłogowej PSA PF2 Platform, którą dzieli m.in. z Peugeotem 3008. Będąc następcą Citroena DS5 – po inauguracji DS jako odrębnej luksusowej marki Citroena, DS 5 stał się osobnym modelem. Zmiana ta jest jednakże jedynie formalna, gdyż DS 5 jest właściwie zmodernizowaną wersją Citroena DS5. Stylistycznie, tak jak poprzednik, bazuje na prototypie C-SportLounge z 2005 roku.
czytaj więcej
Powagosław
Chyba najbardziej godny następca modelu DS, jaki kiedykolwiek po nim powstał. Awangardowy, ciekawy, inny niż wszystko, co oferuje dziś segment D. Tak wygląda okno wystawowe nowej luksusowej marki stworzonej przez Citroena. ~Powagosław
Luzacjusz
Jak mawiał Forrest Gump, najodważniejszym człowiekiem w historii ludzkości był ten, który jako pierwszy zjadł krewetkę. Może kiedyś w tym samym rzędzie będzie się wymieniać projektantów DS 5. Osobiście mnie ta hybryda nie chwyta za serce, ale mam wrażenie, że to samochód, który coś zmienił w motoryzacji. ~Luzacjusz

DS 5 Hatchback (Citroen) – wybierz silnik

Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,7 m
Promień skrętu 5,35 m
Długość 4530 mm
Szerokość 1871 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2128 mm
Wysokość 1504 mm
Rozstaw osi 2727 mm
Rozstaw kół - przód 1576 mm
Rozstaw kół - tył 1603 mm
Zwis przedni 996 mm
Zwis tylny 807 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 882 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 852 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1504 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1478 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 450 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 1202 mm
Długość do oparcia tylnej kanapy 820 mm
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,4
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Karoseria + Wyciszenie + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Widoczność - Układ jezdny

