Szukaj

Informacje o Fiat Brava 1.9 TD 100KM 74kW 1996-2001

Lata produkcji: 1996 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1995-2001. Jego poprzednikiem był Fiat Tipo. Brava debiutował razem z bliźniaczym modelem Bravo, od którego różnił się jedynie rodzajem nadwozia (Brava to pięciodrziowy hatchback, Bravo – trzydrzwiowy) oraz wyglądem tyłu pojazdu. Śmiała stylistyka i przestronne wnętrze sprawiły, że w 1995 roku para Bravo-Brava triumfowała w konkursie na Samochód Roku. W 2001 roku Brava został zastąpiony przez Fiata Stilo.

Dane techniczne Fiat Brava 1.9 TD 100KM 74kW 1996-2001

Produkowany od 1996 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 2250 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 21,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Fiat Brava 1.9 TD 100KM 74kW 1996-2001

Liczba ocen: 32
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(58%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Koszty utrzymania + Silnik

Wady

- Poważne usterki - Widoczność - Drobne usterki

Wybrane oceny

4,2
~Damian: [email protected]
Hatchback 5d 1.9 TD 100KM 74kW
Fiat Brava
Jestem bardzo zadowolony, w porownaniu do poprzednich moich aut w benzynie i benz.+gaz, to jest to moje najlepsze auto. Bardzo ladnie przyspiesza i fajnie sie wyprzedza - bez stresu, ze auto musie sie jeszcze rozpedzic. Polecam. Wprawdzie przygotowanie auta do jazdy i naprawa pompy wtryskowej pozarly mi lacznie ok. 2200zl, ale uwazam, ze bylo warto i wierze, ze teraz jeszcze dlugo pojezdze. Przebieg byl potwierdzony ksiazka serwisowa. AUTO MA SWIETNY BAJER zamontowany dodatkowo: pod kierownica mam konsole z 3 guzikami: 1: przelaczenie na skrzynie automatyczna!!, ale tylko dla jednego biegu, tzn. wlaczam sprzeglo, bieg i ten guzik i w tym momencie jade autem jak ze skrzynia automatyczna. Mysle, ze jest to zrobione z mysla o staniu w korkach, nie trzeba wowczas machac biegami i na zmiane sprzeglo, gaz, hamulec, tylko wlaczam bieg, guzik i dalej tylko hamulec i gaz. Bardzo wygodna i przydatna sprawa! Pozostalych dwoch klawiszy nie rozszyfrowalem.
3,3
~Adam
Hatchback 5d 1.9 TD 100KM 74kW
Fiat Brava
Za całokształt solidna czwórka. Dobry - mocny - motor i przyjemne prowadzenie przy bardzo małym spalaniu. Do tego solidne zabezpieczenie antykorozyjne. Żeby nie było za wesoło - dużo drobnych awarii i kiepska jakość wykonania potęgowana trudnym dostępem do większości mechanizmów
3,4
~Marek
Hatchback 5d 1.9 TD 100KM 74kW
Fiat Brava
W momencie zakupu ok10tyś tańszy od innych diesli w tej klasie. Przestronny, szybki, dynamiczny, ekonomiczny i cichy. Kiedy przejechałem się nim pierwszy raz na jeździe próbnej w salonie wiedziałem, że muszę mieć ten samochód. Niestety z czasem okazało się że nie jest tak pięknie. Przez pierwsze 3-4 lata super. Później zaczęły się problemy. No i ta miska olejowa !!!

Usterki Fiat Brava

Liczba wpisów: 32
Po wymianie pompy paliwa auto nie odpala... :(((
  • Fiat Brava 1.6 16V 90KM 66kW 1995-1998
  • silnik
Witam. Otóż mój problem polega na tym że wczoraj wymieniłem pompę paliwa w Fiacie Brava. Przed tym normalnie palił . o wymianie wszystko jest ok paliwo zasysa bo jak ściągnąłem wężyk z pompy to pryska jak przekręcę kluczykiem. Nie raz jak pale to tak jak by chciał złapać ale nie chce. Przed tym miałem tez objawy takie że jak był zimny palił elegancko a jak się zagrzał to tak jak by mu paliwa brakowało czy coś. I wezwałem gościa z komputerem i powiedział mi że trzeba wymienić pompę paliwa. I wymieniłem i teraz to uż w ogóle nie odpali... :((( Proszę o pomoc. Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Stuki z przodu z prawej strony .
  • Fiat Brava 1.6 16V 103KM 76kW 1996-2001
  • zawieszenie
podczas jazdy po nie równej drodze coś strasznie mi stuka tak jak by przy prawym przednim kole taki metaliczny dźwięk dodam że zawieszenie było robione nie dawno były wymieniane wahacze wszystkie końcówki łączniki.itd. a mimo wszystko dalej stuka już brak mi pomysłów jeszcze jedno mi pozostaje niby . Łożysko McPhersona czy ono mogło by wydawać tak drażniący dzwięk???to jest tak jak by coś zaraz miało odpaść ...czekam na jakieś opinie bo nie jest to tania część a samochód nie jest też nowy i nie chce wymieniać tak na pałe. nie wiadoma
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
prąd ładowania 14,9V
  • Fiat Brava 1.2 16V 80 82KM 60kW 1998-2001
  • instalacja elektryczna
Witam. Mam fiata brava 1999r 1,2 benz+gaz. w sierpniu ze względu na popękaną obudowę alternatora został on wymieniony na nowy. Wówczas test alternatora wykazywał 14,4V oraz tętnienie ok. Aktualnie przyszły mrozy a wraz z nimi problemy z rozruchem po nocy. Auto mam od wiosny, akumulator ponoć stary nie jest, ale postanowiłem go zmienić ponieważ to on się rozładowuje poza tym prawą ścianę ma wybrzuszoną. Kupiłem centre future. Ale teraz do rzeczy. z czystej ciekawości zmierzyłem prąd ładowania. Przy wyłączonych światłach zaraz po odpaleniu ma on 14,9V. Ze światłami mijania jest to już 14,8V, Pomiaru dokonałem na starym akumulatorze, zwykłym miernikiem uniwersalnym. Z tego co się orientuję to prąd ładowania nie powinien przekraczać 14,5V ponieważ może się wytwarzać wodór. Ale fachowcem nie jestem. Co może być przyczyną takiego prądu? Czy to jest normalne? Nie chce uszkodzić nowego akumulatora.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz