Szukaj

Informacje o Fiat Brava 1.9 TD 75KM 55kW 1996-2000

Lata produkcji: 1996 – 2000
Segment: Niższa klasa średnia
Model należący do niższej klasy średniej (segment C) produkowany w latach 1995-2001. Jego poprzednikiem był Fiat Tipo. Brava debiutował razem z bliźniaczym modelem Bravo, od którego różnił się jedynie rodzajem nadwozia (Brava to pięciodrziowy hatchback, Bravo – trzydrzwiowy) oraz wyglądem tyłu pojazdu. Śmiała stylistyka i przestronne wnętrze sprawiły, że w 1995 roku para Bravo-Brava triumfowała w konkursie na Samochód Roku. W 2001 roku Brava został zastąpiony przez Fiata Stilo.

Dane techniczne Fiat Brava 1.9 TD 75KM 55kW 1996-2000

Produkowany od 1996 do 2000 roku
Pojemność skokowa 1910 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 147 Nm przy 2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 21,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82 x 90,4 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5

Oceny Fiat Brava 1.9 TD 75KM 55kW 1996-2000

Liczba ocen: 37
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Koszty utrzymania + Silnik

Wady

- Poważne usterki - Drobne usterki - Widoczność

Wybrane oceny

4,3
~GRZES
Hatchback 5d 1.9 TD 75KM 55kW
Fiat Brava
Fiat dla wielu to synonim zawodności i słabej jakości. Przez 6 lat użytkowania Bravy nie miałem żadnej poważnej usterki. Wszystkie awarie to sprawy eksploatacyjne lub takie które mogły się zdarzyć w każdym 10-letnim aucie. Śmieszą mnie ludzie którzy uważają pewne marki za lepsze i mniej zawodne.Patrząc na swoich znajomych nasuwa się tylko jeden wniosek - awarie (poważne) auta nie zależą od marki ale od sposobu eksploatacji i dbania o auto. W mojej Bravie przez 6 lat poza wymianą części eksploatacyjnych poważniejsze usterki to: wymiana koła pasowego i awaria tylnej wycieraczki.
4,0
~DajKamienia
Hatchback 5d 1.9 TD 75KM 55kW
Fiat Brava
Bardzo fajne autko, tanie w zakupie i eksploatacji. Nie tak awaryjne jak się powszechnie mówi (może dlatego, że mam wersję \"golasa\" + to co najważniejsze, czyli wspomaganie i klima - nie ma nawet obrotomierza), a jak na kompakt z lat 90 dużo miejsca w środku (szerokie wnętrze, jak w niektórych autach klasy średniej). Wbrew geniuszom twierdzącym, że jak ktoś kupi Fiata to będzie tego żałował do końca życia - nie, jeździ się dobrze, nawet lepiej niż \"niezniszczalnymi\" (ale, o dziwo, zajechanymi) Nissanami Primera P11 i podobnymi. Rozważam kupno kolejnej Bravy, tylko w lepszym stanie, lub lepiej Marei Weekend.
4,1
~Mirek
Hatchback 5d 1.9 TD 75KM 55kW
Fiat Brava
Autko przyzwoite. Małe zużycie paliwa, tzn niezależnie od stylu jazdy zawsze ponizej 6 l/100km. Niezle sie zbiera, pozwala pojezdzic na drodze. Teraz zle strony. 1/Przegladyw ´autoryzowanych´ serwisach to jedno wielkie nieporozumienie. Drogo i kiepsko. 2/ Widocznosc przez tylna szybe mocno ograniczona, z przodu z powodu dosc szerokich slupkow rowniez mozna cos na drodze przeoczyc. W moim modelu nawiewy na boczne szyby pozostawiaja wiele do zyczenia. Dodatkowo wolno sie nagrzewa powietrze i trzeba sporo czekaz na odszronienie szyby przedniej. A teraz o najwiekszym mankamencie ::: REFLEKTORY. To jest porażka. Waskie nisko umieszczone i pewnie kat szkiel jest nieprzemyslany, wszystko to powoduje ze piekielnie szybko ulegaja zabrudzeniu i widocznosc w nocy potrafi spasc do absolutnego zera. W moim modelu nie ma spryskiwaczy reflektorow i nie mam pojecia czy one rozwiazuja problem.

Usterki Fiat Brava

Liczba wpisów: 32
Po wymianie pompy paliwa auto nie odpala... :(((
  • Fiat Brava 1.6 16V 90KM 66kW 1995-1998
  • silnik
Witam. Otóż mój problem polega na tym że wczoraj wymieniłem pompę paliwa w Fiacie Brava. Przed tym normalnie palił . o wymianie wszystko jest ok paliwo zasysa bo jak ściągnąłem wężyk z pompy to pryska jak przekręcę kluczykiem. Nie raz jak pale to tak jak by chciał złapać ale nie chce. Przed tym miałem tez objawy takie że jak był zimny palił elegancko a jak się zagrzał to tak jak by mu paliwa brakowało czy coś. I wezwałem gościa z komputerem i powiedział mi że trzeba wymienić pompę paliwa. I wymieniłem i teraz to uż w ogóle nie odpali... :((( Proszę o pomoc. Proszę o pomoc
Problem rozwiązany
1 komentarz
Stuki z przodu z prawej strony .
  • Fiat Brava 1.6 16V 103KM 76kW 1996-2001
  • zawieszenie
podczas jazdy po nie równej drodze coś strasznie mi stuka tak jak by przy prawym przednim kole taki metaliczny dźwięk dodam że zawieszenie było robione nie dawno były wymieniane wahacze wszystkie końcówki łączniki.itd. a mimo wszystko dalej stuka już brak mi pomysłów jeszcze jedno mi pozostaje niby . Łożysko McPhersona czy ono mogło by wydawać tak drażniący dzwięk???to jest tak jak by coś zaraz miało odpaść ...czekam na jakieś opinie bo nie jest to tania część a samochód nie jest też nowy i nie chce wymieniać tak na pałe. nie wiadoma
Oczekuje na rozwiązanie
3 komentarze
prąd ładowania 14,9V
  • Fiat Brava 1.2 16V 80 82KM 60kW 1998-2001
  • instalacja elektryczna
Witam. Mam fiata brava 1999r 1,2 benz+gaz. w sierpniu ze względu na popękaną obudowę alternatora został on wymieniony na nowy. Wówczas test alternatora wykazywał 14,4V oraz tętnienie ok. Aktualnie przyszły mrozy a wraz z nimi problemy z rozruchem po nocy. Auto mam od wiosny, akumulator ponoć stary nie jest, ale postanowiłem go zmienić ponieważ to on się rozładowuje poza tym prawą ścianę ma wybrzuszoną. Kupiłem centre future. Ale teraz do rzeczy. z czystej ciekawości zmierzyłem prąd ładowania. Przy wyłączonych światłach zaraz po odpaleniu ma on 14,9V. Ze światłami mijania jest to już 14,8V, Pomiaru dokonałem na starym akumulatorze, zwykłym miernikiem uniwersalnym. Z tego co się orientuję to prąd ładowania nie powinien przekraczać 14,5V ponieważ może się wytwarzać wodór. Ale fachowcem nie jestem. Co może być przyczyną takiego prądu? Czy to jest normalne? Nie chce uszkodzić nowego akumulatora.
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz