Szukaj

Informacje o DS

Francuski koncern motoryzacyjny, producent aut premium w grupie PSA. Powstał w 2009 roku, założony przez Citroëna – pełnił wówczas rolę submarki, wypuszczając na rynek bardziej luksusowe wersje jego samochodów. Od 2015 roku jest samodzielną marką. Pierwszy pojazd w całości zbudowany przez DS został zaprezentowany w 2017 roku i jest to SUV klasy średniej – DS 7 Crossback.

DS – wybierz model

Pokaż modele z silnikiem:

Opinie Kierowców o DS

Sprawdź co kierowcy
myślą o DS

Oceny Aut 90 ocen

4,1
~CK
Hatchback (Citroen) 1.6 e-HDi 92KM 68kW
DS 3
Auto bardzo ekonomiczne w tym silniku, kilka razy udało mi się przejechać na pełnym baku ponad 1000 km. Usterek mechanicznych brak, jedynie irytujące usterki spowodowane średnim wykonaniem wnętrza - zerwana linka składająca siedzenie przednie, niby błachostka, a naprawa bardzo długa i skomplikowana. Jak to we francuzie elektryka żyła swoim życiem, samoczynnie zmieniająca się głośność radia, powtarzające się usterki szyb elektrycznych. Ogólna ocena pozytywna, bo koszty ekslopatacji niskie, mechanicznie bezawaryjne auto, do miasta idealne, na trasę niekoniecznie - dość głośne, przy prędnościach autostradowych brakowało mocy przy wyprzedzaniu, ale to tylko 92km więc nie ma co oczekiwać że będzie to rakieta :) Prowadzenie bardzo pewne mimo bardzo lekkiego wspomagania.
4,8
~Paweł
Crossback 1.6 THP 225KM 165kW
DS 7
Świadomie zdecydowaliśmy się na ten model i był to bardzo dobry wybór. Jak dla mnie świetna stylistyka, wyszukane i dobrze zmontowane materiały, świetne wyciszenie i zgrany i jak dla mnie w zupełności wystarczający duet silnik/skrzynia. Spalanie akceptowalne jak na osiągi które oferuje. Genialna sprawa to system Night Vision- trzeba dopłacić ale warto. Jedyne co mnie osobiście irytuje to brak pamięci wyłączenia systemu Start&Stop ewentualnie mógłby być osobny przycisk. Jestem zdecydowanie zadowolonym użytkownikiem :)
4,9
~Vive la France
Hatchback (Citroen) 2.0 HDi Hybrid4 200KM 147kW
DS 5
Generalnie uważam, że samochód jest pod wieloma względami wspaniały, choć szczerze trzeba przyznać, że ma kilka drobnych słabości, które nie mogą jednak w żaden sposób przesłonić bardzo pozytywnej oceny auta. Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na najistotniejszą cechę samochodu, która ze względu na skomplikowanie konstrukcji ma kluczowe znaczenie tj. trwałość i awaryjność. W tym przypadku auto należy wystawić maksymalną ocenę. Nic się nie psuje pomimo sporego przebiegu. Zarówno jeśli chodzi o silnik elektryczny, jak i spalinowy oraz akumulatory, specjalny system start-stop a także elektronikę. Warto odnotowanie jest fakt, że DS w zakresie konstrukcji systemu korzysta ze sprawdzonych rozwiązań Panasonica (znajdujących się również w hybrydach Toyoty i Lexusa), zatem nie ma się czego obawiać. Również ceniony silnik diesela jest specjalnie dostosowany do częstszych wyłączeń i włączeń i czyni to kulturalnie, a w czasie jazdy praktycznie nieodczuwalnie. Poza tym tylko hybryda DS5 ma tylne zawieszenie wielowahaczowe, co zdecydowanie czuć podczas jazdy i pokonywania nierówności. Trzeba również wspomnieć o trybach jazdy, które istotnie zmieniają charakterystykę prowadzenia oraz o napędzie na cztery koła, który świetnie się sprawdza na ośnieżonych i pokrytych lodem drogach. Również bezszelestne jazdy w korku stanowią dopełnienie pozytywnego obrazu samochodu. Do tego świetnie urządzone i spasowane wnętrze wykonane z pierwszorzędnych, trwałych materiałów o wyjątkowej urodzie i niepowtarzalnym stylu. Generalnie bardzo polecam taką przygodę z nieoczywistym motoryzacyjnym odkryciem. Zdecydowanie najlepszy samochód spośród tych, które miałem dotychczas.

Testy zderzeniowe DS

Euro NCAP Logo
Najnowsze testy zderzeniowe modeli DS przeprowadzone przez Euro NCAP.
Średnia ocena