Szukaj

Informacje o Fiat 500X Crossover Facelifting 1.6 E-TorQ 110KM 81kW 2018-2019

Lata produkcji: 2018 – 2019
Segment: Klasa średnia
Następca Fiata Sedici, produkowany od 2014 roku, mały crossover z segmentu SUV. Zaprojektowano go w biurze Centro Stile Fiat (za jego design odpowiadał Roberto Giolito), a jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp 500X Concept z 2012 roku. Fiat 500X jest drugim, po 500L rozwinięciem idei Fiata 500 w ofercie włoskiej marki. Został zbudowany na płycie podłogowej Small US Wide 4x4 architectere, zmodyfikowanej wersji płyty, na której powstał m.in. 500L i Grande Punto – GM Fiat Small platform. Jego bliźniaczym technologicznie modelem jest Jeep Renegade.
czytaj więcej
Powagosław
Bez wątpienia ładniejsza odmiana powiększającej się serii 500 niż 500L. Powiem więcej, godząc się z potrzebą Fiata, który uznał, że musi przerobić miejskiego malucha na mini SUV-a: 500X jest też znacznie ładniejszy niż się spodziewałem. Może ktoś to doceni. ~Powagosław
Luzacjusz
Czy wszystkie auta Fiata będą się teraz nazywać 500? 500+litera? 500X jest całkiem sympatycznym samochodem, ale to wożenie się na renomie oryginalnej pięćsetki trochę słabe. Tak jakby Stonesi na każdej swojej płycie nagrywali na nowo „Satisfaction”. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 152 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,1 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 77 x 85,8 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 0% / przeciw: 100%

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Ergonomia + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Silnik - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,4
~Tomasz
Fiat 500X
Crossover Facelifting 1.6 E-TorQ 110KM 81kW
Posiadam samochód w wersji cross z pakietem business, silnik 1,6 od dwóch lat. Samochod kupiony w 2019r w salonie Fiata dla żony i dzieci, użytkowany głównie przez żonę na krótkich trasach dom - praca - przedszkole. Mieszkamy w mieście, samochód użytkowany na drogach asfaltowych. Zdaniem mojej zony jeden z najładniejszych samochodow miejskich na rynku (moim zdaniem również) B.dobrze wykończony wewnątrz, bez porównania z konkurencją! Miękkie materiały wykończeniowe, me w dotyku plastiki. Wszystko byłoby idealnie gdyby nie to,ze trafiliśmy na lewy egzemplarz :/ Samochod po kilku miesiącach użytkowania zaczął przejawiać wady fabryczne silnika. Jest to dla nas o tyle zaskoczenie,że w rodzinie zawsze ktoś jeździł Fiatami i w temacie silników nigdy nie pojawiały się żadne wady. Samochód przez dwa lata użytkowania spędził prawie 3 miesiące na warsztacie(w chwili pisania tekstu tez tam stoi). Serwis próbuje co chwile wymieniać różne komponenty silnika ale efekt jest taki,że samochód w dalszym ciągu gubi plyn do chłodnicy i się grzeje. Reklamacja w FCA nie przyniosła rezultatu,nie maja sobie niczego do zarzucenia, tak widocznie ma być z tym egzemplarzem. O ile samochod naprawdę nam się podoba i jego wybór nie był przypadkowy to nie polecam wersji z tym silnikiem - to jest bubel nie samochód, lepiej zainwestować w hulajnogę elektryczną bądź jeździć taksówkami (przy dzisiejszych cenach samochodow nowych stanowiąone realną alternatywę dla codziennego funkcjonowania) Pytanie czy kupiłbym ten samochód ponownie jest zbyt uogólnione ponieważ mojego egzemplarze nie kupiłbym za nic w życiu, natomiast wiem,że bywają, jeżdżące, podobno bezawaryjne. Gdyby taki miał mi się trafić to tak, kupiłbym ten samochód bez zawahania.
Fiat 500X Crossover Facelifting