Wybrane oceny

3,9
~Tagor
DS 5
Hatchback (Citroen) 2.0 HDi 163KM 120kW
Auto bardzo ładne i niedrogie mechanicznie w utrzymaniu. Części te same, które można spotkać w popularnych modelach grupy PSA. Niestety priorytet wyglądu najbardziej odczuwalny jest we wnętrzu gdzie nie ma sensownego miejsca na kubki. Poza miejscem w drzwiach (gdzie przy każdym ich zamknięciu wszystko chlapie z kubka do wnętrza) nie ma żadnej możliwości odłożenia kubka. Nawet miejsce w drzwiach jest symboliczne i na wysokość mieści się tylko mały kubek kawy ze stacji benzynowej. Silnik 2.0 HDI 163KM wystarczający w zupełności, ale skrzynia automatyczna rodem z lat 90-tych - bardzo ospała. No i główna wada - zawieszenie ...a w zasadzie jego twardość. Przy 172 tys. km żadnych poważnych usterek, ale drobnych znacznie więcej niż w Mondeo MK4 - przeskakujący ogranicznik w drzwiach, poluzowana linka drążka skrzyni biegów przez co w pozycji "P" stuka we wnętrzu samochodu, nie najlepiej spasowane uchwyty drzwi (skrzypiące), tuleja wahacza (30 zł tuleja, 200zł wymiana!) Poza tym samochód bardzo ładny z oryginalnym wnętrzem. Mimo to osobiście po roku użytkowania wciąż nie poczułem tego efektu "wow", który czułem nawet w moim poprzednim samochodzie Mondeo MK4. Nie ma sensownego wytłumaczenia dlaczego tak jest.
4,9
~Vive la France
DS 5
Hatchback (Citroen) 2.0 HDi Hybrid4 200KM 147kW
Generalnie uważam, że samochód jest pod wieloma względami wspaniały, choć szczerze trzeba przyznać, że ma kilka drobnych słabości, które nie mogą jednak w żaden sposób przesłonić bardzo pozytywnej oceny auta. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na najistotniejszą cechę samochodu, która ze względu na skomplikowanie konstrukcji ma kluczowe znaczenie tj. trwałość i awaryjność. W tym przypadku auto należy wystawić maksymalną ocenę. Nic się nie psuje pomimo sporego przebiegu. Zarówno jeśli chodzi o silnik elektryczny, jak i spalinowy oraz akumulatory, specjalny system start-stop a także elektronikę. Warto odnotowanie jest fakt, że DS w zakresie konstrukcji systemu korzysta ze sprawdzonych rozwiązań Panasonica (znajdujących się również w hybrydach Toyoty i Lexusa), zatem nie ma się czego obawiać. Również ceniony silnik diesela jest specjalnie dostosowany do częstszych wyłączeń i włączeń i czyni to kulturalnie, a w czasie jazdy praktycznie nieodczuwalnie. Poza tym tylko hybryda DS5 ma tylne zawieszenie wielowahaczowe, co zdecydowanie czuć podczas jazdy i pokonywania nierówności. Trzeba również wspomnieć o trybach jazdy, które istotnie zmieniają charakterystykę prowadzenia oraz o napędzie na cztery koła, który świetnie się sprawdza na ośnieżonych i pokrytych lodem drogach. Również bezszelestne jazdy w korku stanowią dopełnienie pozytywnego obrazu samochodu. Do tego świetnie urządzone i spasowane wnętrze wykonane z pierwszorzędnych, trwałych materiałów o wyjątkowej urodzie i niepowtarzalnym stylu. Generalnie bardzo polecam taką przygodę z nieoczywistym motoryzacyjnym odkryciem. Zdecydowanie najlepszy samochód spośród tych, które miałem dotychczas.
2,9
~Ewela0983
DS 5
Hatchback (Citroen) 1.6 THP 156KM 115kW
Próbuję znaleźć jakieś pozytywy tego auta , ale niestety. Od momentu kiedy przyszło mi się z nim zmierzyć to auto to jedno wielkie nie. Jak dla mnie chyba jedyny plus to tempomat oraz podgrzewane siedzenia. Starałam się przekonać do designu, lini..czegokolwiek ale niestety. Auto nie dość ,że kompletnie nie ekonomiczne (zdaję sobie sprawę z tego ,że na linię premium trzeba mieć premium portfel) psuje się częściej niż którekolwiek z aut jakie mam w swojej pamięci. A nie!! Jest jeden plus :) Auto potrafi zaskoczyć na drodze! To prawda- odstawi numer w najmniej oczekiwanym momencie (tu paproszek, tam termostacik ) Nie myślcie sobie ,że to auto dla spokojnych emerytów ceniących sobie spokój i bezpieczeństwo. To prawdziwy dostawca adrenaliny i to przez duże A. Jazda tym autem to niezła przygoda :D Nigdy nie wiesz, czy dojedziesz za zakręt i co tym razem wymyśli owy potwór :) Wracając do przyziemnych tematów- środek nie zaskakuje, paskudna widoczność (rama pomiędzy szybą przednią a boczną co zdecydowanie utrudnia poruszanie się. Nie wspomnę o szybie tylnej, która nie dość ,że jest mała to jeszcze zasłonięta przez środkowe oparcie na tylnym siedzeniu. Auto bardzo twarde w zawieszeniu - wrażenia jak po jeździe wozem drabiniastym ( nie urągając koniom). Wybaczcie Panowie, ale niestety pomimo starań i Waszych zachwytów nad autem (nie ukrywam , czytałam je z bardzo dużym zdziwieniem, ale je szanuję ) nie mogę wypowiedzieć się inaczej.
Średnie spalanie dla DS 5 Hatchback (Citroen)
5,3 – 8,5
l/100 km
5,8 – 6,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,4
DS 5
Hatchback (Citroen) 2.0 HDi Hybrid4 200KM 147kW
Jeżdżąc po mieście,maksymalnie ostrożnie (niestety już w zakresie "zawalidrogi") poza godzinami szczytu udało mi się osiągnąć obiecywane przez producenta 4,1 l/100km. Aczkolwiek taka jazda to marnowanie tego auta (i czasu kierowców aut z tyłu). Nie wyobrażam sobie jak można by osiągnąć te same wartości (obiecywane przez Citroena) dla jazdy na trasie a zwłaszcza mieszanej? Na autostradzie (tempomat na 145km/h co daje realnie 140km/h) - 7,8 l/100km; jazda mieszana przez miasta i poza obszarem zabudowanym (do 90km/h) - średnia prędkość ok. 48km/h - 5,1 l/100km (nieźle!). W miarę "normalna" jazda mieszana - 50/50 -6,3 l/100km Jazda w trybie Sport jest bardzo "energetyczna" w obu znaczeniach tego słowa - daje dużo frajdy z jazdy (w granicach przepisów i ograniczeń prędkości) ale tez zjada ok. 8,8 l/100km. Uśrednione dane z tankowań to 7,3 l/100k,
5,3
DS 5
Hatchback (Citroen) 2.0 HDi 163KM 120kW
Na drogach między miastami czyli trasa-wioska-trasa-wioska (trasa 100km/h wioska 60km/h) wychodzi 5,2. Samo miasto to ok. 6,5-7,0 zależy od korków. Autostrada przy 100km/h (realnie 95km/h) 4,5/100. Autostrada przy 140km/h w 4 osoby 7,0L/100. Raz Karpacz-Wrocław 4,2L/100. Ogólnie bardzo w porządku ze spalaniem
6,9
DS 5
Hatchback (Citroen) 2.0 HDi 163KM 120kW
W mieście auto które waży prawie 1700kg i ma automatyczna skrzynie przy normalnej jeździe spala ok 8.5 litra i to i tak nie jest źle , jak ktoś ma ciężką nogę spali więcej, na trasie nie przekraczając 140km/h pali ok 7l , jadąc 100km/h pali 5,5. Średnio trasa miasto raz szybciej raz wolniej pali 8 litrów , od chwili jak zapali się rezerwa i zaleje do pełna 52 litry bo tyle wchodzi spokojnie można przejechac w cyklu mieszanym 50/50 ok 630-640km bez szaleństwa i bez przesadnego oszczędzania
DS 5 Hatchback (Citroen)